Het grote FPV (First person view) draadje.

Verder heb ik nog de volgende ontvanger waarvan ik niet weet op welke frequentie deze werkt, wie weet hoe ik hier achter kan komen?
Als het 2.4 Ghz is, ben ik dan klaar met bijv een 10 Mw Tx voor het verzenden van de beelden?

Nogmaals ik ben nieuw in deze tak van sport, dus alle goede info is zeer welkom.[/QUOTE]

Aan die ontvanger ga je niet veel plezier beleven, dit is een ouder model waar de afstelling niet d.m.v. een PLL gebeurt, maar met een draaiknop. Dit verloopt ontzettend zodat je tijdens 't vliegen steeds bij moet stellen, da's niet wat je wilt, je wilt een ontvanger die je aanzet en altijd op 't juiste kanaal blijft staan.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Die is, zoals bij veel OSDs, GPS gestuurd, daar valt niet echt mee te thermieken.

Oh zeker wel, bij >7 satellieten is een hoogtemeting met de EzOSD GPS minstens zo nauwkeurig als de vario's die voor modelbouw verkocht worden. Overigens komt er binnenkort een nieuwe firmware uit voor de EzOSD met daarin specifieke parameters voor vrije vlucht modellen en zweefvliegers. O.a. een VSI (vertical speed indicator) die in m/s aangeeft wat de stijg- of daalsnelheid is. En een energiemeter die aangeeft hoeveel je wint en verliest met 't stijgen en dalen, zodoende kan je gelijk zien wat je 'budget' is, b.v. wanneer je in een thermiekbel zit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Oh is dat echt zo snel met berekenen?
Ik dacht dat GPS verversing niet snel genoeg zou zijn om dat optijd aan te kunnen geven.

En de 3D positie was op oude GPS-en ook redelijk beperkt en een flinke afwijken. Tegenwoordig is het toch echt op de meter nauwkeurig. Neem een voorbeeld aan de handheld GPS apparaten die voor wandelen en fietsen worden gebruikt. Ik heb ook zo'n Garmin Oregon voor geocaching en als de coördinaten correct zijn, is de positie exact waar de "schat" verstopt is (ja sorry, grote kinderen doen ook nog aan schatzoeken :oops: :lol:).

Oh zeker wel, bij >7 satellieten is een hoogtemeting met de EzOSD GPS minstens zo nauwkeurig als de vario's die voor modelbouw verkocht worden. Overigens komt er binnenkort een nieuwe firmware uit voor de EzOSD met daarin specifieke parameters voor vrije vlucht modellen en zweefvliegers. O.a. een VSI (vertical speed indicator) die in m/s aangeeft wat de stijg- of daalsnelheid is. En een energiemeter die aangeeft hoeveel je wint en verliest met 't stijgen en dalen, zodoende kan je gelijk zien wat je 'budget' is, b.v. wanneer je in een thermiekbel zit.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Dit is bruikbare info, ik had al een voorkeur voor het mooie ezOSD scherm en het bedieningsgemak.
Omdat Eagle Tree een vario biedt ging daar mijn voorkeur naar uit, nu ezOSD in de nabije toekomst ook een vario mogelijkheid gaat bieden is voor mij de keuze snel gemaakt. De ezOSD is dan precies wat ik zoek, het gaat dan de ezOSD worden :).

Heb je ook een indicatie geven waneer deze upgrade beschikbaar zal zijn? En zal deze vario ook een akoestisch signaal geven?

Remy op zijn best
main.php

Hahah, wat is the story behind Remy? :lol:

Gave foto's, vooral op die van "Mullie" vaak bekende gezichten. (Zit die ook hier op het forum eigenlijk?)
Gaat wel kriebelen als ik die foto's zo aan het bekijken ben hoor, wie weet volgend jaar... :)

Laatst bewerkt:
Hugo! haha

Dammit, waar heb je die foto's vandaan? ben ze nog niet tegen gekomen.

Nou het verhaal was lachwekkend:mrgreen:,
Mijn ez is voorzien van 4 meter antenne. Als je langs je hoofd scheert heb je de kans dat de antenne om je zender antenne heen rolt, en zo de zender uit je hand trekt!
Ik schrok me het ongeluk! gelukkig niets kapot, alleen een gedeukt ego:mrgreen:
uhh, en een bos krullen :rolleyes:

Jups,

Twas er verschrikkelijk turbelent, zeker op de laatste dag. Op het laatste moment nog even de Ez gepakt, alleen ging dat bij de landing even fout toen een flinke vlaag hem van het veld wegduwde :mrgreen:

zoooooo, ik ben ook eindelijk een beetje bijgekomen van L'Aigle.... Wat was dat lachen, wij ALLEN net een stel kleuters op het eerste dagje uit. Heb voldoende foto's en video's gemaakt.
Vluchten van ondegetekende, Sander, remy en Renee zal ik snel op mijn site zetten en op joubuis. Moet alleen nog Pinacle studio een beetje doorkrijgen en de vids converteren naar mp4 of zo....

Erg leuk om te zien dat Sander een van de eerste was die op zijn kloten kreeg met de funjet..
Sander daar mag je niet vliegen, klonk het uit de speakers en duidelijk te horen op mijn video's... reactie sander: ah jojh, ff een flyby wat na een minuut opgevlogt werd met... Uhhh guys, i lost my field, where am i????? en we konden sander weer instructie geven hoe terug te vliegen... (OSD inbouwen misschien toch handig?! ) :)

Was enorm leuk daar, erg goed weer gehad en doe het zeker weer....

Zal wel een seintje geven als alles online staat...

Ha Leo!
Welkom terug:). Ben benieuwd naar al je video's en filmpjes. Het was een onvergetelijk weekend!
( inmiddels mijn headtracker binnen;))

Hey mannen, zijn we ginder goed gesoigneerd ofwat? Koffie , koekske ontbijt nog juist niet op bed. Zoveel vliegen als je wilt ---> Ok Sander t'is nooit genoeg, anderen moeten ook nog eens kunnen LOL :mrgreen::mrgreen::mrgreen:
Echt een heel toffe groep en open sfeer, blij dat jullie derbij waren!!Heb nog maar zelden zo genoten op een Rc event.
Zeeeeeeeeeeer veel gezien en geleerd ( thx Sander, Rene, Remy,Leo) Eindelijk heb ik jullie ook eens in de "flesh" gezien.
Nu verbeteringen aanbrengen aan ons equipment and improve our skills.

Bereid je maar voor, heb al afgesproken van tegen volgend jaar 10 poorten te maken, een echte redbull race komt ter aan, mss zelfs met een speedsluis, we zien wel.

Andere ideeën "to spice it up" zijn welkom.

Nu t' is een feit, volgend jaar ben ik er zeker weer bij!
Tot heel binnenkort, moet verder gaan bouwen!!

Birdman, het was leuk je ontmoet te hebben!.
Je bent van harte welkom op de derde meet 'n greet hier in Nijmegen.
Sander, leo, ik en rene zullen er ook zijn. Hoe meer vliegers hoe beter:). De banners zullen het ook goed doen!
Houd het forum nog even in de gaten.
Tot gauw:)!

Back