Het grote FPV (First person view) draadje.

Is het met zulke kleine brackets niet een beetje lastig om contragewichten aan te brengen?

Nee, je werkt namelijk niet met contragewichten. Dat kan wel, maar dan wordt 't allemaal een stuk ingewikkelder. Voor een Yagi heb je dat wel nodig, (kracht x arm = moment) maar voor een flat patch niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Sander, Tnx, duidelijke taal. Dan zien we nog wel hoe hoog hij komt:).

Inmiddels besloten dat ik toch maar voor zo'n kant en klare ga. De prijs weegt niet op tegen de kosten en tijd die je besteed aan een pan and tilt als je het zelf maakt.
Echter lijkt het alsof ik daar niet kan bestellen. Of dat ze alleen maar in de USA of Canada verzenden.. Doe ik nou iets verkeerd?
Ik kan bij country geen andere dingen kiezen dan United states an Canada..
345ezwn.jpg

Laatst bewerkt:
ik heb een vraag over de lensjes van een camera

heb een 191 camera met een F4 lens,, maar is dat echt zo?????????????????

nu heb ik een camera voor mijn zoon besteld,,12 euro,,voor op zijn auto

nu geeft die cam , [ getest op zolder ] een super mooi beeld

veel mooier dan de dure 191

heb de lensjes uit gewisseld,,,,, groot verschil

op 3 meter afstand,,staat een adidas doos,,met letters van 3cm hoog,,en 5 mm dik [ wit ]

met de 191 camera lens [ f4 ] ???? kan ik bijna niet eens zien dat de letters wit zijn
en dat er adidas staat ,,kan ik al helemaal niet zien

met de lens van de 12 euro camera,,zie ik adidas spatzuiver staan,,dit op 3 meter afstand

is hier duidelijkheid in te krijgen

rob

Nee, je werkt namelijk niet met contragewichten. Dat kan wel, maar dan wordt 't allemaal een stuk ingewikkelder. Voor een Yagi heb je dat wel nodig, (kracht x arm = moment) maar voor een flat patch niet.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
Voor zon kleine 2.4ghz patch zal et wel meevallen idd.
Maar gaat dat ook werken met zon 1.3ghz dienblad (+20cm)?

Voor zon kleine 2.4ghz patch zal et wel meevallen idd.
Maar gaat dat ook werken met zon 1.3ghz dienblad (+20cm)?

Waarom had ik nu al zo'n donkerbruin vermoeden dat jij weer met zo'n vraag op de proppen zou komen? Ik moet geloof ik voor elk advies wat ik hier geef bij jou verantwoording afleggen?

Ja Sven, wees gerust, dat werkt ook met zo'n dienblad van een antenne. Het is nog steeds kracht x arm = moment, en gezien de massa van zo'n antenne en de afstand tot 't draaipunt in combinatie met het maximale houdmoment van de servo is dat geen enkel probleem. Waarom denk je anders dat ik dit advies geef? Ik zuig e.e.a. niet uit m'n duim ofzo hoor!

Ik denk dat 90% van de EzAntennaTracker gebruikers een 14dBi 2.4GHz flat patch gebruiken (zo'n dienblad waar jij 't over hebt) en dat gaat prima. Ikzelf vlieg daar ook alweer anderhalf jaar mee rond, gaat meer dan uitstekend, ook bij windkracht zes. Sterker nog, ik heb afgelopen zaterdag nog een demo gegeven met exact deze combinatie.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Op servocity.com zijn verschillende pan and tilts te koop. De maximale belasting die ze kunnen hebben staan er ook bij..
Ik meen dat sander die tilt gebruikt voor een vrij grote patch. voor zijn panning weet ik het niet.
Correct me if i'm wrong..

