Het grote FPV (First person view) draadje.

Nog even voor de duidelijkheid, dit is dus alles dat ik nodig heb?
HobbyKing Online R/C Hobby Store : FrSky FJ-1 2.4Ghz Combo Pack for JR w/ Module & RX
Of is het deze?
http://hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=14355

En daarmee heb ik dan een zender die me waarschuwd als ik tever weg dreig te vliegen?
En wat is er waar van dat 6 kilometer bereik verhaal? Is dat met de set die ik hierboven noem?

En dat gaat ook niet over zijn nek als er een 1.3Ghz videozender in de buurt is hoop ik?

Laatst bewerkt:
Beste Sven,

Ik kan het haast kopiëren en plakken uit m'n vorige posts:

Op welke van de 2 staat heel groot "Telemetry"?
En daarmee heb ik dan een zender die me waarschuwd als ik tever weg dreig te vliegen?
Op die met Telemetry wel.
En wat is er waar van dat 6 kilometer bereik verhaal?
Dat is een record, je kan er altijd nog een patch of versterker aan hangen.
Is dat met de set die ik hierboven noem?
Ja.
En dat gaat ook niet over zijn nek als er een 1.3Ghz videozender in de buurt is hoop ik?
Het zal je bereik altijd negatief beïnvloeden, in welke mate ligt aan hoe dicht je video frequentie harmoniseert (1,2GHz*2=2,4GHz) met je RC frequentie, gebruik dus 1,3GHz op je video zender en NIET iets in de buurt van 1,2GHz.

Duidelijker dan dit kan het toch niet?

@MaVe64: handige link voor mensen die zelf een externe RC module aan willen sluiten, die gaat in de bookmarks!

Gisteren is de dikke haai bril van sven bij onze belgische vriend aangekomen, welke hem bij mij heeft gedropt.

Dingetje draagt mooi licht zeg! en alles sluit goed af. Zit evt nog een extra schuimrand bij om alles nog wat beter aan te sluiten.

Zit zelfs een contra stekker bij, om aan je lipo te hangen, welke je dan zo inplugt op de voedings stekker voor de haai, en vid RX.

Nu gaan we aan de gang om diopters op onze sterkte erin te freubelen.....

overigens heeft de bril nu 190 euro gekost, INCLUSIEF shipping, INCLUSIEF douane (want ja, het pakketje is er uit gehaald door de BE douane).
is overigens echt de nieuwe versie, en geheel compleet :)

Binnenkort die van mij ook maar es bestellen :P

Mijn Gaui 330X-S quadcopter heb ik gisteren in elkaar gezet, en wat is dat wennen zeg!
Ik had voorheen nog nooit een modelhelikopter gevlogen :p
Voordat ik hem ga uitrusten met FPV spul wil ik eigenlijk eerst eens goed modelheli leren vliegen, zelfde als met fpv vliegtuigen, eerste normaal vliegen, dan pas fpv.

Probleem waar ik nu mee zit, en daarom durf ik er momenteel niet meer verder te gaan. Is de gyro die erop zit.
Als ik buiten kom dan gaat het de eerste 3 minuten ofzo goed, waarna 1 of 2 motoren opeens vol gas geven en het geheel neerstort.

Kan dit met de kou te maken hebben?

Heb er hier gaui-330x-s-gyro-probleem een draadje over lopen trouwens.

Laatst bewerkt door een moderator:
da's grappig,

Datzelfde had ik nou met de KK quad die ik hiervoor heb gebouwd.
Één van de motoren ging ineens vol gas, waarna de quad had neer kwam. Hierdoor waren er weer 2 gyro's stuk. Omdat het printje uit SMD componenten bestond was het vervangen van de gyro's een behoorlijke klus.

Ditmaal opnieuw een quad gebouwd, dus hopen dat het nu goed blijft gaan.

Sneeuw zal je reikwijdte wel flink verzieken denk ik. ;)

Ik zit op een model te wachten die een andere Hollander allang binnen heeft,
daar wordt je ook niet vrolijk van. :(

Baggus wat voor ontvanger gebruik je? Er zijn namelijk veel mensen die onverklaarbare storingen hebben gehad als ze ppm ontvangers gebruiken. Misschien is pcm of 2.4ghz een optie om te proberen.

Nou, mijn quad is nu dan eindelijk af.

Bij Robert ( bluefalconholland) wil ik de quad voorzien van wat EPP. Hierdoor hoop ik de eerste klappen op te kunnen vangen als er wat fout gaat. is de quad goed bevonden dan word hij voorzien van de FY-20A. Is hij dan nog steeds goed, dna komt de GoPro eronder. Speciaal voor deze camera heb ik een degelijke spelingsvrije tilt gemaakt.
Het landingsgestel en de mount zijn binnen no-time te verwijderen, dus kan dan rustig experimenteren:)

2iay9ec.jpg

ohlcev.jpg

Ik ben alleen nog niet kapot van de 1m antenne die uit de quad komt. Ik had gehoopt dat ik minder windingen moest maken om het buisje. Helaas is dit niet zo:(

Laatst bewerkt:
ziet er toch strak uit hoor....

remy zijn ex-nemo ligt hier nu lekker warm te worden voor de verwarming :P hahaha
hadden onderweg terug aardig wat sneeuw...

Non-de-ju wat was het toch koud! Ik kon nauwlijks meer praten met die koude rot wind.
Het was erg gezellig, maar ben al helemaal blij dat ik een nieuwe baasje voor de Nemo heb gevonden!
:mrgreen:

Veel plezier ermee:).

Dat ziet er weer prachtig uit remy, netjes bouwen is niet mijn sterkste kant :p
Al werkt het altijd wel goed.
Wanneer komt de maiden?

Tnx Hugo!

Inderdaad, de quad moet zich eerst maar eens bewijzen. Misschien gaat er weer van alles fout, dan telt idd ineens al het moois niet meer:).
Zometeen komt de quad tussen 2 elastieken te hangen:). haha. Hij word dan uitvoerig getest. Hij kan dan geen kant op, dus kan doen wat ik wil:) Ik zal een video maken van hoe het eruit gaat zien.

:mrgreen:

Hoe heb je eigenlijk die kap gemaakt? En waarvan is die tilt mechaniek gemaakt? Ik wil namelijk ook een camera ophanging voor onder mijn quad hebben. Misschien een keer een bouwdagje houden :p

Sorry:(, Met die tilt ben ik ongeveer 2 dagen bezig geweest achter een draai en freebank. (aluminium) Ook de ophanging voor het landingsgestel (plastic,teflon,ABS achtig). Ik ben blij dat hij klaar is, laat staan er meerdere maken. :rolleyes:

Bij CNChelikopter zijn er verschillende cameramounts te koop, alleen is dit van glasvezel gemaakt. Hoe dan ook zit hier speling in, of kan het e.a. gaan trillen.

De kap was een chipsbakje:P. Van dat opgerolde riet. Ik heb hem glad geplamuurd, en er van balsa uitstulpingen aan gemaakt. het enigste wat dan nog rest is de mal afwerken, en hem onder een vacuumtafel leggen. Daarna de randjes wat bijgewerkt, en hem van binnen gespoten.
Gaat prima! wel een hoop werk:(

errug netjes gedaan hoor! hoop dat ik hem een keer in het echt kan en mag zien :D

(btw, als iemand nog een dikke haai bril over heeft.... :P)

Back