Het grote FPV (First person view) draadje.

En zou dat niet in een soortgelijke omgeving gelden voor FPV en OSD? Ik denk het wel. :yes: Ik heb zo de laatste 40 pagina's op RCGroups doorgenomen en van de vijf "probleemmensen" even gekeken wat ze nog meer hebben maar dat zijn dus technieten in de categorie die ook blindelings stekertjes verkeerd om prikken en dan gaan vliegen om in de lucht erachter te komen dat de besturing niet goed functioneert, zenders inschakelen met gas open en schakelaars verkeerd etc.

Nee, er is ook nog zoiets als 'simple by design'. Als je kijkt naar b.v. de ET OSD Pro dan is de gebruiksvriendelijkheid ver te zoeken en daar moet je als eindgebruiker dan genoegen mee nemen? Da's toch de omgekeerde wereld. Anno 2010 mag je van een hard/software ontwikkelaar wel verwachten dat hij inspeelt op de wensen van de klant en dat e.e.a. eenvoudig in gebruik is, makkelijk te installeren en configureren en de meeste 'ongelukjes' overleeft. Helaas is dat niet 't geval.

Maar goed, het is een keuze. Of je bent avonden zoet met instellen en aanklooien en maar proberen en nog eens proberen. Of je koopt een alternatief product, zoals b.v. de EzOSD en bent in luttele minuten klaar om te gaan vliegen.

De vraag is dan waar je passie ligt, bij 't avondenlang knutselen in de schuur om iemand anders z'n halfbakken stuk hard/software aan de praat te krijgen? Of het dezelfde middag nog vliegen met een stuk hard/software waar wél de puntjes op de i zijn gezet vanuit 't perspectief van de FPV piloot?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Uh nee:(.

Mijn ontvanger bleek niet goed. Deze was inmiddels wat ouder. Deze vervormde de audio.
Echter is de servo die ik voor mijn tracker gebruikte niet geschikt, dus heb ik een bestelling gedaan in de Uk.

De tracker werkte prima, alleen zodra ik achter de tracker vloog was hij de weg kwijt. Dit omdat de servo dus niet geschikt was voor mijn tracker.
Nu dus een geadviseerde servo besteld:).

Laatst bewerkt:
Kunnen we ook een wat meer duidelijke indeling krijgen als de ez osd ,en die van de adelaar ,
Hoe zit het met de rest zambezi stork en weet ik nog wat allemaal .

Of moet daar een topic voor geopend worden ?

Groete wiebe.

Da's nu juist 't probleem. Het grote publiek koopt iets wat ze kent en komen dus in de regel uit bij Dell en consorten die maar in bepaalde configuraties een alternatief bieden voor Microsoft software. Daarmee schoffel je je eigen stelling onderuit, want 't grote publiek krijgt niet zomaar een PC voorgeschoteld maar maakt zelf de keuze.
Nee, die maakt niet zelf de keuze, die neemt wat de verkoper hem verkoopt. Dit in tegenstelling tot dat adviseren wat het beste aansluit op wat de klant wil doen.
Hier hou ik ook rekening mee als iemand in mijn kennissenkring mij om advies vraagt. Vinden ze in het begin nooit leuk, die hebben graag een direct antwoord...
Dodelijk (zowel zakelijk als privé) is overigens een computer analfabeet (waar jij volgens mij op doelt met 'iemand') die gewend is te werken met Microsoft software iets anders voorschotelen. Deze mensen hebben namelijk vaak hun eigen 'computergewoontes' ontwikkeld die nu opeens allemaal niet meer opgaan, daarmee is de nieuwe machine onwerkbaar of vergt een lange periode van gewenning.
Een computer analfabeet zal ook klagen als Microsoft met een nieuwe versie komt en dus doodleuk bij MS Windows 98/ME blijven.
Die "computergewoontes" van, bijvoorbeeld, MS Windows XP doen het ook niet bij MS Windows Vista.
Als je vind van wel, dan kan je net zo makkelijk overstappen naar een Apple of Linux.
Kortom, je kan d'r lang of kort over discussiëren, maar een Microsoft gebruiker met weinig affiniteit voor computers of software (en da's 't merendeel van de thuisgebruikers) krijg je niet zomaar gewend aan iets anders.
Klopt, maar hetzelfde probleem heb je als die een nieuwe versie van Microsoft voorgeschoteld krijgen en dan is een product waarvan de hele interface voor 99% constant blijft tussen versies veel gebruiksvriendelijker.
En ja, ik heb ervaring in de ICT, ik heb een bloeiend bedrijf gehad in de VS ten tijde van de opkomst van de dot.com industrie, ben toen naar Nederland verhuist en heb 't zelfde hier een aantal jaren gedaan (Hardware Analysis - Computer hardware news, reviews and forums that provide help and assistance with problems. is hier een overblijfsel van).
Met alle respect, maar in het begin van de dot.com bubble ging alles goed zolang het maar iets met ICT te maken had.
Als je dat bedrijf nou nog steeds had en het nog steeds goed deed, dan zou dat een zinnig argument zijn.