Vreemd, Sanders bericht stond er net nog niet.. Hm kzal wel een trage computer hebben
Nouja, dan heb ik het dus goed gezien:mrgreen:

ik heb een vraag over de lensjes van een camera ... is hier duidelijkheid in te krijgen

rob

Ja, iedere lens heeft een bepaald blikveld (FOV, field of view), daarmee bepaal je hoeveel van de omgeving je ziet. Een lens met een kleiner blikveld is over 't algemeen scherper dan een lens met een groter blikveld. Uiteraard telt de kwaliteit van een lens ook mee, maar dat lijkt me vanzelfsprekend.

Field of view - Wikipedia, the free encyclopedia

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander, Tnx, duidelijke taal. Dan zien we nog wel hoe hoog hij komt:).

Inmiddels besloten dat ik toch maar voor zo'n kant en klare ga. De prijs weegt niet op tegen de kosten en tijd die je besteed aan een pan and tilt als je het zelf maakt.
Echter lijkt het alsof ik daar niet kan bestellen. Of dat ze alleen maar in de USA of Canada verzenden.. Doe ik nou iets verkeerd?
Ik kan bij country geen andere dingen kiezen dan United states an Canada..
345ezwn.jpg
Voor dit soort sites zou ik als "Country" Nederland zetten en daarna de province op "non us/canadian" (Zoals die er al staat)

--
Joost

Roeleveld, bedankt voor je reactie. Echter kan ik bij "country"maar 2 dingen invullen.
Ik heb inmiddels sevrocity.com een mailtje gestuurd...

Ik heb Rob aan de telefoon gehad, dus hoop dat het e.a. nu duidelijk is que lensjes? :).

Verder heeft mijn vriendin vandaag een 3gs Iphone gekocht:). Dat is dus wel even een verassing. Kan Remy straks mooi gebruik van maken!

Nou, nu gauw even vliegen..

Na uitvoerig alles gelezen te hebben hier en lekker gemaakt te zijn door
de vele mooie filmpjes, ben ik genoodzaakt te zwichten voor het FPV vliegen.

Binnenkort eens wat spulletjes aanschaffen maar. Zojuist mijn 35Mhz F14
zender weer uit de verkoop gehaald om die in te zetten voor dit genot :)

@Remy: Bedankt voor je pm :)

Roeleveld, bedankt voor je reactie. Echter kan ik bij "country"maar 2 dingen invullen.
Ik heb inmiddels sevrocity.com een mailtje gestuurd...
Sorry, had niet door dat dit bij servocity was.
Had bij "readymaderc" gekeken.

Trouwens, voor servos merk ik dat Steve Webb in Engeland (http://www.stevewebb.co.uk) ook vaak best betaalbaar is. Misschien een optie als je niet te lang wilt wachten op de douane?

--
Joost

Graag gedaan.

Kom anders eens langs bij de volgende meeting. Sander had plannen om dit gauw nog eens te doen.

Roelveld, leuke site. Jammer dat ze geen pan&tilt verkopen..

Graag gedaan.

Kom anders eens langs bij de volgende meeting. Sander had plannen om dit gauw nog eens te doen.

Roeleveld, leuke site. Jammer dat ze geen pan&tilt verkopen..

Klopt, maar ik had het dan ook over servos :)
De levering van hun is trouwens ook best goed via DPS.

zojuist edf jet gevlogen met fpv was wel effe zweten.
mijn setup was: 500mw transmitter 2,4ghz
fatshark bril
kx191 camera
lipo 3s 960mah

besturing 35mhz spcm graupner

model horten 13b RBC
motor 2w20
lipo 4S 3700mah 35C hyperion

ging echt wel super en goede landing ook.

