Het grote FPV (First person view) draadje.

Sander waar heb jij die tape vandaan met gekruist glasvezel erin.
Dit zie ik je gebruiken als scharnieren.
Na googlen kwam ik niet verder dan 3m 8959 maar is alleen te koop in dozen van 18 rollen :roll:

En ik sluit mij aan bij Birdman:).

Harm, kom gauw eens vliegen op mijn "eigen"vliegstek, daar kom je gauw tekort met alleen een patch:(..

Woow mannen,
jullie gaan effe heel kort door de bocht!
Ik ga akkoord indien volgende voorwaarden voldaan zijn;

-mooi clean veld,
-redelijke afstand van de bewoonde wereld
-en ENKEL in die bepaalde richting vliegen

En juist die 3 dingen had ik ook in my mind.
Doordat je de omgeving kent (wel een vereiste zonder EzOSD (eerst sparen) denk ik) kun je in een bepaalde richting vliegen, en via diezelfde 'weg' weer terug. (met wat marge)

Bij ons vliegveld (of ook achter ons huis) is wel 3 kilometer vrij zicht zonder ook maar een boom of struik. Bewoonde wereld dus niet te zien. Moet te doen zijn op die manier denk ik.

Ik stimuleer dan ook echt geen 'testvluchtjes' om maar-eens-te-zien-waar-het-schip-strandt.

Taco.

Dit bedoel ik:

DSC_6489.jpg

Nou ja...............er staat hier dan één boom, vooruit.....ik geef het toe;)

Taco.

Sander waar heb jij die tape vandaan met gekruist glasvezel erin.
Dit zie ik je gebruiken als scharnieren.
Na googlen kwam ik niet verder dan 3m 8959 maar is alleen te koop in dozen van 18 rollen :roll:

Hehe , als je het niet erg vind, gebruik die tape NIET, tenzij voor projecten die minder dan 1 jaar moeten dienen,
Why? de tape op zich is fantastisch, maar de lijm verdraagt geen zonlicht / (lees UV), na +- 1 jaar peel je hem zo los van de vleugel of het vliegtuig doet het wel voor je in de lucht.

of je gebruikt BLENDDERM tape te verkrijgen bij de apoteker op 2.5cm of 5 cm
http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=330417883951

Indien je toch perse die glasfibre tape gebruikt kleef hem druk ,stevig aan, daarna schuur je met een korrel 220 de laklaag weg, vervolgens kan je de tape verven (of integraal vliegtuig) en zo de lijm afschermen van UV.

Just my 2 cents
Birdy

@birdman niet vervelend bedoeld maar je ken ook elke 3 maanden of elke 6 maanden nieuwe tape erop doen :D

:(:( ik wil ook zo graag fpven maja bijna jaar geleden een 2,4ghz zender gekocht en dat gaat nou net niet zamen :(:(

mischien rare vraag maar geldt dit voor alle 2,4ghz systemen want er zit onderling nog weleens verschil zoals ik las bij het boten deel dat de ene wel last heeft van spray en de andere niet ivm fastt ofzo

grtz lip

Nou net is de easystar ook overleden :( Na de crash van gister had ik alles weer gelijmd,
maar dit mocht niet baten. Na alle reparaties die remy en daarna ik ook nog eens hebben gemaakt is hij onbruikbaar geworden. Ik gooide hem op en trok meteen vol naar links vol de grond in. Hele neus kapot en weer de vleugelbevestiging. Dus maar even een nieuwe bestellen. Of weet iemand anders nog een leuk airframe waar mijn setupje op kan:

2200kv 30amp outrunner.
30amp esc.
4000mah 3s lipo
hxt 900 servo's
en natuurlijk de fpv gear.

