Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik ken die webshop niet, dus geen idee, Matanza. ;)

Maar ik vind die Skywalker best aantrekkenlijk.
Een zee aan ruimte, ailerons zitten erin, staart is een eind van de grond.
Goed hij is iets duurder maar dan hoeft je niet te proppen en te hakken. ;)

Ik ga je topics eens door pluizen, Wiebe!
De eerste paar zagen er al vrij pro-SW uit. :p

EDIT:
Ik kwam een mooie tip tegen. ;)
Met dubbelzijdig plakband en een reep transparant plastic een afdekking over de gleuf van je ailerons plakken.
Alleen aan de vleugel kant dubbelzijdige tape gebruiken natuurlijk, de plastic flap buigt dan vanzelf mee met je ailerons.
Wat je hier mee opschiet is dat je roeren beter reageren door minder turbulentie, en je hebt ook veel minder weerstand op je vleugels zo.
Geen dikke lexaan plaat gebruiken natuurlijk, ik denk dat die projector velletjes hier heel goed mee werken.
Misschien hebben jullie hier wat aan. :p

Laatst bewerkt:
Mijn tx-rx setje komt van BEVrc, waar ook die skywalker te koop is. Zeer goede ervaringen met die shop. Verzending is standaard 25$, maar voor het zender ontvanger pakketje had ik gevraagd het gewoon met china airmail te sturen aan 5$. Bestelling geplaatst, opmerking erbij om met china airmail te zenden, mailtje gestuurd, na enkele uren antwoord, na enkele mails vroeg hij een request te doen via paypall voor de 20$ verschil in verzending en ik heb mijn $20 netjes terug gekregen.
Bovendien was het pakje op een kleine week in Belgie.

Enige opmerkingen die ik gelezen heb : door minder goede verpakking (geen dubbele doos) zijn enkele skywalkers met wat deukjes aangekomen.
De laatste tijd zijn er via koerier (slechte koerier) ook wat pakjes een tijdje zoek geweest.

Als je op rcgroups zoekt naar BEVrc vind je zo een topic erover

@ U4eake: Ik heb ze idd gevonden op Rcgroups.
Het leuke is dat de shop eigenaar daar ook gewoon tussen het volk rond doolt.
Geeft toch weer een stukje vertrouwen dat ze niet ergens "verstopt" zitten zeg maar.

@ Pir3lly: Probeer het eens bij ineSun.com: Shopping Electronics, Wholesale Electronics, Dropship Electronics, China Electronics, Buy Cheap Discount Electronics Direct from China
Das een aardige shop met vrij veel spulletjes op audio/video gebied.

Ik heb die Skywalker topics eens wat zitten lezen, en ik zie dat vooral Sander er niet tevreden over is.
Dus ik begon al te twijfelen aan het model, tot ik de horde aan andere mensen zag die er met een beetje rommelen wel blij mee waren.
Vooral de staart schijnt nogal te wiebelen, maar dat kun je toch gewoon een carbon lat in frutten? :p
Sommige bouwen zelfs hun hele zender module in die staart zag ik. :lol:
Ik hang nu "on the fence" over dat model, ik vind hem mooi en hij lijkt me oneindig handig voor FPV,
maar als Sander hem met al zijn bouwkunde niet te pruimen vind.. tsja..
Misschien is hij gewoon wat kritischer dan de rest omdat hij er al zoveel gevlogen heeft? ;)

Ik zag trouwens wel dat er een V2 van is nu, met schijnbaar nog wat verbeteringen.

Sven, bedankt voor het linkje. Daar staan een helehoop leuke schermpjes op met free shipping. Zal eens kijken of ik er wat kan vinden.

