Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door prop-er, 9 jul 2005.

  1. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    :roll: Je wilt dus NIET vliegen met een hydrofoam ? :arrow: Kan niet !

    Hydrofoam staat eigenlijk voor hydrofoil, het drijft als het ware op een luchtkussen. Vroeger hadden de Russen de Ecranoplan, een mormel van een ding dat ook op een luchtkussen over zee kon razen.

    Echter, de configuratie blijft zoals dat van bij een normaal vliegtuig, anders kun je er niet eens normaal mee varen...

    Groeten + suc 6 !
     
  2. Wartexx

    Wartexx

    Lid geworden:
    2 mei 2004
    Berichten:
    2.860
    Locatie:
    Wijchen
    tuurlijk kan dat, er zit geen profiel in, dus spoiler achter negatief en spoiler voor negatief en down blijft hij :lol: maar om stabiele vaareigenschappen te krijgen , kan de voortstuwing dan het best naar achter gehaald worden?
     
  3. Marcelair

    Marcelair

    Lid geworden:
    13 sep 2003
    Berichten:
    616
    Locatie:
    Weesp
    :turn-l: Néé, mis ! Je hebt helemaal geen profiel nodig om te kunnen vliegen, het gaat om de invalshoek. Is die invalshoek positief, dan maakt het geen barst uit wat er de lucht in gaat, juist op die manier kun je de gekste dingen laten vliegen. Bijvoorbeeld boten, formule-1 wagens, grasmaaiers, hondenhokken, verkeersborden, dartborden, smurfen, alles !

    Dan nu de ekranoplan, http://www.airliners.net/photos/middle/3/1/7/0657713.jpg

    Dat ding kon een hopje maken, maar 'vloog' toch echt op een luchtkussen, net zoals die hydroboat. (of zweeft dat ding boven het water door een nucleaire ionenaandrijving van 500KV? :lol: )
     
  4. bono

    bono Guest

    Klanten die dit artikel hebben gekocht hebben ook dit gekocht

    EMM-150PW Outrunner 1750KV
    25A Basic Brushless ESC
    V-Tail Mixer II

    Dit is wat ik zag toen ik keek voor die rolscharniertjes. Zijn zoveel mensen me al voor geweest en is dit goed genoeg om de hydroplane de lucht in te krijgen? dan kan ik alles in een keer bestellen namelijk.

    Groeten Bono
     
  5. bono

    bono Guest

    HAHA als je op een van de daar oder aangeegeven producten kliktr kom je vanzelf alle spullentegen die je voor de hydroflyer nodug hebt.
    populaire site dus dat www.rctechnics.nl :D
     
  6. bono

    bono Guest

    vraagje,

    hoe krijg ik de werktekening die verdeelt is op de A4 formaat blaadjes 115% uitvergroot?
     
  7. deftone

    deftone Guest

  8. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
  9. RClipse

    RClipse Guest

    Je kan het ook bespuiten met speciale verf te vekrijgen bij Quartel
     
  10. deftone

    deftone Guest

    Nog een paar noob vraagjes:

    -Hoe zit het met de lader voor een zender accu en een lippo accu voor de hydrofoam? Kan dat met éénzelfde lader? Zoja weet iemand welke?

    -Wat zou het beste motortje zijn voor deze hydro : http://eppshop.nl/xtcommerce/product_info.php?info=p8_Wolf--K-10--Hydro.html
    En welke regelaar moet daar dan bij?

    -Kan je met een 1800mAh lipo veel langer vliegen dan met een 1000mAh?
    En heeft dit ook iets te maken met hoeveel ampère je motor vraagt?

    -Welke grootte of welke soort propellor zette ze meestal op deze dingen?

    Ik zou namelijk graag mijn eerste stap zette in het r/c gebeure maar weet er nu eenmaal nog niet veel van :oops:

    En mijn toekomstige hydro moet genoeg power hebbe :lol:

    Alle Tips zijn welkom :D

    btw: Is deze site goedkoop --> http://www.rchobbyshop.de/shop/shop.php?rubrik=8
    of zijn er goedkopere...
     
  11. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Als je de Hydro wilt gebruiken als eerste inzet in het RC gebeuren raad ik je het ten stelligste af (ik kan het weten ;-) ) Niet omdat het een slechte kit is maar gewoon omdat je voor dit soort toestellen gewoon meer ervaring nodig hebt! Deze ervaring doe je in eerste instantie op met eenvoudig vliegende toestellen . Bijvoorbeeld de wings bij www.EPPshop.nl zijn veel sneller onder de knie te krijgen maar ja iemand met ervaring ernaast is altijd wel gewenst natuurlijk. Niet denken dat doen we even want dan gaat EPP net zo goed kapot.

    Gecombineerde Zenderaccu en LiPo laders heb je geloof ik al vanaf 69 euro!

    Kijk maar eens op de video's op de startpagina
     
  12. deftone

    deftone Guest

    Ik weet wel dat het niet zomaar wat vliegen is... maar oefening baart kunst zeg ik altijd. Met wat brokken of niet :lol:. Ik zou toch graag wat meer informatie weten betreft mijn noob vraagjes.

