Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

:? Je wilt carbon-beschermfolie voor onder je drijvers, o.k. maar ik denk dat je ook wel van dat grote brede plakband kan gebruiken waar ze dozen mee dicht maken, ook ideaal om over zelfgemaakte piepschuimvleugels te plakken, kan je nog es ergens tegenaan knallen. :wink:

Maar weer terug naar je vliegboot, zit een ENORME propeller op ! Moet wel een gigantisch koppel geven, ook na die 3 graden zijwaatsstelling naar rechts zul je daar nog last van hebben en zal je 'm denk ik toch iets naar rechts moeten trimmen.

--> Leuk truucje, met het koppel mee rollen, met volgas en vol-links rollen, gaat véél harder dan naar vol rechts rollen, probeer maar, allemaal een gevecht tegen dat enorme koppel van die grote propeller op die boot. :lol:

Ik heb onder me drijvers al wel dik folie(Dit folie is dikker als die tape die jij bedoelt.), maar dat asfalt is er zo doorheen gegaan! Na maar 3 rondjes over asfalt....

Die prop is gewoon een 8x4. Gebruiken de meesten toch? Wat raad je dan aan om erop te zetten?
Hij gaat overigens wel bloedjesnel!!! Hoor mensen die last hebben van gras. Het veldje waar hij gister op heeft [gevlogen](???) had zeer hoog gras en onwijs soppig, maar had geen enkel probleem om in beweging te komen :D

:D Snel = leuk ! En ja, carbon-tape, IEMAND ???

Ps een gewone 8 x 4 prop gebruik je, o.k. Weetje ik zit met zo'n oranje GWS 8 x 4.3 prop te kl...en en dat trekt toch best wel véél stroom ! :?

Je kunt een 7 x 4 proberen, ik check het zo: ik zet 'm op de grond en laat 'm driekwart gas (25%) draaien met verschillende props, gedurende 1 minuut. Dan ga ik laden en kijken wat erbij is geladen, de uitkomst doe ik x 60 (van 1 minuut 1 uur maken, snappie?) en dat geeft 't héél grof weer.

Ook weer een feit, door je voorwaartse vliegsnelheid trekt de motor minder stroom als bij stilstand (tegenhouden) En dat snelle --> het heeft geen profiel, tis gewoon een vliegende depron-plank van +/- 300 gram, TOT je heel stijl optrekt, staat ie zo stil... :lol:

ik had carbonmatjes erop gelamineerd (met langzaam drogende epoxy dus). Dat werkt wel prima, maar toch slijt alles wel op asfalt. Tis net schuurpapier. (op asfalt gaat ie wel weer een stuk harder :D )

Hydro met fietsbel:
Motorbevestiging op nul/nul graden maar wel 7x4 prop...
Bij 8x4 prop beetje righttrust toepassen, mijn voorkeur gaat echter uit naar nul/nul voor de beste vlieg/vaar/glij eigenschappen...
Nat gras plakt...Teflonspray spuiten op het brede plakband onder je drijvers werkt subliem, te koop als smeermiddel voor de fietsketting ;)
Drijvers bij depron Hydro idd een kwetsbaar deel..
Mocht ik na twee depron Hydro's komende lente nog zin krijgen in een derde wordt het beslist een EPP Wolf Hydro!

Drijvers bij depron Hydro idd een kwetsbaar deel..
Mocht ik na twee depron Hydro's komende lente nog zin krijgen in een derde wordt het beslist een EPP Wolf Hydro!

Ik na 1, maar verder sluit ik me hierbij aan :). Het waren elke keer die drijvers die deukten en scheurden.

Heel vet filmpje.
Prachtig gevlogen.
Wie laat mij ook zo'n filmpje zien van zijn eigen hydro.
Wie verrast mij.

Han.

Hey Marcelair,
Welke prop, motor en Lipo gebruik jij?

Gebruik een fietsbel, 11,1v 1100mah lipo en een 8x4 prop, maar die van mij trekt rechtomhoog niet zó snel weg...

En hoe krijg je je hydro wat stabieler? Die van mij waggelt onwijs door de lucht (heeft de neiging uit zichzelf om te rollen, links en rechtsom)

:? Om pcies te zijn de 3S1P LiPo van KOKAM SLPB 283452H, die kan tot 20 C met gemak aan, vrijwel alle andere LiPo's storten direct in...

Helaas vlieg ik er dan ook maar 3 minuten mee, maar kan ik weer fijn de lucht in na twee uur laden ! :|

Maar een 350mAh? Damn das wel weinig...
Mijn lipo kan geloof ik 15C piek hebben, maar hij stort niet in. Hij blijft wel gewoon konstant gaan!

Heb trouwens dezelfde regelaar. Als daarbij je BEC inspringt, weet jij hoe veel volt er dan nog in je lipo zit?

Ik vlieg iets van 5 minuten vol gas! en dan iets meer als een uurtje laden en hij is weer vol.

Ja, het heilige gewicht he ! Maar je hebt gelijk 360 MAh is weinig !

Wat heb jij erin, hoeveel mAh is jou LiPo dan ?
:wink: Langer vliegen is uiteraard leuker, en hoeveel eruit is nadat de LiPo BEC inschakeld, geen idee, maar niet onder de 9 Volt geloof ik, anders slaat m'n Schulze Chämeleon 6-330d in de stress.

Kunt om overigens 'reanimeren' als je onder de 9 V zit, telkens voordat de lader zichzelf uitzet (na een x-aantal waarschuwpiepjes) moet je 'm eraf halen en weer opnieuw laden, totdat je over het kritische laadVoltage zit :lol:

Ik gebruik een ELE super platinum 11,1volt met 1100 mAh. Is 10C standaard en 15C max. Is een net een ½ tot 1 A sterk genoeg ten opzichte van wat de motor trekt.

Ik heb die auto lader van graupner. Kan dan toch ook na het laden accu los, opnieuw aansluiten en aanzetten. Moet werken lijkt me!

"Schulze Chämeleon 6-330d " huh????

Zo, even het draadje doorgelezen....pfffff.....viel niet mee!

Ben ook maar eens begonnen aan een hydro (prop-er versie) maar loop tegen een paar dingetjes aan. Heeft iemand meer gedetaileerde informatie over het monteren van de carbon verstevigings stangen? Ook zoek ik foto's oid aangaande de verstevigings stangen aan het staartstuk.

Ik zag trouwens bij de benodigdheden dat deze zou vliegen met een vierkanaals zender. Als ik de setup van de servo's bekijk neem ik aan dat het een digitaal mixbare zender moet zijn?

Als laatste: is het mogelijk om depron te behandelen met Alabasine spuitplamuur? Ik maak gebruik van donkere (zwart/grijs) depron, maar wil hem indien gereed van een " fris" kleurtje voorzien. Daarvoor zal ik hem (denk ik) eerst moeten behandelen/primeren.

Bedankt alvast voor de info

Heey, ik ben ook een hydro foam aan het maken maar ik wil hem voor ik het vliegen met de piper onder de knie heb, alleen gebruiken om mee te varen en te rijden.
Wat kan ik dan het beste doen met het zwaarte punt? naar voor of naar achter (hij moet dus op de grond blijven)
En de moter , voorop laten of in hovercraft opstelling achterop?
Wat is het beste om een stabiele boot te krijgen ?

Back