Nou Sander kritischer omdat hij er al veel gevlogen heeft? Valt mee. Een ontzettend ervaren persoon in mijn ogen, maar nog steeds naast een nemo en Funjet opzoek naar een -zover als kan- ultiem platform. Sander Ez?
Volgens mij zijn wij beide hier al een tijd naar opzoek, maar tot dusver nog mager resultaat. ( misschien ook maar beter:)) Een Rookie is leuk, een EZ doet het altijd goed, de Felix gliders ( de grote) zijn grappig, en zo nog vele kisten..maar het ultieme....Het strak vliegen, snelheidsbereik van 30 tot .... het enorm goed tracken, de funfactor, het licht aanvoelen van de kist....
Maargoed we blijven zoeken:).
Moet zeggen dat de Funjet ultiem is in mijn ogen. Toen straks zo'n 40km/u gevlogen, maar bij volgas zo'n 121 km/u. tracken als geen ander. Ondanks de vlagerige wind mooi stabiel kunnen vliegen. Rollen, loops, toeren. En bovenal ze ZEE van ruimte binnenin de romp.. Ja, de Funjet is super:)...Zelfs bij 1,5kg -uhh Sander:rolleyes:- blijft de funjet FUN.

Daarnaast bestel ik wel eens wat via Bevrc. Inderdaad is de shop een fijne shop ondanks de hoge verzendkosten. Bestel dus wat voor anderen, dan kun je de kosten mooi delen ( zo heb ik 5 minuten geleden een bestelling geplaats voor bluefalconholland en mij).

Inesun, hadden mensen dara niet hun twijfels bij? Het ontzettend lakse volk dat er rond bonjourd? Of was dat Dinodirect..hmm..
Kijk eens op dealextreme. Die schijnen het goed te doen. Sven heeft er ervaring mee. Weet niet of ze er een schermpje hebben.

Ow nog even over de skywalker. De staart schijnt ontzettend slap te zijn. Ondanks de zware koolstof buis die erin word geknald blijft het stabilo maar zwiepen. probleem is ook dat de neus ontzettend kort is. Er moet dus een gigantische bal aan accu en camera mee om het zwaartepunt nog goed te krijgen. ga je er een dikke koolstof pijp in knallen ( wat bij zo'n kist in gewicht behoorlijk op kan lopen) dan komt het zwaartepunt nog achterlijker te liggen. De kist vliegt zwaar, erg zwaar..Er moet constant met veel gas gevlogen blijven worden.

Maargoed, de looks..Tsjah, beter als een Trenerka in ieder geval:). Dat vond ik niks.
Wat hebben we nog meer gehad.. Foxjes, felix gliders, 3 Easystars, trenerka, Nemo, Funjet, Quadrokopters, 2 Rookie's, een sportwing, vliegende vleugels ( wolf K10, zagi) enja, dit alles FPV.. Ik ben vast wat vergeten.

Maargoed, al met al, ben ik blij dat er nu een hoop mensen ehtousiast deze hobby zijn gaan beleven. Nu hopend dat iemand eens met een leuke kist aan komt die we nog niet kennen! :mrgreen:!

ow Sven, dat over het randje willen kijken...Tegen de tijd dat je daar aan toe bent heb je je eerste kist al echt wel versleten:). Ik was gek van een tracker in het begin, maar het eerste halve jaar was ik die helemaal vergeten. Er gebeuren zooveel dingen...

ow nog even over de EZ. Ik heb er nu 3 gehad. Allen met rolroeren. Stom eigenelijk, daar ik de rustige beelden bijna altijd met het richtingsroer vliegend maak. De snelheid blijft er beter in, en je krijgt niet dat contstante gekantel van het beeld. haal je de tips eraf, dan zijn rolroeren leukkk. Ook experimenteren met gyro's is dan leuk..

Uhh Amen :mrgreen:

( jemig, we zijn bij de 120ste pagina aangekomen. Dat gaat goehoeeddd:D)

Laatst bewerkt:
Ow Hugo/Hugy, Bedankt voor het wegen. 88 gram.. da's goed te doen! Een voorzetlensje heb ik nu besteld via dealextreme. De Toshiba is verkocht. Nu aan de twijfel of ik voor de zi8 of de zx1 ga. De zx1 is weersbestendig.. da's dan wel weer handig, ondanks dat ik niet in de regen vlieg.. keuze's keuze's en nog eens keuze's. De kwaliteit in je video is in ieder geval erg goed! ( toch ook wel een prachtig landschap dat je daar op video hebt staan)

Robert, wanneer nokken we hem richting.....De Moezel? hehe..

@ Remy: hebben jullie dit vliegtuig al eens geprobeerd? FPV Hobby - US Army FPV Airplane

Nadeel vind ik zelf de stabilo zo laag aan de grond, maar het kan misschien meevallen.

