Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

Bij mij zitten de motordraden door een lange buis en ik had destijds maar één kleur op voorraad. Ik moest dus gokken of de draden op de goede bullet van de motoren zaten. Als dat niet zo was kan het inderdaad zijn dat één motor verkeerd draait. Je kunt je vinger tegen de motor aanhouden (zonder propeller) nadat je hem hebt disarmed, dan voel je het wel. Of snel armen/disarmed en kijken welke kant hij opdraait. Zo deed ik het altijd. En als hij dan de verkeerde kant opdraait gewoon 2 van de 3 draden verwisselen ;) Succes!

EN DOE ER NOOIT MAAR TWEE AAN vorige week is een van mn motortjes doorgebrand omdat ik neerstrorte in het water. Dus is heb gewoon een nieuw motortje gekocht en denk klaar ik doe hem weer aan en die brand direct weer door-_- maar er is dus iets mis gegaan in de speedcontroller waardoor ook waar 2 draden aangesloten waren. En dan vliegt je motortje direct in de brand.

Laatst bewerkt door een moderator:
EN DOE ER NOOIT MAAR TWEE AAN vorige week is een van mn motortjes doorgebrand omdat ik neerstrorte in het water. Dus is heb gewoon een nieuw motortje gekocht en denk klaar ik doe hem weer aan en die brand direct weer door-_- maar er is dus iets mis gegaan in de speedcontroller waardoor ook waar 2 draden aangesloten waren. En dan vliegt je motortje direct in de brand.

Het ligt niet aan dat er maar 2 draadjes aan waren gesloten, maar waarschijnlijk aan de speedcontrollers zelf, die houden namelijk niet zo van water ;)

Motors zijn op zichzelf niet elektrisch maar mechanisch, dus die zouden dat inderdaad moeten kunnen hebben. ESC's zou ik altijd vervangen na een duik.

Ja klopt dat bedoelde ik ook eigenlijk. Dat er een verbinding werd gemaakt waardoor direct de volle accu spanning op de motor kwam te staan.

aiii... motoren kunnen enigsinds tegen water maar naar een duik met je multi zou ik eerst de esc goed laten drogen en dan op een oude motor uitproberen.

Ja achja hier leer ik ook alleen maar van. Nu weet ik het voor de volgende keer. Alleen het is zuur dat je een motor van 22 euro laat verbranden terwijl je er nog nooit mee gevlogen hebt. Hahaha

ja heb ook wel motoren binnen gekregen die niks deden-.- ook zuur.. maarja blijft hobby gewoon nieuwe kopen en door gaan :rolling:

Wat me opvalt is dat matty zn quad oncontroleerbaar is en niemand adviseert om de propellors er helemaal af te halen tot dat het veilig is ze er terug op te zetten...

Als je de props van de motoren haalt kan je voorzichtig met je vinger tegen de buitenkant van de motor voelen welke kant ie op draait.

Dat zei ik al in de eerste post van de pagina :) Ik snap wel waarom hij hem ook vasthoudt, dan is het wel makkelijk om te controleren wat er nog bijgesteld moet worden zonder eerst maar buiten te gaan. Dat deed ik ook soms, alleen alle losse blaadjes in mijn kamer vlogen rond. Achteraf gezien niet heel verstandig om binnen te doen, maarja :)

Heb op de vorige pagina waar ie met zn motorprobleem kwam niks erover gelezen behalve ze er los op te leggen iig :)

ik heb de motoren op draairichting getest, eerst zonder props, daarna met.
ik heb net een klein stukje kunnen vliegen, helaas niet erg lang, maar toch. ik had m in het gras gezet, om de eerste vlucht te proberen te maken, echter kwam hij niet omhoog. net onder 50% gas gingen de armen enorm trillen en niet veel later viel de quad om...
mijn vader heeft hem toen boven zijn hoofd vastgehouden, zo is het gelucht om even te vliegen. het was erg winderig waardoor de quad af dreef, ik dacht dat dit aan de gains zou liggen, die staan nu allemaal op 100%. toen ik de quad in gps mode zette ging het helemaal fout, de quad trok behoorlijk heen en weer aan mijn vaders armen. weet er iemand wat er mis is?

Matthijs

Maak eens een foto van je quad waarop duidelijk te zien is hoe je props zitten en maak ook eens een foto waarop duidelijk al je bedrading te zien is.

Ik zou best een foto willen maken, maar om de bedrading goed te kunnen zien moet ie helemaal uit elkaar... daar heb ik niet zo veel zin in, aangezien ik zeker weet dat alles goed is aangesloten. dit heb ik ook nog gecheckt. Het probleem zit 'm denk ik vooral in de instellingen van de naza en de instellingen op de turnigy 9x.

Matthijs

Matty, vergeet je GPS (of eigenlijk het compas) niet te calibreren. Zie onderstaand filmpje voor instructies.

sent from a mobile device

Ik heb geprobeerd dit te doen, de eerste 360º ging het lampje zoals op het filmpje getoond van oranje naar groen. Bij de 2e 360º gaat het mis, het lampje blijft dan groen, ook als ik een paar rondjes rustig draai... Ik heb op meerdere manieren geprobeerd te draaien, zijwaards, voorwaarts, achterwaarts maar bij alle keren hetzelfde resultaat. Waar zou dit aan kunnen liggen?

Back