Het grote FPV (First person view) draadje.

Ik heb deze cam ook en ziet er erg goed uit en je kan voldoende in het menu instellen. Verder kan je het secundaire board makkelijk los koppelen om gewicht te besparen.

Ik heb deze cam ook en ziet er erg goed uit en je kan voldoende in het menu instellen. Verder kan je het secundaire board makkelijk los koppelen om gewicht te besparen.

Ja, PCB met de druktoetsen is alleen nodig voor éénmalig instellen, daarna kan je die gewoon loskoppelen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen
ImmersionRC - Real Virtuality

Laatst die OSD cam gekocht, en weer verkocht daar ik was vergeten de cam voor een ander persoon te bestellen.

5 minuten geleden nog maar zo'n OSD cam besteld:)..

Ik heb nog een power setje liggen en ik vroeg me af of die misschien geschikt is voor het FPV beest van hobbyking.

Het is namelijk deze motor: HobbyKing Online R/C Hobby Store : TR 35-30A 1700kv Brushless Outrunner (Eq AXi 2808)
Met een turnigy plush 40A regelaar, en een 3s 4400mAh 20C accu.
Gaat dat enigzins lekker vliegen als ik daar een 8x4 prop op zet?

Oh en nog een vraagje, het schijnt dat klap propellers minder trillingen veroorzaken, klopt dat?

Sven,

Gaan we nu de hele tijd weer van die open deur vragen krijgen? Die setup werkt zo'n beetje op iedere kist en elke propellor moet je balanceren als je 'm trillingsvrij wilt krijgen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander, gaan we nu de hele tijd weer van die "dat staat al ergens op internet" snauwen krijgen?
Ik stel gewoon een normale vraag, en zo "open deur" is die vraag niet want het model bestaat nog niet,
dus ik kan het ook niet zomaar even opzoeken.

Ook de propeller vraag vind ik het vragen waard,
ik las namelijk dat die propellers zich op een of andere manier vanzelf in balans houden.

Het feit dat je het zelf al weet wil nog niet zeggen dat een ander het hoort te weten..
Dus houd het alsjeblieft een beetje vriendelijk. :(

Sander, gaan we nu de hele tijd weer van die "dat staat al ergens op internet" snauwen krijgen?
Ik stel gewoon een normale vraag, en zo "open deur" is die vraag niet want het model bestaat nog niet,
dus ik kan het ook niet zomaar even opzoeken.

Ook de propeller vraag vind ik het vragen waard,
ik las namelijk dat die propellers zich op een of andere manier vanzelf in balans houden.

Het feit dat je het zelf al weet wil nog niet zeggen dat een ander het hoort te weten..
Dus houd het alsjeblieft een beetje vriendelijk. :(

Ik hou 't vriendelijk, ik wijs je er alleen op dat we straks weer niet alle topics op 't FPV subforum gevuld zien worden met jouw (open deur) vragen en als puntje bij paaltje komt je nog steeds niks vliegend hebt.

Het is prima dat je alles op je eigen schema wilt doen, maar veel forumleden hier hebben je de afgelopen maanden belangeloos van allerlei adviezen voorzien, soms tot at nasea aan toe met nul resultaat. Dat is voor degenen die je een hulpende hand toegestoken hebben natuurlijk ook verspilde moeite geweest, ik hoop dat je je dat realiseert?

Zoals ik toen al aangaf lijkt 't me dan verstandiger om een eigen 'Sven z'n FPV avonturen' topic te openen en daar je vooruitgang en eventuele vragen met ons te delen.

Ik ben bang dat we anders weer hard hollende de kant opgaan waar jij ons de oren van 't hoofd af vraagt met allerlei voor de hand liggende vragen en dat je dit doet in ieder topic. Hetzelfde deed je namelijk enkele maanden geleden en voor velen was dit meer dan vervelend.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Laatst bewerkt:
Ik vraag of ik een motor voor een nieuw FPV toestel kan gebruiken omdat er op de site niets aanbevolen wordt,
en je staat meteen al op je achterste poten alsof ik vraag of water nat is.
Gewoon omdat ik niet meteen met een emmer geld gegooid heb toen je van alles en nog wat begon te noemen?
Ik overweeg graag mijn opties en als het me niet geheel overtuigt dan zie ik er vanaf.
Ik loop niet als een schoothondje achter je aan puur omdat je het al langer doet als ik.
En Ik hoop dat je zelf ook realiseert dat jou zure klaagzang ook niet bepaald helpt in het zin krijgen in FPV.
Dat begon niet later pas, maar je was meteen toen ik het eerste PBtje stuurde op RCgroups al zo stug bezig.