Jullie zoeken het ook in de richting van snelheid. Dat hoeft voor mij niet. Vlieg je met 50 km/h dan lijkt het me snel genoeg voor fpv / filmwerk.

Taco.

Nee hoor, het hoeft voor mij niet snel. Ik vind het heerlijk om rustig rondjes te touren. Dat is juist zo leuk aan een "ultieme"platform. Je kunt rustig rondjesdraaien, en mooie rustige beelden maken, maar wil je sneller dan moet het kunnen. Ook kun je verschillende kisten vliegen, maar da's voor mij niet ultiem.
Mijn Nemo was niet snel, maar toch een gigantische fun factor. Natuurlijk heb ik het geld niet om iedere kist uit te proberen, dus ik moet niet zeuren, maar voor wat ik nu heb uit geprobeerd springen er 2 uit.
Snel hoeft een kist niet, alleen is het leuk dat je, wanneer je iets in de lucht opvalt, je daar naartoe kan vliegen. Zonder dat dat een tijd duurt. Wil je weer naar de andere kant, dan ben je er zo. Een rustige kist is leuk, heel leuk, alleen..tsjah..Voor mij, persoonlijk, niet het ultieme.

Zo wil ik nog eens een Swift XL proberen met een mooie setup erop, of eens een gigantische kist. Of juist een pylonracertje, of F3B zwever... ach nog genoeg wensen :mrgreen:

( btw, nope, bovenstaande kist nog niet geprobeerd..ziet er goed uit. wel hoog skywalker gehalte. Zwaartepunt redelijk laag da's ideaal. alleen die enorme opstaande tips..Oef, das zelf stabiliserend, en wind gevoelig.. Een epoxy romp, mij te fragiel. En snel..Mwa, zo ziet ie er niet uit:(.. Ach, had ik het geld maar om iedere kist uit te proberen..Voorlopig de quad even uit testen, en de funjet regelmatig uit laten..De Bluefalconholland sportwing is een fijne vlieger..Hmm..teveel gebouwd laatst, nu eerst weer eens lekker vliegen.

Al met al, denk ik dat de ultieme kist voor ieder persoon weer anders is. Logish, het zou ook niet leuk zijn als het anders was. Ook blijft het erg leuk, om voor jezelf naar zo'n kist te zoeken. Komt bij dat natuurlijk iedere kist went, dus ook dat is weer een verhaal apart.

Laatst bewerkt:
Ik heb een funjet klaar liggen, maar die wil ik niet op offeren aan FPV. ;)

Dat army model is een hele mooie, maar ik gok nog zwaarder dan die skywalker, en nog fragieler ook denk ik.

Die van hobbyking is te smal, die skywalker is te zwaar, tis ook altijd wat. ;)

Laatst bewerkt:
Nouja die van hobbyking is niet te smal. Zo'n kist moet je niet snel willen vliegen. Zo'n kist vliegt ook prima met een 2s lipo, i.c.m. met een geschikte motor. Die romp is juist mooi smal, een keer wat anders dan zo'n lompe koe.
het spul van tegenwoordig word kleiner en kleiner. Zo'n bak is eerder een bal weerstand als dat je er enorm veel profeit van hebt. ( uhh gemiddelde FPV vlieger) Zo heb je mensen met de autopilot 4 accu's, een flinke cam en nog meer rotzooi.

Nee een Easystar is prima:). Veel meer ruimte heb je in mijn ogen niet nodig..

maargoed, inderdaad, het is ook altijd wat...Zo heeft de een vrede met een en dezelfde kist, en is de ander zo weer uit gekeken op welke kist dan ook.

:rolleyes:....

Laatst bewerkt:
Ik heb naar die van hobbyking gekeken en ik had eigenlijk het idee dat als die romp zwaar zou worden,
die met de smalle basis nog wel eens heel snel om zou kunnen klappen met die elastiek vleugel montage.