Ik zit een beetje krap bij kas dus niet veel meer dan 60-70 euro.
Of zal ik eens gaan knutselen met depron? Iemand nog ideeën.
Mvg Hugo Janse

RIP Easystar

Laatst bewerkt:

OOH

en dit zou theoretisch net zo goed werken als de setjes van 2,4ghz ?
ik dacht eigenlijk dat 5,8ghz ontzettend duur zou zijn
maar dit valt reuze mee

thnx voor de link zal eens kijken hoe ik dit mogelijk ken maken
heb namelijk nog een ander probleem enige toestel waar hij veilig op zou kunnen is me dg1000 zwever mischien toch amar voor een easystar ofzo kijken om te fpven

grtz lip

Vandaag maar eens de laptop meegenomen om op te nemen hoe het beeld is met een fixed patch antenna, geduurde de hele film is de antenne Niet bewogen ! ( zet youtube op 480P filmkwaliteit ) Dat rode ding onder in beeld is een lipo saver met 6 ledjes ( per cel 2 ledjes), die rood oplichten als de accu leeg is en een luide pieptoon laat horen, dan heb je nog ongeveer 2 minuten voor de liposaver van de regelaar in grijpt. ( lipo savertjes zijn bij mij te koop voor 9 euro p stuk)

7qBUZH0HzGs[/media] - Minimag FPV.mpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo! Doe even een paar rolls joh! :lol:
Word je dan niet ziek als een hond als je daar met zon bril naar kijkt?
Kotszak opschoot zeker?

Nou dat beeld staat dus gewoon als een huis!
Is dat echt maar 10mW?
Waar zijn we dan mee bezig met 300 of zelfs 800mW. :P

Sven hoe staat het eigenlijk met jouw fpv avontuur, zo te zien heb ik je al ingehaald en ik moest ook nog leren vliegen :rolleyes:8O:rolling:.

Hahah ja lekker op ons gemakje hier in Roosendaal he. ;)
Mijn funcub staat klaar voor zijn maiden morgen.
Vliegt dat lekker, dan is het tijd om er wat spullen in te gaan prakken.
Waar de camera moet is nog even bezien, bovenop in de cockpit bak, of tussen de wielen zodat ik omlaag kan gapen.

Er gaat een lekkere fatsige 4000mAh lipo in dus dat zal zijn loopje wel doen,
volgens anderen op onze club haal je met mijn setup en 3600 al 3 kwartier. ;)
Genoeg power om goed vertikaal door de stoten, dus ik zit zo lekker op kruis hoogte met de cub.

We zullen wel zien of et lukt. ;)

Jup,

da's echt een 10mW:). Wel een aangepaste antenne, en natuurijk de magic remy touch;)...

Wat een beeldje harm, ziet er uit alsof het toch goed is gekomen met de cam.
Die cam zal ik morgen dan toch maar even bestellen:).
het was die link die Sander stuurde he?

Gegroet

Remy, ik heb die cam ook. Hij is echt geweldig, het is die link van sander inderdaad. Voor deze prijs ga je volgens mij geen beter cam vinden.

Remy's touch? Kun je mijn setje ook even aaien dan? :lol:
Maar das echt niet misselijk zeg, voor 10mw en al zon knallend beeld.
Ik hoop dat het met mijn rangevideo setje ook zo lekker zal lukken.

Wat heb je precies uitgespookt met die antenne? :p

Nou net is de easystar ook overleden :( Na de crash van gister had ik alles weer gelijmd,
maar dit mocht niet baten. Na alle reparaties die remy en daarna ik ook nog eens hebben gemaakt is hij onbruikbaar geworden. Ik gooide hem op en trok meteen vol naar links vol de grond in. Hele neus kapot en weer de vleugelbevestiging. Dus maar even een nieuwe bestellen. Of weet iemand anders nog een leuk airframe waar mijn setupje op kan:

2200kv 30amp outrunner.
30amp esc.
4000mah 3s lipo
hxt 900 servo's
en natuurlijk de fpv gear.

Ik zit een beetje krap bij kas dus niet veel meer dan 60-70 euro.
Of zal ik eens gaan knutselen met depron? Iemand nog ideeën.
Mvg Hugo Janse

RIP Easystar

Maak eens een foto hugo ,met een bult sec lijm en tape moet hij toch wel weer vliegend te krijgen zijn .
Of een beetje donor piep schuim .
kan me bijna niet voorstellen dat hij zo stuk is dat als je je even kwaad maakt hij niet meer vliegt .

Wel lijkt het me handig nog even op het oog te vliegen ,een eazy prakken is best moeilijk.
Of je had de boel niet goed zitten ,of je vlieg kunsten waren nog niet zo ver.

Groeten wiebe.

Back