Maak zelf maar een "vraag hier iets en sander zal erop mopperen" topic als je dat zo graag wil afsplitsen.

Ik heb van jou nog geen enkel antwoord gehad die niet vergezeld werd met een of andere zure opmerking.
Ik blijf gewoon mijn normale vragen stellen, en als je dat niet aan staat dan ga je maar ergens anders lezen.
Als ik nu nog iets vraag, beschouw dat dan voortaan maar als niet aan jou gericht.
Ik heb het nu helemaal gehad met je gesnauw en geblaf, het is toch nooit goed.

Laatst bewerkt:
Ik vraag of ik een motor voor een nieuw FPV toestel kan gebruiken omdat er op de site niets aanbevolen wordt,
en je staat meteen al op je achterste poten alsof ik vraag of water nat is.
Gewoon omdat ik niet meteen met een emmer geld gegooid heb toen je van alles en nog wat begon te noemen?
Ik overweeg graag mijn opties en als het me niet geheel overtuigt dan zie ik er vanaf.
Ik loop niet als een schoothondje achter je aan puur omdat je het al langer doet als ik.
En Ik hoop dat je zelf ook realiseert dat jou zure klaagzang ook niet bepaald helpt in het zin krijgen in FPV.
Dat begon niet later pas, maar je was meteen toen ik het eerste PBtje stuurde op RCgroups al zo stug bezig.

Maak zelf maar een "vraag hier iets en sander zal erop mopperen" topic als je dat zo graag wil afsplitsen.

Ik heb van jou nog geen enkel antwoord gehad die niet vergezeld werd met een of andere zure opmerking.
Ik blijf gewoon mijn normale vragen stellen, en als je dat niet aan staat dan ga je maar ergens anders lezen.
Als ik nu nog iets vraag, beschouw dat dan voortaan maar als niet aan jou gericht.
Ik heb het nu helemaal gehad met je gesnauw en geblaf, het is toch nooit goed.

Misschien moet je me reactie hieronder nog maar eens lezen?

Misschien realiseer je je dan dat ik, en anderen, je enkele maanden geleden heel bereidwillig met allerlei adviezen geholpen hebben. Het is niet dat ik 't niet wil, het is gewoon dat het naar alle waarschijnlijkheid weer tijdverspilling is omdat je toch niks doet met de informatie en dan verwacht je dat ik (wij) toch elke keer met 't zelfde enthousiasme je vragen blijven beantwoorden?

En als je 't zelf allemaal al zo goed weet, waarom vraag je 't dan? Aan de ene kant vraag je adviezen en aan de andere kant leg je ze naast je neer en doet compleet 't tegenovergestelde, legio voorbeelden daarvan op dit subforum. De vraag is dus waarom we dan nog de moeite moeten nemen om je vragen te beantwoorden?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

1) als je het tijdverspilling vind, reageer dan niet

2) hij weet het niet zo goed als jij denkt, hij vraagt normale vragen over een motor, welke hij nog heeft liggen toevallig (welke pas beschikbaar is gekomen door een crash), en welke hij graag op een mogelijk FPV toestel zou willen toepassen, waar nog niet veel mensen ervaring mee KUNNEN hebben en er dus graag de visie van anderen op los wil laten

3) als ik tegen jou zeg: Oplossing A, dat werkt wel, pas je dien dan ook zonder nadenken toe?

4) als je een advies geeft, moet dat dan maar gelijk gevolgd worden? Dacht het niet, zo werkt deze hobby voor velen (maar voor jou blijkbaar wel) niet.

Ik heb op jou advies een camera gekocht, ik heb op jou advies een circuitje gemaakt om voeding af te vlakken,
ik heb ook veel te danken aan Remy met zijn Remzibi advies, en nu rest mij alleen het toestel nog.
Ik heb toen al bijna een nemo gekocht op jou advies, niet omdat ik het een mooi ding vond maar omdat ik wilde gaan vliegen.
Is het dan mijn schuld dat dat oerlelijke ding dan opeens verdwenen is en alleen nog elders voor het dubbele te koop is?
Dat ik er dus niets mee doe is je reinste flauwekul.