Dat die romp zo smal is vond ik in eerste instantie eigenlijk ook best mooi,
het belemmerd je zicht niet en de weerstand is vast ook een stuk minder dan zon skywalker (vliegt minder log).
Alleen het vinden van een fatsoenlijke 2s setup valt nog niet mee, alles wat ik vind is eigenlijk voor 3s bedoeld.
Maar denk je dat je met 2s ook nog wel iets kunt maken waarbij een uurtje lekker tutten te halen is?
Snelheid maakt me nu nog niets uit, maar genoeg thrust om hem snel naar mooie hoogtes te rammen is wel belangrijk vind ik.
Ook de "float factor" zullen we het maar noemen, moet lekker zijn, gewoon met een lekker drafje kunnen zweven moet kunnen.
Wat ik wel mooi vind van de skywalker zijn de flaps, maar dat is zo gefabriceerd bij die van HK denk ik.
Een HD cam zal iig wel niet gaan met die smalle romp, maar dat is voor mij ook nog weinig belangrijk denk ik.

Als je een Toshiba openklapt blijft er van de dikte niet veel meer over:). Die past er met gemak in.
leuke van een 2s is dat je bal capaciteit mee kan nemen. Bij een 3s is dit stukken minder. Probleem is dat als je genoeg power hebt je dit ook constant gebruikt.

Misschien moet ik eens aan de 2s...

Ik heb het contactje uit de connector gekregen, maar dit is echt veel te klein om te solderen.

Iemand enig idee waar ik een vervangende connector kan vinden ?

IMG_0081.jpg

Als je een Toshiba openklapt blijft er van de dikte niet veel meer over:). Die past er met gemak in.
leuke van een 2s is dat je bal capaciteit mee kan nemen. Bij een 3s is dit stukken minder. Probleem is dat als je genoeg power hebt je dit ook constant gebruikt.

Misschien moet ik eens aan de 2s...
Heheh, meer is nooit genoeg.
Dat is de wet van het model vliegen.

En ik ben niet zo kapot van toshiba, kleuren zijn veel te verzadigd.
Ik heb een camileo C100, en ik denk dat ik em maar verkoop.

Maar je hebt gelijk, een "pistol grip" cam zou je er misschien nog in kunnen stampen. :p
Had je niet zon aiptek dinges? Misschien past zoiets wel gewoon.

En ohja:
Hobbyking zei:
Note: Production plane will have a wingspan of 1.82m and fuselage internal width increased to a total of 9cm width. Photos will be updated upon arrival.
De lawaaimakerij heeft dus blijkbaar toch geholpen. ;)
Zie je nou wel dat dat soms toch nog ergens goed voor is? :oops:

Ik zal het gewoon eens met die van hobbyking proberen,
veel kantenklaarderder kan ik het niet krijgen lijkt me.
Er moet dus een 8" propeller op, maar hoeveel Kv\watt zou ik moeten nemen?
Als ik er mijn 3s 4400mAh packs in kan krijgen zou dat mooi zijn. ;)
Maar als je zegt pak liever 2s dan vind ik dat ook best,
die 3s 4400mAh had ik namelijk gekocht om het basis station te voeren.

@ Hugy: Meet eens op?
Misschien kun je er een balancer stekker voor gebruiken.
Die van Polyquest zijn vrij klein iig.

Hi FPV-ers,

Ik ben beginnend FPV piloot en heb nog een camera nodig voor op mijn Easy star. Ik zag dat verschillende mensen HD-video camera's gebruiken, verder kwam ik op internet veel verwijzingen naar kleine "security camera's" zoals de SN555. Een belangrijke issue schijnt contrast (horizon/grond) te zijn. Verder; ik ben op zoek naar FPV, opname (camcorder) is leuk maar niet noodzakelijk.

Wat is nou de beste keuze? In eerste instantie ben ik niet op zoek naar top-notch performance maar meer praktisch haalbaar en geen cruciale manco's (zoals het issue met contrast). Ik denk zelf aan iets onder de 150Euro.

Ik heb verder een 700mW cctv transmitter/receiver 12v besteld.

Alvast bedankt voor de tips

groet,
Alex

Hi sander,

Bedankt voor de herhaling! Ik heb hem besteld, nu maar afwachten. Ik ben blij dat je me zon direct en duidelijk advies hebt gegeven.
Nu nog inbouwen :P

groet,
Alex

Back