Het grote FPV wet- en regelgevingsdraadje...

Status
Niet open voor verdere reacties.
En we weten allemaal hoe de man die dat zei uiteindelijk geeïndigd is :

crucifixion4-hmedium.jpg


:rolling:

ASH

Iemand nog ideeën voor een zinvolle regelgeving voor FPV vliegen ? wat moet er allemaal instaan, hoeveel artikelen en wie gaat de politiek verzoeken om wetswijzigingen.
 
Ik reageer zo 'verbolgen'(volgens jou) omdat je adviezen, hulp en kennis naast je neer legt en het andere front gewoon voor leugenaars uitmaakt.
Ik heb mij wel degelijk ingelezen in dit topic(daar verwijs je immers na). Dus ik snap niet waarom jij gelijk weer aanneemt, ben je weer aan het aannemen(ben je toevallig in je vrije tijd aannemer???) Ik vermoed dat ik me meer heb ingelezen betreffende de luchtvaartwet dan jijzelf en is het dus ook niet compleet onterecht als ik van daaruit begin te beredeneren wat er bij FPV de te kortkomingen omtrent de wet zijn. Dat heeft dus niks te maken met vooringenomendheid. Weer een aanname van jou die nergens op slaat. Overigens zijn de argumenten over en weer niet gelijk, zeker niet. De argumenten die duidelijk maken dat FPV vliegen gewoon verboden is volgens de wet zijn overduidelijk en zo waar als het maar halen kan. De argumenten die duidelijk zouden moeten maken dat FPV legaal is, zijn bij elkaar gelogen onduidelijke, vol met verkeerde interpretaties van de wet zijnde argumenten.
Overigens nog even terugkomend op de vooringenomen: Als je goed gelezen had heb je gezien dat ik al een paar keer gezegt hebt dat FPV vliegen mij ook ontzettend mooi lijkt en dat ik hoop het zelf ook nog is te doen als het legaal is en dat ik hoop dat het zo snel mogenlijk legaal word. Dus wie is er nou vooringenomen over zijn tegenstander in de discussie en moet zich misschien wat beter inlezen??

Volgens mij heeft discussieren met jou totaal geen enkele zin, want al jouw tegenstanders hebben toch ongelijk volgens jou. Kritiek krijgen en daar goed mee omgaan is ook een kunst die slechts weinige bezitten en zo te merken heb jij daar geen kaas van gegeten.
 
Iemand nog ideeën voor een zinvolle regelgeving voor FPV vliegen ? wat moet er allemaal instaan, hoeveel artikelen en wie gaat de politiek verzoeken om wetswijzigingen.

Misschien dom boeren verstand hoor, maar is slechts enkel de regel 'met uitzondering van het vliegen met een FPV voertuig' niet voldoende in zowel de regeling modelvliegen als in de regeling luchtfotografie(die van mij zoiezo helemaal weg mag, is oud en achterhaald uit de koude oorlog)??
De hoogtelimiet is er niet echt uit te halen in verband met de kleine 1:1 luchtvaart. Dat zou genoeg moeten zijn om het geheel net zo legaal te maken als 'gewoon' Rc vliegen.
 
In een wereld waarin iedereen zichzelf als norm neemt, is het altijd de ander die niet deugt, maar eigenlijk veroordelen we in de ander wat we onbewust in onszelf veroordelen. Maar in de hel staan geen spiegels en daarom zijn de anderen de hel en is de mens niet verliefd op zichzelf, maar op zijn spiegelbeeld.

MVG. Robert
 
Onderwerp Luchtvaartwet voor FPV reactie op Davy:

Dat denk ik deels wel, maar ik denk dat er ook echt gespecificeerd moet worden in dit geval wat wel en wat niet mag.

Over de hoogtelimiet ben ik het met je eens, zeker in het Nederlandse/Europese luchtruim. Jammer dat we niet in de USA leven ;)

Eventueel nog een maximum af te leggen afstand en wat verzekeringsregels transponder onder 300mtr niet nodig, maar wel verplicht OSD head up display hebben en pan/tilt camera, eventueel nog een 360 graden cam PIP die onder het toestel moet zitten ?

TCAS lijkt me wat te ver gaan nog ;)

ASH

@ Sven, zeker weten, en zeker met goede regelgeving !
 
Laatst bewerkt:
Jongens, kap nou maar met die discussie, levert toch niets op.