Omdat ik niet op apel vanalles koop en onmiddelijk in elkaar zet, vind je maar dat ik er niets mee doe?
Ik heb modelvliegen als hobby, niet slechts FPV. Er zijn stapels andere dingen waar ik ook druk mee bezig ben.

En ik zeg net zelf dat ik niet weet welke motor erop moet,
want het is een nieuw toestel en de advies motor bestaat niet.
Ik heb ook gezegt dat ik die setup al had liggen,
dus als het werkt is het onzin om er weer een nieuwe bij te kopen.
Dus zelf ook beter lezen, Sander.

Laatst bewerkt:
1) als je het tijdverspilling vind, reageer dan niet

Ik geef al aan waarom ik reageer, de reden is namelijk dat Sven er een handje van heeft om ieder topic waarin activiteit is vol te gooien met voor de hand liggende vragen. Lijkt me niet wenselijk, toch?

2) hij weet het niet zo goed als jij denkt, hij vraagt normale vragen over een motor, welke hij nog heeft liggen toevallig (welke pas beschikbaar is gekomen door een crash), en welke hij graag op een mogelijk FPV toestel zou willen toepassen, waar nog niet veel mensen ervaring mee KUNNEN hebben en er dus graag de visie van anderen op los wil laten

Ik beantwoord de vraag toch? Alleen wijs ik even op 't feit dat Sven in de afgelopen dagen weer in z'n oude patroon van circa vijf of meer reacties per dag terugvalt, waarin dezelfde vragen met een cyclus van pakweg twee weken wederom de revue passeren. Het lijkt me voor de leesbaarheid van 't forum en de daarin geboden adviezen en beschikbare informatie nu niet bijzonder wenselijk om elke paar weken dezelfde vragen e.d. wederom voorbij te zien komen toch?

3) als ik tegen jou zeg: Oplossing A, dat werkt wel, pas je dien dan ook zonder nadenken toe?

Nee, maar ik neem de adviezen van iemand met ervaring wel mee in mijn beslissing, waarom zou ik anders om advies vragen. Sven laat nu al een aantal maal zien dat hij ondanks gelijkluidende adviezen van een aantal forumleden gewoon z'n eigen ding doet. Da's prima, dat moet hij zelf weten, maar stel de vraag dan niet.

4) als je een advies geeft, moet dat dan maar gelijk gevolgd worden? Dacht het niet, zo werkt deze hobby voor velen (maar voor jou blijkbaar wel) niet.

Nee, schrijf ik dat ergens dan? Ook jou ontgaat kennelijk de reden van mijn reactie richting Sven, dus zou ik ook jou willen vragen mijn twee laatste reacties nog even (volledig!) te willen doorlezen.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

En ik zeg net zelf dat ik niet weet welke motor erop moet want het is een nieuw toestel en de advies motor bestaat niet.
Dus zelf ook beter lezen, Sander.

Sven,

Het is een EPP trainer model, dus daarop kan je zowat iedere motor combinatie knutselen die je maar voor ogen hebt zolang de thrust/gewicht verhouding maar een beetje redelijk is. Maar daar draait het mij niet om, ik geef je toch antwoord op die specifieke vraag?

Waar het mij om gaat (lezen is d'r echt niet meer bij tegenwoordig?) is dat ik ervoor waak dat je straks niet weer ieder actief topic in dit subforum vult met allerhande (voor de hand liggende) vragen en dat er per saldo niks met de antwoorden c.q. adviezen wordt gedaan, ofwel, dat Sven nog steeds geen enkele meter FPV gevlogen heeft.

Kortom, gaan we nu weer hele topics vullen met alleen maar praten over FPV vliegen en voor jou de ideale setup uitdokteren, of ga je nu ook daadwerkelijk een poging wagen om FPV te gaan vliegen?

In dat eerste geval denk ik dat je alle antwoorden nu al meerdere keren gehad heb, lees de diverse topics maar terug. In het tweede geval wens ik je alle succes toe en mochten er nog brandende vragen zijn die nog niet eerder zijn beantwoord dan lees (lezen) ik (wij) het wel.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Sander die vragen van mij waren niet voor de hand liggend, waar haal je dat vandaan?
Ik heb een motor die in een speed model gezeten heeft met een 7x6 propeller,
en nu vraag ik of die ook in een nog niet bestaand FPV toestel zou kunnen met een 8x4.
Misschien zuipt die motor teveel voor FPV standaarden,
of heeft ie misschien teveel snelheid of kracht, weet ik veel.
Ik probeer gewoon wat oude rommel op te maken waar ik anders toch niets mee doe.

