Het grote "Gaat deze setup werken?" topic

tja ik heb laast mijn f330 fpv ready verkocht voor 130 euro... maarja hing hier maar wat en gebruikte hem niet meer.. misschien wel te weinig maar goed ben er vanaf.

Hallo,

Na een aantal tips op dit forum en het gebruiken van een ecalc. hebben wij de volgende setup bij elkaar verzameld. voordat we gaan aanschaffen wil graag nog wat feedback van de ervaren bouwers op dit forum.

Graag een reactie op de volgende setup

HobbyKing Alien 560 Folding QuadCopter CarbonFiber

Ardupilot + gps

emax xa2212 820kv brushlessmotor

simonk 20a esc

11.1V 5200mAh Li-polymer Battery

3DR Radio Telemetry Kit 915Mhz for APM2.5

Carbon Fiber Propellers 11X4.7 LH and RH Rotation Pair

Niet alles konden we 1 op 1 overnemen in de calc.

Tips zijn welkom!!

We hopen snel een leuke quad te kunnen bouwen.

Alvast bedankt!!

Natuurlijk moet je meer betalen voor snellere verzending :) Ik zou ook niet besparen op de motor, ik heb de Cobra's en die zijn geweldig, maar ik kan me voorstellen dat je budget wa kleiner is en dan zijn er ook leuke alternatieven om mee te vliegen. Gewoon wat reserve bestellen.

Bij nader inzien heb ik mijn budget ook iets te groot ingeschat :D

Hallo allemaal,
Alle spullen die ik heb besteld via hobbyking zijn inmiddels door mijn vader meegenomen uit Amerika naar huis. Echter had ik nog geen lipo's besteld, dit omdat het niet mogelijk was om lipo's te verzenden met een snelle levering...
Ik was eerst van plan om met deze 3s 4000mah lipo's te gaan vliegen, maar deze zijn niet meer te bestelling in het eu warehouse. Omdat ik wel een langeflight time wil op 1 lipo dacht ik aan deze 3s 5000mah lipo's, dit alles met graupner 10x5 e-props. Denken jullie dat ik hier een mooie flighttime mee kan halen? Ik had nu voor de graupner e-props deze site gevonden. Is er toevallig iemand die een goedkopere site kent? Ook zag ik dat er niet veel meer op voorraad zijn, dus een andere site is zeer welkom.
Alvast bedankt,

Matthijs

hallo matty

waarom probeer je de hq props niet die zijn bijna het zelfde als de graupner alleen zijn de hq carbon verstekt.

HQProp 10" x 5 carbon versterkte propeller set van 4 - 10" propellers - propellers

stuk goedkoper en prima gebalanceerd uit de fabriek

op de je vraag met je lipo is mijn antwoord neem gewoon iets kleinere lipos en koop er dan meer.. even tussen door landen nieuwe lipo er op en doorvliegen.. je moet proberen het zo licht mogelijk te houden.. een 4000 mah of 5000 mah zijn vaak veel te zwaar waardoor je quad log gaat vliegen hoe lichter hoe beter.,, het gaat hier om een 450 toch?

Ik ga inderdaad vliegen met een f450. De lipo's had ik uitgezocht zodat ze zoveel mogelijk mah hadden met zo weinig mogelijk gewicht. De 5000 mah die ik nu had uitgezocht weegt +/- 350g, dit is nog wel te doen toch? Ik wil namelijk graag een lange flight time zodat ik gemakkelijk filmpjes kan maken zonder echt een beperking te hebben.
Ik heb even gezocht naar reviews van die hqprops, ze zien er zeer interesant uit! Zeker voor zo'n relatief lage prijs tov de graupners.

Matthijs

ziet er prima uit echter een opmerking.. die fpv bril die je in je lijstje hebt staan kun je je afvragen als het wel slim is om zo'n goedkope te nemen, aan gezien de resolutie en FOV niet heel groot zijn.. kijk eens naar de altitude of dominator dat zijn de beste fatshark fpv brillen tot nu toe

ziet er prima uit echter een opmerking.. die fpv bril die je in je lijstje hebt staan kun je je afvragen als het wel slim is om zo'n goedkope te nemen, aan gezien de resolutie en FOV niet heel groot zijn.. kijk eens naar de altitude of dominator dat zijn de beste fatshark fpv brillen tot nu toe

Klopt, maar daar zit geen camera bij.. en als ik nog een GoPro moet kopen kom ik uit op een te hoog bedrag... Is deze iets beter?

Radio Control Planes, Helicopters, Cars, Boats, FPV and Quadcopters - Hobbyking 

De Predator v2 set is een complete set waar je veel plezier van gaat hebben!

Klein nadeel is de stekkeraansluiting op de camera, die zal niet lang heel blijven.
Maar die is zo vervangen voor een echte Sony 600TVL camera.

De teleporter is een leuke instap bril.
Niks mis mee, alleen de resolutie is maar net voldoende.

en je vliegt er heel ff mee en dan wil je beter.... je groeit heel snel uit een wat mindere brill ;) kan je beter goed beginnen waar je jaren lol van kunt hebben inplaats van denken: dat heb ik weer het beeld valt echt tegen.. had ik nou maar....

heb zelfde gehad als ik dus nog een x mag kiezen dan maar gelijk een goeie:thumbsup:

Back