Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

he hallo prop-er en allemaal ik ben met een maat van mij een week geleden begonnen met bouwen en we zijn nu zo ver dat alle electro erin kan ik wou eigenlijk ook een foto van mijn hyrdo erbij doen maar ik heb geen site om hem eerst te uploaden maar goed waar ik een beetje vast loop is het volgende ik heb net alle 35 pagina's van new hyrdo draadje nog ff doorgelzen en deze ook nog maar ik snap niet helemaal hoe je die carbon staafjes nou doorverbind met de krimpkous ik kan niet helemaal goed zien wat en hoe, ik heb me servo's goed liggen en met carbon staafjes naar me onderste elevons lopen gemonteerd op een controle horn maar dan? hoe verder heb je onder de bovenste elevons ook nog controle horns zitten? als ik dat nou voor elkaar heb dan kan ik gaan testen :D

1 tip: maak vanavond geen testvlucht! Ik ken dat, even gauw, gauw, geen tijd om alles nog eens goed te checken. oh...kapot.

Echt waar, ga pas testvliegen als je alles drie keer hebt gecheckt!

http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=4027332&postcount=56

miss_hangarIII_001.jpg

goede tip ga morgen denk ik pas testvliegen zou zonde zijn als ik hem gelijk kapot knal :D
BTW deze foto en linkje maken alles duidelijk THX

Ik ben nu bezig met een waterroer in het midden en geen richtingsroer.
Ik wil de Hydro alleen gebruiken op het water en niet op het gras.
Normaal varen kan je het roer gebruiken, als je snel wil varen is het toch de
bedoeling om te stijgen maar dan zit het roertje alsnog een beetje in het water.
Ik heb de 120% versie en denk dat ik op 300 gram kom te zitten. Wacht nog op het motor setje.

Hans.

Niet bij de Jap. die had ze ook al niet meer.
Maar volgende week kan ik ze waarschijnlijk pas weer bestellen want ik heb ze nog niet besteld.

Hans.

Toch leuk om te zien wat ze van dat idee en jou tekening op zo een korte tijd hebben gemaakt. Ben benieuwd hoelang deze rage gaat duren.

ps ik ben er zelf ook maar mee begonnen...........................

Tja, deze is echt heel anders, en dus niet op mijn tekening gebaseerd. Gelukkig maar.

Ik zit al een tijdje behoorlijk bonje te schoppen in dit draadje, waar een kitmaker mij eerst beloofd een volstrekt eigen ontwerp uit te brengen, niet gebaseerd op een bestaande tekening, komt 'ie met een 1:1 kopie kitje van mijn tekening.... :?

19413275979.jpg

19413392450.jpg

Ik vraag me af of een HYDRO-FOAM··· te bouwen is voor brand stof motor Bijv:1.5cc.

Ik ben bezig met bouwen daarna een vlugtest doen {belangrijk}
en wat filmpje of foto.
Oh sorry ik wow die electro plain niet verpesten is maar een iedee.

Zow het trouwens stabiel vliegen als ik het wat grooter maakt? breeder en langer maar wel van balsa hout of treplex? onderkant wat op water komt van depron 6mm :roll: en de rest ook?
Ben ik op het goede weg?
Bedank

Aan alle watervliegers in spé.
Mocht jullie interesse door deze hype gewekt zijn voor watervliegen:
Op het algemene forum ben ik een draadje begonnen over watervliegen.
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=24840

Voor straks als het After-Hydrofoam-syndroom toeslaat.....in de hoop dat het nog ooit wat wordt met dat watervliegen in Nederland.

Als je wilt zien wat Oostenrijkers allemaal op hun (schaarse) wateroppervlaktes klaarfietsen, kijk dan op de HP van collega watervlieger Johann Prachinger:
http://www.rc-wasserflug.at.tf/ bij de galerie op de meetings op de Grundlsee...allemaal elektromodellen.....gaat een wereld voor je open.

jaja, ik ga ook zo'n Hydro bouwen.....

hobby2 zei:
Ik vraag me af of een HYDRO-FOAM··· te bouwen is voor brand stof motor Bijv:1.5cc.

Ja hoor, dat kan.

hobby2 zei:
Ik ben bezig met bouwen daarna een vlugtest doen {belangrijk}
en wat filmpje of foto.

Ja, filmpjes of foto's zijn altijd welkom.

hobby2 zei:
Oh sorry ik wow die electro plain niet verpesten is maar een iedee.

Geeft niet, we zijn er om elkaar te helpen.

hobby2 zei:
Zow het trouwens stabiel vliegen als ik het wat grooter maakt? breeder en langer maar wel van balsa hout of treplex? onderkant wat op water komt van depron 6mm :roll: en de rest ook?
Ben ik op het goede weg?
Bedank

Stabiel wordt het nooit. Groter maken kan altijd. Als je stuwkracht maar groot genoeg is. Balsa, triplex, depron, kan allemaal.

hobby2 zei:
Ben ik op het goede weg?

Tja, moet je toch eerst de foto's laten zien...
(Laten we nieuwe gebruikers niet onderschatten)

Back