Ook de propeller vraag is na aanleiding van een stukje dat ik ergens gelezen heb,
namelijk dat zon ding zichzelf in de juiste positie "featherd" zodattie in balans is.
Wederom geen domme vraag.

Waarom mag ik dat dan niet vragen?
Je antwoord wel, maar de manier waarop vind ik een beetje zuur.
Ik KAN die vragen ook niet al eerder gesteld hebben, het toestel bestaat nog geen 24 uur.
Hoe kan ik nou in herhaling vallen over dat model + genoemde setup.. Leg mij dat maar eens uit.

Ik neem ervaren adviezen OOK mee in mijn overwegingen (daarom dus die camera),
maar ik hoeft niet zonder discussie alles te slikken wat je onder mijn neus duwt, Sander.
En ja ik doe mijn eigen ding, ik hoeft niet ALLES te gebruiken van de informatie die binnenkomt.

Je schrijft niet expliciet ergens dat ik je advies op MOET volgen,
maar de manier waarop je snauwt als iets niet past op jou mening..

En het FPV toestel ligt al in mijn winkelmandje, dus JA ik ga er nu wat mee doen.
Dit is voor het eerst dat ik een model tegen kom die ECHT op FPV doelt,
en niet zomaar een omgebouwde parkflier ofzo.
Het enige waar het nu nog op wacht is of ik er een motor bij moet kopen of niet.

Laatst bewerkt:
Je hebt schijnbaar nogal moeite met het feit dat niet iedereen blind doet wat je zegt..
En ja ik doe mijn eigen ding, ik hoeft niet ALLES te gebruiken van de informatie die binnenkomt.
Als je dat graag wil dan moet je een hond kopen.

Nee, ik heb moeite met mensen die eerst maandenlang lopen zeveren, dan eindelijk iets aanschaffen, dan nog eens maanden gaan lopen zeveren over futiliteiten en dan iets maandenlang op de plank leggen. Vervolgens weer na maandenlang stilte hun gezicht laten zien en weer in 't zelfde patroon vervallen als maanden daarvoor.

Wat je met mijn adviezen doet moet je zelf weten. Wat mij betreft print je ze uit, veeg je je er je kont mee af en plaats je d'r hier een foto van, da's jouw goed recht. Ik verplicht je tot niks, ik geef alleen aan dat ik het op prijs zou stellen dat je niet weer alle actieve topics gaat vullen met vragen en dat we na maandenlang je van adviezen en antwoorden te hebben voorzien je nog steeds geen meter FPV gevlogen hebt.

Je schrijft niet expliciet ergens dat ik je advies op MOET volgen,maar de manier waarop je snauwt als iets niet in jou straatje past zegt al voldoende.

Ach, ik denk dat ik nu al een paar keer heb aangegeven waar voor mij de schoen wringt:

- Als je gerichte vragen wilt stellen om jouw FPV setup eindelijk aan de gang te krijgen vooruitlopend op een eerste FPV vlucht dan is dat prima.
- Als je wilt zeveren en keutelen over FPV in jouw persoonlijke situatie (dit vind ik duur, dat vind ik lastig solderen, da's niet voor mij, etc.) dan stel ik voor dat je een eigen topic opent.

Helder en duidelijk nu? Of moet ik nog ergens een nuance aanbrengen of iets nogmaals uitleggen?

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

En het FPV toestel ligt al in mijn winkelmandje, dus JA ik ga er nu wat mee doen.
Dit is voor het eerst dat ik een model tegen kom die ECHT op FPV doelt,
en niet zomaar een omgebouwde parkflier ofzo.
Het enige waar het nu nog op wacht is of ik er een motor bij moet kopen of niet.

Je had toch al een Twinstar? :D

En ja, die setup van je kan er gewoon op, 8x4 propellor, 1700kV 3530 motor, 40A ESC en 3S/4400, geen enkel probleem.