En die site is nou ook niet bepaald goede reclame.
Het is een forum dat vol staat met flash-reclame...

Je huidige bedrijf met bijbehorende website geeft me meer vertrouwen in jouw kunnen.

Nee, die maakt niet zelf de keuze, die neemt wat de verkoper hem verkoopt. Dit in tegenstelling tot dat adviseren wat het beste aansluit op wat de klant wil doen.
Hier hou ik ook rekening mee als iemand in mijn kennissenkring mij om advies vraagt. Vinden ze in het begin nooit leuk, die hebben graag een direct antwoord...

Nou nee, want 't gros koopt niet in een winkel, maar online.

Een computer analfabeet zal ook klagen als Microsoft met een nieuwe versie komt en dus doodleuk bij MS Windows 98/ME blijven.
Die "computergewoontes" van, bijvoorbeeld, MS Windows XP doen het ook niet bij MS Windows Vista.
Als je vind van wel, dan kan je net zo makkelijk overstappen naar een Apple of Linux.

Nee, want al hun programma's die ze hadden geïnstalleerd werken nog steeds 't zelfde, alleen de OS GUI/shell is iets anders. Dus bijvoorbeeld de ctrl-a, ctrl-c e.d. toetscombinaties in hun tekstverwerker werken nog net zo.

Met alle respect, maar in het begin van de dot.com bubble ging alles goed zolang het maar iets met ICT te maken had.
Als je dat bedrijf nou nog steeds had en het nog steeds goed deed, dan zou dat een zinnig argument zijn.

Nou nee, niet als je als core business hebt 't beoordelen en evalueren van nieuwe soft- en hardwareproducten en hoe deze geaccepteerd worden door 't grote publiek. Dit is anno 2010 nog net zo actueel als in 1999, dus de daar vergaarde kennis en expertise is nog steeds actueel. Of wilde je zeggen dat computergebruikers vandaag anders zijn dan in 2005? Het gros ziet nog steeds een ingewikkeld apparaat met knopjes waar ze mee 't internet op kunnen en emails kunnen sturen/ontvangen. De techniek is verbeterd, maar de gebruiker is weinig veranderd.

En die site is nou ook niet bepaald goede reclame.
Het is een forum dat vol staat met flash-reclame...

Ach, met een kleine 2 miljoen pageviews en meer dan 100.000 unieke bezoekers per maand zal 't wel in 't niet vallen bij jouw website toch? Hardware Analysis was tussen 2001 en 2005 bijzonder populair wat computer hard- en software reviews, artikelen en column's betreft. Vandaag de dag heb ik geen tijd meer voor 't schrijven van artikelen e.d. Dat betekent echter niet dat ik niet op de hoogte ben van de laatste stand van zaken, ik kom nog regelmatig op grote internationale conventies zoals IDF, CES, etc. etc. op uitnodiging welteverstaan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

.. moet er nog iemand een biertje?
Komop nou jongens, even terug naar FPV.

