Het grote FPV (First person view) draadje.

Moet jij weten. :p Maar als die staart ook in notime weer doormidden ligt,
kun je die hele ellende weer los peuteren en vervangen.
Mijn Superzoom 4D heeft ook een depron staart met verder alles EPP,
en daar is het een middag werk om dat eruit te slopen, opnieuw te snijden, en weer opnieuw aan te sluiten.
Depron staartjes op ruw gevlogen kistjes is op zn zachtst gezegd strontvervelend.
Ik houd et liefst alles EPP, veel minder gezeik. ;)

Sven, ik heb deze epp kist eigenlijk nog wel over, is mij te langzaam, is dat niet wat? Alles er op en eraan, 0 uur te bouwen.

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven,

Dan ben ik benieuwd hoe het FPV vliegen je gaat bevallen. Dit was in mijn geval niet een kwestie van erop zetten en gaan. Ik heb al de nodige problemen gehad..
Maargoed, misschien vind je solderen, en het uitzoeken van het e.a. leuker dan het knutselen met EPP:).

Daarmee zit je precies in de roos, Remy. ;)
Plakken en snijden vind ik maar niks, geef mij maar liever een soldeerstation en een emmer apparatuur.

Bijvoorbeeld pas nog met 2 vrienden samen 3 nieuwe modellen gebouwd,
ik heb zonbeetje alles zitten solderen, mijn vrienden hebben de airframes gebouwd.
Dat knutselen, ik kan et niet en wil et eigenlijk ook niet, ik heb er totaal geen plezier van.
Iets in elkaar zetten maakt me geen reet uit, dan weet ik tenminste dat et past en is et meer een soort puzzel.

Misschien moet sander maar eens een paar "FPV Ready" nemo's in zijn shop opnemen? ;)

Het aller leukst lijkt me zelfs nog een tricopter.
Het is niets dan 3 poten en een boel electronika.
Waarom ik zon ding nog niet gemaakt heb?
Het frame moet je zagen, en ik woon in een stadshuis zonder tuin of schuur.
Het is voor mij dus wachten op een mooie (betaalbare) tricopter ARF.
Er is een Y-UFO, maar 350 dollar voor enkel frame met motor en esc vind ik wat ver gaan.

Op RCgroups is mongrel bezig met een ARF model, maar ik vind de manier hoe hij ze maakt een beetje slordig.
Zaag maar raak, paar tierippies en hup weer een kit klaar, geld innen.
Hij zegt wel CNC maar et is er niet vanaf te zien.
Ik betaal liever twee tientjes meer voor een gelaserde kit ofzoiets.

Misschien moet sander maar eens een paar "FPV Ready" nemo's in zijn shop opnemen? ;)

hahaha, ik zat me dat net vanmiddag te bedenken. Kan goedkoop wat nemo's op de kop tikken, maar het is hier binnen al zo'n gigantisch pakhuis.... ben er nog niet helemaal uit ;)

Jemig, markt voor arf FPV Nemo, die al vanaf 25 eu te koop is en binnen een half uur aan te passen is :hammer:
Maargoed, ieder zo zijn ding. Ik heb die tricopter vandaag even zitten bekijken. Komt bij mij over als een persoon die is aangemoedigt door zijn ouders om een gat in de markt te vinden, maar er zelf een prutje van maakt.
Nee. een DIY tricopter bouw jij zelf, met componenten die jij geschikt vind.

Een ARF is dan weer een ander verhaal.

Remy, een half uur als je weet wat je doet. Dat is et verschil. ;)
Moet ik zelf motordomping gaan uitzoeken dan kun je rekenen op hele maffe fratsen.
Dat lukte me in mijn microjet niet, en in mijn BD5 was het helemaal al een ramp.
Ik kan alleen wat de fabriek me verteld, anders is het vaak erop of eronder.
Dat geneuzel met steeds weer veranderen en opnieuw proberen heb ik weinig lol aan.

Zon tricopter, tsja het KAN mooi en netjes van carbon en aluminium en al dat mooie spul,
maar dan zul je zien dat er dan dik monopolie gespeeld wordt omdat er geen concurrentie is.
Kijk maar naar die Y-UFO.

Mooi glad rompje, schone rommelvrije armen,
vliegt goed en heeft genoeg power om een 450 heli van de grond te liften.
Geen ander die ze maakt en verkoopt, dus dan komt het... 375 dollar voor een basis model!
Dan is de lol er alweer vanaf vind ik, want er zijn geloof ik al basis quadcopters voor dat geld.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja, doe dat Leo. Dan kan ik mooi zo'n set bij jou kopen! :)

grt,

Joop

Ja de nemo's staan idd nu al voor rond de 25 euro te koop...
Zal eens aan Marijn vragen wat ze mij gaan kosten als ik er 10 afneem...

zal wel niet veel marge op zitten :)

Ik heb natuurlijk wel FPV ready cloudsfly... (met ailerons en een snelle 2200kv brushless) ;)
De meeste hebben die al in actie gezien in heemskerk

Goh,

Net even mijn ez voorzien van alleen het goedkope 1/3"cameratje.
Wat een fantastische vlucht was dat. 180graden pannen, en nauwlijks wind.
Eindeloos lang, halve meters boven de grond veld naar veld.
Met de draaiende cam kun je geweldig om je heen kijken. Zelfs flink ver over de vleugels, zodat je, wanneer je cirkels draait je dezelfde plek blijft zien.
Daarna verdween de zon achter de horizon en ging de camera op zwart wit modus. geweldig. Ineens lijkt het alsof de zon weer schijnt, maar dan in zwart wit.
Het was fantastisch. Gewoon de rust op een mooie windstille avond, met het fijne vlieg gedrag van een EZ, en een fijne camera.
Heerlijk!

