Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik zou me meer zorgen maken over het verzuipen van de PPM stroom.
Kan een meter of 5 veel kwaad? ;)

Dat zal je helemaal zelf uit moeten proberen :)

Ik denk dat je dan een extra batterij moet gebruiken voor de module. Weet niet of signaal het zal redden, denk het wel. Vraag het eens op het model elektronica deel.

voor de gene die het veel beter weten dan ik

maar uit enige ervaring,uit het verleden

ik dacht dat er bij graupner NEGATIEVE spanning uit de trainer poort komt

en bij futaba POSITIEVE spanning uit de trainer poort komt

het voltage kan ook sterk verschillen in sterkte

mischien moet hier even duidelijkheid in komen,voor er bepaalde setjes gekocht gaan worden
die op een trainer poort aangesloten gaan worden

rob

Wat betreft de FrSky DIY module heb ik gelezen dat hij de polariteit automatisch detecteert. Van inbouw in zowel Futaba als Graupner is gemeld dat de FrSky goed werkt.

voor de gene die het veel beter weten dan ik

maar uit enige ervaring,uit het verleden

ik dacht dat er bij graupner NEGATIEVE spanning uit de trainer poort komt

en bij futaba POSITIEVE spanning uit de trainer poort komt

het voltage kan ook sterk verschillen in sterkte

mischien moet hier even duidelijkheid in komen,voor er bepaalde setjes gekocht gaan worden
die op een trainer poort aangesloten gaan worden

rob

Meten is weten. Pak een goede multimeter en je ziet het output voltage, en hoe de polariteit is, - en + omdraaien is immers voor de meeste apparatuur funest.
Dan kijk je bij de specs van de module naar het voltage waarop hij goed kan werken. Bij FrSky bijvoorbeeld:
Module specification:
Operating voltage: 6.0V-13.0V (can handle 3S!)

Vrijwel alle zenders van tegenwoordig hebben zowel + als - op de trainer poort, en anders pak je het vanaf de batterij, als ze dezelfde ground (-) maar delen heb je alleen PPM nodig volgensmij.

Laatst bewerkt:
na mijn onverklaarbare storring

heb ik mijn graupner mx16 op de scoop gezet,bij iemand die daar verstand van heb

mijn trainer port was 4 a 5 volt negatief [ongeveer]

de ppm rechtsteeks uit mijn zender was 7 volt positief [ ongeveer]

meer info heb ik niet

maar er zijn mensen die dit wel snappen

mischien is het loos alarm

maar 2 jaar geleden zat ik er maar mooi mee

rob

Trappy is voorgoed geband van het rcgroups forum :puppydogeyes:
Sander, kan je niet zorgen dat hij voortaan hier zijn praatje houdt :p
Ik vond hem echt een inspiratie en ik denk vele andere. Ik ben benieuwd naar welk forum hij verhuist.

Trappy is voorgoed geband van het rcgroups forum :puppydogeyes:
Sander, kan je niet zorgen dat hij voortaan hier zijn praatje houdt :p
Ik vond hem echt een inspiratie en ik denk vele andere. Ik ben benieuwd naar welk forum hij verhuist.

Alsjeblief niet. Nog zo'n wijsneus erbij en je krijgt net zo'n sfeer als op rcgroups. Trappy weet een hele hoop maar de risico's die hij nam en de arrogante houding die hij voerde heeft zijn kop gekost op het forum. Zal zijn filmpjes (toch) wel missen.

Ik denk persoonlijk dat hij zal verhuizen naar een forum als fpvcommunity.

Hier is geen plek voor Trappy omdat hij geen Nederlands kan, en hij niet bereid is zich aan bepaalde regels te houden. Of te werken binnen wat wordt gezien als redelijke marges op die regels.

Alsjeblief niet. Nog zo'n wijsneus erbij en je krijgt net zo'n sfeer als op rcgroups. Trappy weet een hele hoop maar de risico's die hij nam en de arrogante houding die hij voerde heeft zijn kop gekost op het forum. Zal zijn filmpjes (toch) wel missen.

Sorry? Nog zo'n wijsneus? :confused:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Waarom dan niet gewoon een Easystar? Die heb je voor die prijs ook wel vliegend, zonder douane en gewoon in Europa.....

Een EasyStar krijg je met brushless motor e.d. wel vliegend voor 100 euro hoor, inclusief ailerons, maar dan zal je toch een deel van je onderdelen bij HK moeten halen:

4x HXT900 servo - ~$10
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT900 9g / 1.6kg / .12sec Micro Servo

1x HXT2835 2200kV motor - ~$20
HobbyKing Online R/C Hobby Store : HXT 2835 (380S) 2200kv Brushless Inrunner

1x 25A Plush ESC - ~$12,50
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TURNIGY Plush 25amp Speed Controller

1x 6x4 prop - ~$1,50
HobbyKing Online R/C Hobby Store : TGS Sport 6x4E Precision propeller

Prop adapter, servo kabel, quick links, etc. - ~$10
Verzendkosten - ~$15

Totaal: $59, pakweg 44 euro

Een EasyStar kit heb je voor 52 euro, dus da's 96 euro totaal. Dan heb je beduidend betere kwaliteit onderdelen die langer meegaan dan bij de Clouds Fly.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik zou persoonlijk ook voor de easy* gaan hoor....
Die ziet er zelfs al veel robuster uit als die clouds fly, en zeker heb je daar meer ruimte om je fpv gear weg te werken.

En eventueel zijn de onderdelen ban Multiplex hier ook beter te verkrijgen.... Denk bijv aan vleugels...

Back