Zijn er al andere modellen bovengekomen die zich net als de nemo goed lenen voor een kleine aktie radius?

@sven: waarom je picojet niet gebruiken?
Dat ding vliegt super stabiel, kan langzaam, kan snel, en vliegt ook rustig als jij dat wil.

Als het op een funjet kan, moet het daar toch ook wel mee kunnen?

Daar kun je de boel ook veiliger en mooier op bouwen als je 2e space scooter, want daar zit je met de prop recht op de neus, bij de picojet zit die achterop. (en kan je 2e scoot romp misschien alsnog naar die belg :P hahaha)

Laatst bewerkt:
grappig, heb voor zo'n 2 weken terug een tijd een spacescooter gehad. Vliegt prima, erg leuk ding! Ik zat te denken om een prop op zijn rug te zetten. Dit achteraf niet gedaan en dus verkocht.
Toch vliegen ze prima.
Trouwens een felix glider is nog een keer het proberen waard. Ze kosten geen drol, zijn licht, en vliegen goed.

My opinion:).

IK dacht ook al aan een pico jet ,ik heb er nog 1 liggen vind het wel een idee als ik wat verder ben met fpv.
vliegt als een baksteen maar wel vertrouwd kan langzaam snel .

Deze vid is gemaakt met een sleutelhanger ,als voorbeeld op de picojett.

wiebelt wel wat .hihi

Laatst bewerkt door een moderator:
De Picojet is een behoorlijke waggelkont idd.
En naar mijn idee absoluut niet geschikt om eens een rustig rondje rond het veld te vliegen. ;)
Dan kan ik volgens mij beter nog mijn twinstar 2 pakken, en dan zijn we weer terug bij af.

Ik wilde iets wat op zijn gemak met een vlot wandelgangetje wat kan rond snorren.
Iets dat niet zo gemakkelijk stalled, en ook taai is of makkelijk repareerd of lekker goedkoop is.
Ik dacht eerst nog aan een slowstick, maar ik vind die dingen zo lelijk dat ik er weinig zin in heb. ;)
Verder ken ik eigenlijk niet zoveel mooie luie floatertjes.

Dit dan misschien, het schijnt 10km\u te kunnen fladderen:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Busy-Bee Electric airplane W/Brushless outrunner $59.99

En als je echt helemaal van stallen af wil zijn dan is er nog deze:
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=11443

Maar ik denk dat je bij die paraglider al gauw beroerd wordt van et schommelen, en bij et stijgen zie je natuurlijk nietveel.
Het schijnt wel brushless te kunnen trouwens, en dat vliegt nog best geinig.

En ja, van de 35 dollar verzendkosten wordt je ook weer niet zo happy.

Laatst bewerkt door een moderator:
Sven,

Koop nu gewoon een Nemo, kan je lekker aan de knutsel zonder dat je gelijk een flinke deuk slaat in je budget.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Die TS2 wil ik bewaren voor het echte werk Pieter, en die is lang zo langzaam niet.
Met die loodzware accu blijft zon ding denk ik altijd een flinke vaart houden.
Het is denk ik toch weer echt een hele andere wereld, je moet denk ik bijna opnieuw leren vliegen hiermee.
Dus eerst klooien met een trainings kistje, dan pas het mooie spul.

Ik heb eigenlijk liever een model dat ervoor is gemaakt een duw prop te hebben, Sander.
Sinds mijn laatste model heb ik voorgoed een allergie opgelopen aan het zelf plaatsen van motortjes waar ze niet horen. ;)
Ik wil gewoon graag een gebakje dat niet als een steen omlaag komt als ik eens wat teweinig gas geef,
of juist andersom wat dus bij mijn vorige model gebeurde..

Zijn er dan geen mini EZ* ofzo?
Of iig iets wat niet meer vraagt dan je spullen erop plakken en gooien maar?

Back