Het grote FPV (First person view) draadje.

Hallo allemaal, ik ben al een tijdje hier op het forum en in dit topic aan het rondkijken naar een easystar met eventueel een fpv setup. Maar ik wil me eerst goed orienteren. Ik heb al wel ervaring met rc auto's en een coaxiale heli maar het vliegen en fpv vliegen is helemaal nieuw voor mij. Het trekt mij aan vanwege de fantastische beelden van bovenaf. Alsof je een vogel bent.
Ik heb ook interesse om langs te komen bij de meeting. Maar heb alleen een brommer om mij zelf te vervoeren dus edam is een beetje ver vanuit mijn woonplaats. Ik wilde hierbij dus vragen of ik mischien met iemand kan mee rijden vanuit Midden Nederland naar de meeting om mij verder te informeren in de fpv vlieg wereld.

mvg Hugo Janse

Robert,

Remy, je gebruikt ook een Aiptek HD camera. Qua opname is dat prachtig maar zijn de beelden net zo van qualiteit als door de bril te zien? Ik vind de details die je ziet zoals bij de vluchtende vogels geweldig maar zie je dat ook door je videobril?

Mvg. Robert.

Zoals Remy al aangeeft is met een Aiptek of Toshiba HD camera prima te vliegen, de kwaliteit van't beeld is uitstekend. Doordat de AV uitgang een SD resolutie heeft (720x576 maximaal voor PAL) heb je natuurlijk geen HD kwaliteit. Dat kan ook niet, omdat composiet video niet de bandbreedte heeft die nodig is voor HD video, hetzelfde geldt voor de RF video verbinding.

Composiet video - Wikipedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

haha.. Sorry Sven, maar ik moet Sander hier toch gelijk geven. Het is iets wat ik al meerdere malen aan gaf alleen op een vrij omslachtige manier.
Schaf dat spul nou gewoon aan, en verander en modificeer waar nodig..
Ik denk dat je alleen zo verder komt..
Makkenlijk lullen, zeggen ze dan. ;)
Niet iedereen heeft een putje om het uit te scheppen, ik moet echt wel opletten wat ik aanschaf.
Want als iets niet lekker werkt, kun je dr op rekenen dat je minstens 1/3e van de waarde niet meer terug krijgt..
Leuk als zon cam niet werkt zoals ik verwacht, toch weer zomaar een nemotje de prullebak in eigenlijk.

Makkenlijk lullen, zeggen ze dan. ;)
Niet iedereen heeft een putje om het uit te scheppen, ik moet echt wel opletten wat ik aanschaf.
Want als iets niet lekker werkt, kun je dr op rekenen dat je minstens 1/3e van de waarde niet meer terug krijgt..
Leuk als zon cam niet werkt zoals ik verwacht, toch weer zomaar een nemotje de prullebak in eigenlijk.

Ik heb daar alle begrip voor, niet iedereen heeft een ruim budget om aan z'n hobby te besteden. Met de KPC-VSN505PHB doe je geen verkeerde keuze, heb je liever iets met een vriendelijker prijs dan is onderstaande camera een aanrader. Ik heb deze zelf in 't verleden een aantal maal gebruikt en hij voldoet prima, zeker gezien de prijs. Je gaf zelf al aan een set lenzen via DealExtreme gekocht te hebben, dus dat combineert prima.

SONY 1/3" CCD CCTV 480 TV Line Board Camera (PAL) - eBay (item 350322871479 end time Mar-07-10 13:18:36 PST)

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Welcome to ImmersionRC

Ik vind zelf ook dat die 505 een snoep beeldje geeft,
maar het feit dat zelfs de doorgewinterde FPVers erover mopperen op RCgroups maakte me aan het twijfelen.
Maarja je zegt zelf dat je dr een stuk of 8 gebruikt, dus kan het niet anders dan dat er goede tussen zitten.
Ik zal die Sang van BlueCCTV nog eens achter zijn vodden zitten.
Die vraagt namenlijk 42 dollar om zon cam op te sturen,
terwijl ik net een doos heb laten komen voor 25usd met dezelfde service (USPS EMS Express).
Daar klopt dus iets niet. ;)