Met vriendelijke groet,

Sander Sassen

Die maandenlange adviezen liggen nu kant en klaar in de grote FPV doos,
want dat waren allemaal elektronica vragen die nu zuiver en duidelijk uitvoerbaar zijn.
Ik heb enkel vragen opnieuw moeten stellen omdat er een aantal waren die 2 verschillende antwoorden kregen.
Natuurlijk dat ik dan om verdere verklaringen zal vragen.

Mijn vraag over de aandrijving was gericht (waarvoor nu een duidelijk antwoord, dank daarvoor).
En een model van amper 70cm die opeens evenveel kostte als waarvoor ik nu een 2 meter beest ga kopen,
daar mag ik best een keer ongenoegen over uitlaten vind ik.
Mijn lijstje was bijna rond en ik kon eindelijk beginnen, toen was dat kreng ineens verdwenen.
Maar die nieuwe prijs moest ik dan maar gewoon slikken anders was alles voor niets schijnbaar.
En tsja, met die trimersion pakte ik mis, ik had een iets over het hoofd gezien (IC opstoken vind ik gevaarlijk op zon delicaat onderdeel).
Maar ik ben druk bezig met gregory om die 5.8Ghz bril los te peuteren dus maak je daar nou maar niet druk om..
Ik heb toch al een leuk 7" schermpje, desnoods met een kartonne toeter zolang vliegen.

Maargoed, er gaat nu eindelijk schot in komen dus laten we nu maar ophouden over dat gemopper,
ruzie maken doe ik net zo graag als jij (hoop ik dan tenminste).

Die FPV kist komt deze kant op met wat metalgear servos,
en daarmee ga ik aan de gang met alles wat ik hier geleerd heb (dus niet meer mopperen ;)).

En ja ik heb een TS2 maar daarmee had ik eigenlijk al extreme plannen.
Misschien slaat het door die FPV kist in mijn bol en gaat die TS2 er ook nog een keer aan,
maar voorlopig wil ik die machine graag als ragbak gaan bouwen.

Laatst bewerkt:
Sven,

Je zult merken dat de helft van de antwoorden uit jou grote FPV doos je al direct duidelijk werden na de eerste FPV vlucht die je maakt.
De andere kwart leer je na de eerste week, en de andere kwart mag je er zelf bij zoeken.

Sander komt hier bij jou over als de boeman, terwijl hij jou, mij en iedere FPV vlieger om mij heen alle fijne kneepjes van deze hobby heeft geleerd. We hebben je nu al weet ik hoe vaak opweg geholpen, weet ik hoeveel tijd gestoken in lappen tekst, dat het nu eens tijd word dat er wat vordering komt in jou FPV interesse.
Ben ik de gene om dat te bepalen? Nee hoor, maar op een gegeven moment zou ik toch wta vraagtekens bij mijzelf neerzetten als ik het telkens voor mijn donder krijg hier op het mbf.
Je had wel 18 FPV setups kunnen bouwen in de tijd die je kwijt was met je bijna 8000 getypte berichten.

Wat is nou het probleem om eens een eigen draad aan te maken? Een soort dagboek. je kunt dan alles vragen wat je wilt, al stel je het 3x. Andere mensen kunnen hier ook van leren, daar er alles overzichtelijk staat, voor jou, maar ook voor anderen.
Kans is groot dat er alles 3 x komt te staan, maar dat zal voor een beginner vast geen probleem zijn.

Goed, je kist is besteld, proficiat! je FPV setup is eindelijk compleet:)..

Even een hersenspinsel van mij .
Wat nu als dat bakbeest niet vliegt zoals je denkt Sven, ik zou een anders eerst een oude ez ergens opduikelen .

Groeten Wiebe.

Zit nu hier al 2 uur na te kijken hoe hierop te reageren .

Sven vat dit niet op als een aanval maar je spreekt je zelf nu wel tegen .
En ik zeg dit allen maar omdat ik iedereen wil behoeden voor een teleurstelling.
Ook jouw , maar dit stukje doet het .

ik houd van "tried and true
en
en die bij anderen goed werken.

De kist die je nu kiest is door niemand gevlogen en niemand weet of hij goed werkt .

Zo ziet mijn test tuigje er uit ,als alles goed werkt bouw ik hem in een nieuwe .[werkt nu ook prima maar wil overal nu nog goed bij kunnen ]
Deze is 6 jaar oud .
SL731677.jpg

Let wel dit is geen aanval maar gewoon een opmerking verder niks .

Laatst bewerkt:
Back