Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 9 jul 2005.

  1. gti_killer

    gti_killer

    Lid geworden:
    4 jul 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    zeeland
    ja kom miss een beetje dom over maar snap niet hoe de rolroeren werken in combinatie met de zijroeren.
     
  2. Patrick99

    Patrick99

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    235
    Locatie:
    Dirksland
    Even inhaken op dit onderdeel:

    Ik kom met mijn hydro-bouw nu ook in het stadium van de stuurstangen.
    Als ik de foto's op de forums bekijk, zie ik vrijwel overal besturing op zowel de onderplaat als de bovenvleugel. De flaps van de bovenvleugel zijn dan parallel verbonden met de flaps van de ondervleugel, die op zijn beurt weer door de servo's worden bedient.

    Is het ook mogelijk om de bovenvleugel als 1 geheel te laten, en alleen te sturen met de ondervleugel?

    Als goede stuurstang kom ik zo nu en dan iets tegen over carbon icm met krimpkous en een dun draadje, weet iemand toevallig een howto voor deze manier van stangen maken?

    En als laatste: hier en daar onstaan (ondanks redelijk nauwkeurig werken) toch kiertjes/deukjes enz in het depron. Wat is het beste middel om dit glad af te werken ivm met het finishen van het geheel? Ik zat zelf te denken aan bv Alabastine houtplamuur oid.
     
  3. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    ik heb sinds kort de hydro van BMI (shockboat) wat me gelijk opviel is dat het van een soort plastic overtrokken depron is gemaakt.
    maar dit model is geen aanrader vind ik het model zelf is mooi maar het schuim is knudde als je er een beetje te hard op duwt of crasht komen er heel snel scheuren en rimpels in dit ziet er naar een dag vliegen denk ik heel gaar uit mja eerst maar eens proberen.

    hoe vliegt de flyboat met wind ?? is hij erg gevoelig??
     
  4. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    edit : ik heb de inhoud maar gewist deze vraag is al een keer besproken las ik :!: :!: .
     
  5. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    vanmiddag even op het veld geweest.
    conclusie de boot viegt na wat gekloot om te beginnen met schuiven komt het wel goed.
    ik kwam erachter dat je laag moet geven om op gang te komen + wat extra motor.
    het vliegen ging wel goed behalve dat hij bijna niet tegen het motor koppel indraait dus dat nog even bijstellen ik vlieg verder met een : ELE 11.1 V 1000 mah lipo met een 1260 KV fietsbel een regelaar van towerpro ( www. perba.com ) en een mzk quatra ontvanger en een 9.4.7 prop.
    ik denk dat ik de motor even wat rechts stelling moet geven om dit rollen tegen te gaan.
    of dit helpt kom ik overmorgen achter dan ga ik vliegen op mijn vakantie bestemming zeeland. 8) 8) 8)
     
  6. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
    nja ik heb de boot gevlogen.

    ik heb veel rectstellingmoeten geven want het motor koppel is ontzettend groot 8O 8O .
    ik heb nu zelf een boot gemaakt omdat ikniet weet hoelang deze nog mee gaat ik heb als drijvers bij mijn boot die zwembad dingen gebruikt die lange wormen om op te drijven bij de blokker of intertoys te koop voor een paar euro daar heb ik de drijvers uitgesneden.
    en dan als dek een 5mm depro plaat.
    met een 4mm koostof versterkings staaf ik ga deze vliegen met dezelfde setup als wat ik al eerder genoemd heb meer info volgt....

    ps: dit draadje lijkt wel uitgestorven :? zoveel mensen op vakanz ofzo??
     
  7. yannic

    yannic

    Lid geworden:
    11 okt 2004
    Berichten:
    448
    Locatie:
    munstergeleen
  8. Voor die gene die geen zin meer hebben in het snijden van een nieuwe Hydrofoam na de zoveelste Crasch, is daar de "HYDROFLY ACT"voor maar
    € 11,90. LET OP, dit zijn kale prijzen (dus zonder eletronica, servo's e.d.)