Laatst bewerkt:
Die Sony 1/3"ccd heb ik uit een dome cameratje gesloopt.
Het beeld wat hij in de bril geeft is prima. Echter vind ik dat hij vrij gauw donker word met tegen licht.
Mijn "Dvr" is een HD camera waarmee ik op neem. Helaas valt deze bij even storing al uit. Hulp van mijn vriendin is dus noodzakelijk wanneer ik ga opnemen. Bij het terug kijken thuis ziet het beeld er wat dat betreft niet goed uit. Het is goed zat, maar in mijn ogen niet te vergelijken met wat ik soms zie op het net. Het is alsof er over ieder detail een zwart lijntje is getekend. Dit zie ik absoluut niet terug in de bril.
Sven om lekker te kunnen FPV vliegen is die camera heel geschikt. Voor mooie panorama beelden zou ik niet gaan bezuinigen en gewoon voor die Sn555 gaan. Die paar centen dat hij meer kost verdien je dubbel en dwars terug.
Wil je in een parkje gaan knallen met een FOX, Nemo o.i.d dan absoluut voor zo'n goedkoop cammetje gaan.

Maargoed, zoals ik al zei is mijn DVR niet opperbest in mijn idee. Ik ben nog aan het zoeken naar een geschikt, maar goedkope DVR. Puur zodat mijn vriendin niet telkens hoeft te assisteren, maar ook omdat de kwaliteit misschien net wat beter is. Komt bij dat ik dan zo meer geld over hou voor een Tracker:mrgreen:
Mooie beelden neem ik op met mijn HD.

Laatst bewerkt:
Sander,

Hoe zal zoiets werken op een tracker?:
Antenne Richtantenne WLAN Yagi 19 dBi 2,4 GHz 3m H155 bei eBay.de: WLAN-Geräte (endet 11.03.10 22:04:38 MEZ)

Een 19dBi Yagi. Ik hoor dat er meer mensen erg enthousiast over zijn, maar ik heb hem jou nog niet zien gebruiken? Lijkt mij ideaal op een tracker omdat het richt antenne's zijn..

Tsja, ik ben d'r niet wild enthousiast over, de meeste zijn niet circulair gepolariseerd, zodat je horizontaal en verticaal een ander polarisatie gedrag te zien krijgt. Eerlijk gezegd voldoet een 14dBi flat patch (circulair gepolariseerd) meer dan uitstekend. Ikzelf ben daar al x0 kilometer ver mee gevlogen zonder problemen en met voldoende marge. Dit alles met onze 2.4GHz ImmersionRC x00mW zender op 't model. Daarnaast vind ik Yagi's erg onhandig kwa formaat, een flat patch is stukken makkelijker mee te nemen e.d.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Ik dacht dat ik had gelezen dat er ook iemand vanuit barneveld naar de meeting ging. Als dit zo is. Zou die persoon als hij zin en ruimte in de auto heeft, contact met mij kunnen op nemen over eventueel mee rijden. Bedankt alvast.

Sander, waar vind het plaats en hoelaat?
Ik kan er rond 2 uur minimaal zijn.

Hugy, ik kom uit nijmegen, alleen red ik het niet om je op te pikken. Ik moet van tevoren het e.a. doen in Utrecht, dus ik kan niet gebonden zijn.

Sander, waar vind het plaats en hoelaat?
Ik kan er rond 2 uur minimaal zijn.

Hugy, ik kom uit nijmegen, alleen red ik het niet om je op te pikken. Ik moet van tevoren het e.a. doen in Utrecht, dus ik kan niet gebonden zijn.