    Alvast bedankt
     
  13. MrSat

    MrSat

    Lid geworden:
    20 mei 2004
    Berichten:
    359
    Locatie:
    Brabant
    Ja dat kan. SCHULZE ISL 6-330e / GRAUPNER ultramat 25

    Het eerste filmpje werd gewoon gevlogen met de fietsbel outrunner 1500kv borstelloze motor. Een 17 A regelaar is dan voldoende. Maar je kan natuurlijk ook een ander type motor kiezen. (vlieggewicht van deze hydro ligt rond de 320-350 gram)

    Je kan met een 1800 mAh langer vliegen dan met een 1000 mAh. een ding moet je wel onthouden deze hoge capaciteit LiPo 's zijn wel zwaarder!!!


    Bij LiPo vindt je termen zoals 10 C en 15C max of andere getallen.
    C staat voor de 1 maal de capaciteit van de cel.
    Als voorbeeld 3S LiPo 1500 mAH 15C - 20 C max

    -betekent 3S = 3 Lipocellen in serie (3 x 3,7 Volt(voltage 1 cel)= 11.1V)
    -15C= 15 x 1,5A(=1500mAh)=22.5 A Continue en 20 C max = 20 x 1,5 (1500mAh)=30 A max

    Dit 11,1 Volt pakket kan je dus met 22,5 Ampere belasten(of lager) met korte pieken van 30A.

    Als prop een GWS 8x4,3 met een 7x6 van GWS gaat ook maar dan minder kracht en meer snelheid waar je niets aan hebt.
     
  14. deftone

    deftone Guest

    Dankje MrSat.

    Is het ook niet zo... hoe meer omwentellingen je motor maakt hoe beter die is? of kan die dan toch zwakker zijn? Omdat hier precies een vertrager opmoet ofzoiets...
    zoals deze bv:
    http://www.rctechnics.nl/product_info.php?cPath=23_30&products_id=167

    En hoe zie je waneer de propellor rechtstreeks kan worden gemonteerd en waneer niet?

    Alvast bedankt.
     
  15. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Voor de afwerking van de hydrofoam van EPP is het beste om de EPP in te smeren met verdunde witte houtlijm (50% water op 50% houtlijm). Zodra dit droog is kun je de oralight er gewoon overheen strijken.

    Als motorisering heb ik er een fietsbel 1500 kv op met een 8x4,3 GWS prop en als regelaar die 17 amp regelaar die ze er overal bij leveren. Als accu een Ele 3s 1000 mAh lipo pakketje. Zorg er wel voor dat je een goede kwaliteit microservo hebt en probeer ene zo laag mogelijk gewicht na te streven. Zoals jullie in het filmpje kunnen zien vliegt mijn Wolf Hydro perfect. Wel moet ik elke keer bij de eerste vlucht van de dag effe wennen aan de rolsnelheid en de instabiliteit van het model om de rol-as.

    Een sterkere motor kan wel maar is niet direct van nut of je moet iets aparts willen doen ermee. Letw el op de propdiameter omdat je daar niet al te groot kan gaan.
     
  16. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    Dat van die toeren is maar beperkt waar, je zou eigenlijk ook naar het koppel moeten kijken. bij een motor met een hoog koppel kun je een grotere prop draaien, meestal is dat dan ok wel een motor met een laag KV. Bij hoogtoeren motoren zoals jij opgeeft in die link kun je alleen een wel heel kleine prop erop zetten of een ducted fan of via een vertraging een grotere prop. Op dit moment is een vertraging bijna niet meer nodig. Door selectief te zoeken kun je vrijwel altijd een geschikte motor te vinden die perfect is voor de door jou gewenste prestaties. Dit betekend dat jij gewoon veel moet vragen en vooral afkijken bij de anderen die al met die spullen vliegen. Veelal is het door jou gewenste modelw el ergens te vinden en dan kun je gerust alles zo overnemen van dat model. De meeste vliegers vinden dat totaal niet erg.
     
  17. gti_killer

    gti_killer

    Lid geworden:
    4 jul 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    zeeland
    Ff een vraagje.

    Wat houd die delta mix funktie in?
    En wat doe je met zo'n v-tail mixer?
    Ben bekend met r2f modellen. Van helicopter tot brandstof auto's.
    Dus ben niet echt bekend met de termen.
    Zat ook te denken hoe je de rolroeren bedient op je zender.
    Bij de helicopter was het wel logisch.
    Dus wil graag weten met welke beweging je welke servo bestuurd.
    Voor de rest staat de hele hydroplane al klaar met alle elektronica er naast. Dus daar moet ik nog ff tips over hebben.
    M.v.g. Quintijn
     
  18. Theo Coenen

    Theo Coenen Guest

    De delta mizer net als de V-tail mixer combineren 2 stuurfuncties op 2 roeren.

    Je geeft dus up of down en de bochtenfunctie met dezelfde roeren.
     
  19. gti_killer

    gti_killer

    Lid geworden:
    4 jul 2006
    Berichten:
    75
    Locatie:
    zeeland
    uhm ja,maar hoe werkt t dan?
    Als ik dus bijvoorbeeld een bocht naar rechts wil draaien?
    En wil klimmen?
    Wat doe ik dan met de sticks?
     
  20. hezik

    hezik Guest

    Naar rechts en omhoog sturen ?

    De sticks blijven hetzelfde, het gaat erom wat het toestel ermee doet. Als jij naar rechts en omhoog stuurt, zullen de stuurvlakken omhoog gaan (dus zowel links als rechts) alleen de rechter zal hoger komen. Hierdoor stijg je en draai je naar rechts.
     

Deel Deze Pagina