    Overigens is de webwinkel zeker het bekijken waard!


    http://www.der-schweighofer.com/web/products.php?mid=24&prodID=1063
     
  9. patrickcat1

    patrickcat1 Guest

    hoi allemaal hoe stel ik mn vtail functie in als ik alles aansluit dan doet steeds 1 functie het niet en blijft mn prop draaien?wie helpt me opweg
    groetjes patrick
     
  10. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Heb er vorige week drie uit amerika mee gesleept.
    Ben benieuwd die het doen.....
    Wil wel een impressie geven als er interesse is tzt.
    (wacht nog op een lipo van RCtechnics = goedkoper dan de bijgeleverde lipo als je al een lipolader hebt)
     
  11. pataz

    pataz

    Lid geworden:
    18 jun 2006
    Berichten:
    151
    Locatie:
    zaanstad
    mij benieuwen hoe ze het gaan doen.ziet er in ieder geval wel leuk uit .wat heb je nou betaald per stuk voor die stormlauncher?greetz patrick
     
  12. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Bij ToysRus gekocht voor 79 dollar komt nog een beetje tax bij en 5 dollar voor het inpakken op het vliegveld (drie dozen waren eigenlijk een beetje teveel van het goede) Net de Lipo's binnen a 17 euro dus bij elkaar net geen 90 euro per stuk.

    Eefjan
     
  13. pataz

    pataz

    Lid geworden:
    18 jun 2006
    Berichten:
    151
    Locatie:
    zaanstad
    dat is een mooi prijsje .als ie nou ook een beetje vliegt en vaart dan is het zeker een leuk ding.zat zelf ook te denken om er 1 te bestellen.laat maar ff weten als je er met 1 gevlogen heb .hoeveel mah lipo moet je erin doen?
     
  14. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    7.4 volt en iets van 750 mAh (zo'n 43 gram)
    maar ik heb gezien dat je er meer in kan stoppen in een forum waar ze dit ding besproken. Een 1000 mAh had wellicht gekund (ook kwa omvang) maar die zou 14 gram zwaarder zijn, en aangezien ik niet weet hoezwaar de originele accu weegt heb ik die maar niet besteld.

    Eefjan

    ps. zodra ik het ding heb geprobeerd zet ik het wel op dit draadje.
     
  15. Bro!

    Bro!

    Lid geworden:
    14 jul 2005
    Berichten:
    264
    Locatie:
    Odijk
    Voor de mensen die nog geinteresseerd zijn in dit draadje...
    Ik heb eindelijk de stormlauncher goed kunnen testen!
    En het is een aanrader! Wel een en ander aanpassen zoals beschreven op: http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=558383
    Dan doet hij het prima! Goede oefening voor de eigen "prop-er" vliegboot.

    Groeten

    Eefjan
     
  16. sparkie

    sparkie

    Lid geworden:
    2 jan 2006
    Berichten:
    675
    Locatie:
    den haag
    ik zat eraan te denken om een balsa versie (of eentje met een hele sterke motormount) te maken met een cox'je erop. lijkt me wel gaaf (zal wel niet extreem kunnen vliegen vanwege de motor/gewicht "vliegtuig" maar toch wel een goed idee om over na te denken of niet soms?)

    vrgt Jacar
     
  17. Commander Clumsy

    Commander Clumsy

    Lid geworden:
    20 feb 2007
    Berichten:
    1.503
    Locatie:
    Proud of brushless sprouts
    Een goed idee om over na te denken als je veel wilt varen en niks vliegen, dit wordt veel te zwaar.
    Blij dat je niet naast mij woont, met dat Cox'je :wink:
     
  18. sparkie

    sparkie

    Lid geworden:
    2 jan 2006
    Berichten:
    675
    Locatie:
    den haag
    er is toch wel een mogelijkheid om er een soort dempertje voor te fabriceren???, of niet soms...
    een depron versie en triplex motormount zou toch wel moeten kunnen? (helemaal balsa was ook niet echt mijn idee, maar goed...)

    vrgt Jacar
     
  19. eclipse86

    eclipse86

    Lid geworden:
    29 aug 2005
    Berichten:
    4.583
    Locatie:
    Ieper,west vlaanderen
    al een tijdje geleden. ondertussen zijn er al zoveel varianten: hydro foam/q4/graupner/... maar welke variant vlieg,vaar,rij is nu de "beste"

    het stabielst... groeten
     
  20. ruben107

    ruben107 Guest

    aaaaaaah

    ik heb een probleem.
    ik heb men eigen hydrofoam gebouwd en alles gekocht elektronica met advies van tita maar nu valt het me heel erg tegen en hou ik hem niet in de lucht tot nu toe is het bij kleine schade gebleven maar ik denk dat ik een beginnerstoestel nodig heb.
    maar ik wil nu een beginnerstoestel waar ik de elektronica van de hydrofoam in kan stoppen zodat ik niet heel veel geld weer kwijd ben nouja ik hoop dat jullie mij kunnen helpen p.s. ik woon bij veel water dus het liefst wil ik een vliegtuig dat kan starten en landen op water.

    groetjes Ruben
     

Deel Deze Pagina