Frank kan wellicht wat regelen bij een lokale modelvliegclub, dat lijkt me een betere locatie als er meer mensen willen komen. Ik wacht even op een reactie van Frank, maar zoals 't er nu naar uitziet gaat dat in orde komen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Nijmegen is voor mij ongeveer even ver als edam. Maar bedankt voor je aanbod. Ik hoop dat er nog wat meer mensen zullen reageren.

Ik heb reactie gehad van Sang, hier is zijn excuus:

Sang zei:
Hi,
Our primary shipping service is UPS, and we have competitive rate with UPS,
but for international shipping, USPS is ALOT less expensive, but we do not get any competitive rate from
USPS for our shipping volume with USPS is pretty small.
The only possible way to lower the shipping cost would be using Flat Rate Box, but in order to do that,
we would need to send you the item without a proper box, since the item box will not fit into the Flat Rate Box.
If I use a larger Flat Rate Box, it will actually cost you more.

So, your only option would be either:
pay $41 USD and get the item with proper item box.
or
pay less by using a Flat Rate Box and get the item without the proper box.

By the way, your 2nd option would cost you $19.45 USD.
If you have other people near you (possibly from the RC Group?) purchasing the same item,
you may cut the "shipping cost per item", since I can fit in quite many items per box.

Thank You.

Tsja, er zijn vast geen andere hollanders geinterreseerd,
want van hieruit door sturen maakt het voor anderen niet boeiend meer volgens mij. :P
Hoegroot is de kans dat het als snot aan komt als ik hem uit et doosje laat pellen voor goedkopere verzending?

ha die sven,,en de rest

als ik terug denk aan al die dikke lipo,s in een envelop,,uit hong kong
moet het toch niet zo moeilijk zijn
die camera in een hard doosje te doen,,en bubbel envelop om heen
en verzenden maar

rob

waar kan ik het beste een plug and play of een all u need pakket bestellen?
zijn er ook nederlandse leveranciers? en zijn er hier mensen die vliegen met zon pakket? mvg dave

E-store rotterdam;), daar kun je een plug&play pakket van bijv. immersion kopen.
Blijf trouwens weg van het pakket wat geloof ik hobby-lobby aan bied. Schijnt niet veel soeps te zijn. Alhoewel, leuk om in een fox o.i.d. te bouwen, maar daar is de set mij veel te duur voor:mrgreen:
Voor overige fpv addressen even op ww.immersionrc.com kijken, en klikken op retailers. Daar staat een mooi rijtje:).

Tja, ik ben benieuwd hoeveel mensen er willen komen. Alhoewel, ik denk dat er ook wat mensen zullen komen die zich hier niet laten zien. Ach, maakt ook niet uit, hoe meer zielen hoe meer...juist:).
Robot, zien we jou ook zaterdag?

Sven, het zal wel heel aankomen. Nhobbies doet dit ook met zijn brillen geloof ik? Dit omdat de originele doos nogal groot is schijnt.
Het risico dat het kapot kan gaan door een in papier verpakt pakket wil een retailer niet lopen denk ik.
Die zullen het wel goed in pakken voordat het ze geld gaat kosten.
Komt bij dat zo'n cammetje een behoorlijke klap kan hebben. Die van mij doet het in ieder geval nog steeds:mrgreen:

Laatst bewerkt:
Hoegroot is de kans dat het als snot aan komt als ik hem uit et doosje laat pellen voor goedkopere verzending?

kan je dat niet op internet lezen allemaal ? ;)

ik vrees als er iets scheurt en iets zichtbaar word, dan ben je het kwijt.

Gelieve de plek niet hier op het forum bekent maken, liever per bp melden graag, jullie weten hoe sommige mensen over fpv vliegen denken.

Gr Japioooooooooooo

@Hugy:
Ik ga waarschijnlijk vanuit Heemskerk, mijn schoonmoeder woont daar en da's in de buurt van de meet&greet. Heeft mijn vrouw ook een dagje uit, ziet schoonmoeders haar kleinzoon weer eens, en heb ik een goed excuus om er tussenuit te knijpen... :mrgreen:

Meerijden wordt dus lastig.

Back