greetz

Nou, en dat was het dan G*dverdomme.
Vandaag met de Nemo wezen vliegen. Prachtig weer, een vrij constante wind dus niets dta mij in de weg stond.
Tijdens het vliegen was ik behoorlijk hoog, alleen ik merkte dat ik geen gas response meer had. Het beeld bleef gelukkig aardig goed, dus ik heb alles geprobeerd om nog maar enigszins richting huis te komen.
Helaas wil de Nemo niet echt vooruit met die dikke romp, dus veel verder kom je niet.
Daarna besloten een noodlanding te maken op een plek die ik kende. Omdat ik niet zeker wist hoe het veld was, probeerde ik hem ietwat voorin het veld te plaatsen. Dit deed ik door even te zigzaggen. Echter was er op het laatste moment geen sturen meer aan door wegvallend beeld, waarna de Nemo netjes langs de weg landde. Daarna direct de auto in gestapt en richting die weg gereden. helaas was ik te laat. De Nemo was nergens meer te bekennen, en dus zal hij door een automobilist opgepikt zijn, die hem zag landen voor zijn neus.
Ik was binnen 5 minuten op de plek waar ik hem had neergepoft, maar nergens was wat te zien..
Daarna nog een tijdje lopen zoeken, maar door het terug zien van de beelden, werd bevestigd dat hij op de plek moest liggen waar ik al gezocht had.

Op de video is te zien dat ik met man en macht probeer gas te geven, maar helaas lukte dit niet.
Ik had met deze accu gister heel even gevlogen, dus waarschijnlijk was de accu dusdanig oip, dat het niet verstandig was zo hoog te gaan.
Tja, voordat je het weet kijk je naar beneden, en zie je dat je een paar hondert meter ver bent..

Godsakke, echt enorm klote. Er zaten wat goedkope servotjes is, een R149DP, een 10mW Immersion rc, een step upje, de camera met pan servo, en een 1000mah accu..

K*T!

Laatst bewerkt:
Nou, en dat was het dan G*dverdomme ...

Godsakke, echt enorm klote. Er zaten wat goedkope servotjes is, een R149DP, een 10mW Immersion rc, een step upje, de camera met pan servo, en een 1000mah accu..

K*T!

Da's zuur zeg, wat een idioot die stopt en 'm meeneemt ook, je hebt met je vingers van andersmans spullen af te blijven! Ik stuur wel even wat vervangende spulletjes op, kan je weer knutselen :cool:

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

jemig ongelooflijk dit..

Leuk dat ik dan net die gene ontmoet die hem binnen 3 minuten inlaait en wegsjeest..
Niet te geloven, maar weer een gigantische les geleerd....

Dicht bij blijven met veel wind. Altijd tegen de wind in van je af vliegen. 100% zeker weten dat je accu 100% vol zit. Is er dan nog een noodlanding nodig, dan niet te dicht langs de weg parkeren, maar liever een eind het grasveld op..
Het zijn zoiezo al wel vuistregels, maar toch denk je al gauw dat je de hele wereld aan kan als alles 100% functioneerd..

Zo zie je maar weer.. En ook hoe belangrijk het is om in een bekende omgeving te vliegen..

Inderdaad enorm zuur dit:(..

De onbewerkte video komt zo online..

Laatst bewerkt:
Hey Remy, das vervelend zeg. Ik gebruik gewoon een buzzer HobbyKing Online R/C Hobby Store : Hobby King Battery Monitor 3S $3.99

Voor die paar euro weet je altijd hoe het met je lipo staat, die heb ik in de neus geplakt zodat hij altijd zichtbaar is voor de camera want er zit ook een ledindicatie op. Erg felle led en duidelijk te zien ook met volle zon. Ook voor het grondstation gebruik ik dat ding. Ben je de kist kwijt door een lege accu dan blijft de buzzer nog een hele tijd piepen en vergemakkelijkt het terugvinden.

Verder altijd je naam, adres en telefoonnummer op het toestel schrijven.

Ik ben valkenier en maak gebruik van telemetrie om m'n vogels terug te vinden. De vogel krijgt een pootzendertje mee van 5 gram, werkt 2 weken met volle batterij, waterdicht en is altijd op te sporen binnen een straal van 20 Km. Is op 1 meter nauwkeurig terug te vinden...in de tas van je vriendin en je weet waar ze is (smile). Dus ook super geschikt voor FPV ook al wordt je kist gestolen of een landing in een maisveld. Wel kostbaar maar je raakt nooit iets kwijt.

MVG Robert.

Laatst bewerkt:
Back