Ramsus we moeten binnenkort maar eens afspreken ik kan niet meer wachten om zelf fpv te vliegen na dit soort verhalen. Groet Hugo.

Ik zal eerst eens kijken wat er gaat gebeuren met die Nemo's. ;)
Wat zou je doen met die Nemos, Sander? Twinmotor of toch een nette pusher?
Zon twinmotor heeft wel wat, kun je misschien toch nog een beetje een rudder inprogrammeren.

Voorlopig heb ik nog een een funjet, robbe twister, HETRC supertuncano,
robbe comet, en een heli allen nieuw in doos om me zoet te houden. ;)

Over Nemo's gesproken, kijk eens wat de postbode hier vanmiddag kwam brengen:

Kon het niet laten, gewoon te goedkoop... :mrgreen: Blijft nog wel even in de doos zitten waarschijnlijk.

Vandaag ook een Trimersion bril binnengekregen. Was 62 euro inclusief verzenden, maar moest aan de TNT-bezorger nog eens 25 euro afrekenen aan BTW en douanekosten. Daar had ik niet op gerekend eerlijk gezegd. Klopt volgens mij ook niet helemaal, ze zijn denk ik uitgegaan van de geadverteerde prijs van 90$ of zo.. :rolleyes:
2583568.html

Heheh die nemos gaan als warme broodjes, wees er snel bij Sander!
Hoe ga jij je aandrijving doen, Klaas?

En die extra kosten, dat klopt aardig.
De douane heeft nog een toeslag van 12 tot 17 euro verzonnen omdat 20% plukken nog niet genoeg was.
Rare jongens, die douane... maar je doet er niks aan helaas.

Aandrijving ben ik nog niet uit. Zou het mogelijk zijn met 2 (brushed) Speed400 motortjes? Die heb ik straks over namelijk.

Jij had toch ook die Trimersion van saferseller, geen extra kosten gehad? En al mee aan het prutsen geweest?

2x400 lijkt me een beetje zwaar, die motortjes zijn zon kleine 60 gram volgens mij.
Kun je beter een paar van die 20 gram brushless motortjes pakken denk ik,
die zijn geloof ik ook een stuk schoner kwa storing, en ze zuipen ook nog eens minder.

En inderdaad ik heb ook zon trimersion, ik had die kosten namenlijk ook dus ik vond et niet zo vreemd.
Ik moet hem nog verbouwen, maar heb er al een mooie tutorial voor gevonden, komt goed. ;)
Ik was iig wel blij dat mijn bril er gewoon tussen paste!

Aandrijving ben ik nog niet uit. Zou het mogelijk zijn met 2 (brushed) Speed400 motortjes? Die heb ik straks over namelijk.
Ik heb er ook nog 7 liggen, inclusief wat regelaars, en ook overwogen dat te doen. Maar je bent al 85 gram kwijt aan een tweede motor met regelaar. Dat is nog niet eens het gewicht van de complete camera met zender en eventuele besturing. Idee dus geschrapt. ;)

Ik heb er ook nog 7 liggen, inclusief wat regelaars, en ook overwogen dat te doen. Maar je bent al 85 gram kwijt aan een tweede motor met regelaar. Dat is nog niet eens het gewicht van de complete camera met zender en eventuele besturing. Idee dus geschrapt. ;)
Nou geeft zo'n tweede motor natuurlijk wel meer aandrijfkracht dan een camera... :mrgreen:

Maar het is idd wel erg zwaar, ben ook bang dat dat niet gaat werken.

Nou geeft zo'n tweede motor natuurlijk wel meer aandrijfkracht dan een camera... :mrgreen:

Maar het is idd wel erg zwaar, ben ook bang dat dat niet gaat werken.
Een beetje buitenloper weegt minder dan een enkele borstelmotor en levert meer vermogen. :mrgreen: Desondanks blijft het wel een overweging. :yes: :? Misschien op mijn tweede Nemo, tevens leskistje voor de kids (7 en 9 jaar 8)).

Leuk, dat iedereen enthousiast is over een nemo. Je kunt ook niet fout gaan voor die 25 euro.
Echter twijfelen sommige over 1 of 2 motoren. In mijn geval had ik geen 2 brushless liggen, en ben hier ook niet voor willen gaan. Hoe meer regelaars/motoren op zo'n kistje, hoe meer het voor mij gevoel zou kunnen interfereren op je apparatuur.
Sander heeft hier overigens geen last van, dus moet het prima gaan.

Verder heeft de Nemo geen instelhoek, dus bij een enkele pusher is de Nemo behoorlijk kritisch op zijn staart.
Dit komt mede omdat het een pusher is, als ook omdat het hoogteroer niet ideaal is.
Doordat er van die punten op het hoogteroer zitten, vallen deze precies in de propwash, en begint het te werken als een soort vector effect. Vervang het hoogteroertje dus door een balsa of depron "latje". Dit zorgt voor een zoveel rustiger vliegt gedrag. ( bij 2 motorig dus geen last van, omdat deze buiten die punten vallen)
Verder heb ik mijn rolroertjes gemixt met het richtingsroer. Dit omdat het enorme kielvlak moeilijk weg te "zwiepen'is.
Door dit te combineren wil hij wil dan de staart net wat beter de bocht om krijgen, inplaats van dat hij gaat hangen.
Verder is in mijn opini een pusher eenvoudiger. Zo heb je de motor en de regelaar ver van je apparatuur zitten, wat vooral voor de "10mW Boys" veel scheeld.
Maak een alu motorsteuntje zodat het kunt experimenteren met de downtrust. Verder het geheel vast met 2 tiewraps.
Heb je 2 motoren en 2 regelaars dan hiervoor gaan, het geluidje is gewoon erg leuk :mrgreen:

Good luck:).

Back