Een figuur die blijkbaar zover heen is dat'ie zoiets in zijn hoofd haalt, daar probeer je toch geen serieuze discussie meer mee te voeren:
Het niet willen posten van een foto van een opgehangen WOII partizaan met gefotoshopt bordje om zijn nek dat hij de luchtvaartwet brak omdat hij zich als FPV-er niet aan de hoogtelimieten hield, omringd door lachende SS-ers is JUIST het bewijs dat ik mijn infantiele neigingen waarvan ik zeker niet zal ontkennen dat ik ze bezit, toch redelijk onder controle heb, buiten dat dat de plank volledig mis sloeg en de discussie verder niet diende.

Provoceren is ook een kunst, en dient als gereedschap met mate ingezet te worden.
ASH
 
@ ASH, is die genoemde jurk die je draagt beroepsmatig?


Vriendelijke groeten,
Aldert
 
@Ash: Ik denk dat een meedraaiende camera voor in de bochten wel zo veilig is inderdaad, maar of dat nou per wet gedefinieerd moet worden. Nee lijkt me niet, in dat punt moet ik het eens zijn met Sander, je moet niet alles per wet willen vastleggen. Wat helaas wel steeds vaker gebeurt in Nederland. Maximum afstand, tsja ik weet niet, zolang je zender bereik heeft lijkt me voldoende toch? Hij gaat vanzelf een keer in fail safe;).
Transponder inderdaad onzin, al komt er ooit een dag dat rc vliegen in zijn algemeenheid een eigen transpondercode krijgt en elk modelvliegtuig met een transponder dient uitgerust te zijn. Zoals dat nu al het geval is met zwevers en dergelijke 1:1 klein vliegend spul.
 
So despite the fact that I usually buy all my games, as I feel the developer needs to be rewarded for their hard work, I am just going to download Crysis off of a P2P network. Here is a big 'FU' to EA, if you do not want my money, but rather charge me double because I am not physically located in the US, you deserve to be pirated.

Sander Sassen.
Niet alleen op het gebied van FPV lapt Dhr. Sassen de wetgeving aan zijn laars.
Blijkbaar is het hem toegestaan om een illegale kopie te downloaden als de vraagprijs van de ontwikkelaar hem niet aanstaat. Ach ja, allemaal een kwestie van interpretatie he?
En ook deze onwettige bezigheden meent hij breeduit op het internet met iedereen te moeten delen.
 
Zender in failsafe wil niet zeggen dat je toestel ook veilig terugkeert en is niet ongeval proof, maar dat is niets natuurlijk. Wat die cam betreft, alleen het feit dat je goed zicht moet hebben is belangrijk voor de wet denk ik. Die transponders, dat vrees ik ook dat dat nog ooit staat te gebeuren, dan word het helemaal duur...

In elk geval vind ik 1 km van je veld af wel meer dan genoeg, overlandvluchten en gedoe met volgauto's zoals je in de USA ziet zijn voor NL niet echt handig of wenselijk.

Ik weet dat in de zweefvlieg wereld het regel is dat bij het zien van een militair toestel je je radaroppervlak zo groot mogelijk moet maken door bochten te gaan vliegen maar dat lijkt me niet nodig voor RC modellen die onder de 300 meter blijven en zich verder aan de luchtvaartregels houden, mits de piloten zelf de NOTAMS en kaarten kennen en weten in welke klasse luchtruim ze zich bevinden en het is inmiddels wel duidelijk dat de meeste FPV vliegers geen flauw benul hebben hiervan.

ASH

@ Aldert: nee dit word door velen als jurk gezien vandaar dat ik de term gebruikte :

13.jpg


Het is geen jurk maar een Tunica.

@ aplhamax :

zie RCPilotenforum • Onderwerp bekijken - legaal of illegaal? luchtvaartregels


Zit ik niet op, en die taxi videos vind ik gewoon leuk. Ik heb geen hond, dus laat ik mijn toestellen uit door er een blokje mee om te lopen... En de lucht in ga ik vaak genoeg, maar ik film niet alles nee.
 
Laatst bewerkt:
Nadenken is 1 ding, mensen wijzen op hun eigen tegenspraak een ander.

Als je je bewust niet aan de wet houdt en er op word aangesproken, wees dan een vent en zeg: zolang ik niet gepakt word doe ik het gewoon. en als ze me pakken zien we wel verder, maar ga niet lopen roepen dat jij niets verkeerd doet, ik denk dat MP dat wil zeggen onder andere.

ASH
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top