Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

L A U R E N S zei:
ja heb ik ook gezien

incl. informatie CD :lol: HA HA HA

ja prop-er nu worden jou ideeen/plannen ook gejat :lol:

(wel duur trouwens de materiaalkosten van die kit zijn incl. CD ongeveer €3,00)

Klopt! Ik maak me over de Europese kitjes niet zoveel zorgen. Waarschijnlijk komt de kit van Mike & Ernest (als 'ie al komt...) alleen in Amerika uit.

Ik vind het wel heel goedkoop om bij zo'n advertentie slechts wat gejatte plaatjes te posten. Deze meneer vind het blijkbaar te veel moeite er eerst zelf één te bouwen....

En het is zo vreselijk makkelijk om een mooi nieuw ontwerp te maken....

19411092250.jpg

ziet er goed uit dat ontwerp, en hoe zit het met de tekingen die aan het onwikkelen was (om te bouwen met balsa etc.)

p.s. dit is de mijne voor zover:

Hydrofoam%20006klein%7E0.jpg

oja kan iemand vertellen hoe je de motor goed kan monteren (krijg in het beginnerstopic namelijk geen antwoord)

Zweefman, ik ben trots op je! Dat ziet er verdraaid mooi uit! Ik krijg gelijk zin om je al je vragen te beantwoorden.

Je maakt van heel dun triplex (te koop bij de modelbouwzaak) of een stevige kunststofplaat een ronde "firewall" om je motor aan te bevestigen. Van hieruit kun je met een centrale CF buis naar het cockpitdak. Verstevig het geheel behoorlijk goed!

19413392450.jpg

Anderen doen het zo:

Pjotrrr:
normal_HydroPlane032.jpg

Duitser:
19413542961.jpg

(= erg licht, maar volgens hem supersterk)

bild023.jpg

bild024.jpg

bild025.jpg

hydro3.jpg

us06.jpg

hydro4.jpg

4.jpg

Mooi filmpje, voor de inspiratie:
http://www.buschflieger.de/content/vids/hydroplane.wmv

Lipoly.de plant ook een kit, en hij is nog mooier dan alles wat ik tot nog toe heb gezien:

im_wasser2_400.jpg

Dat bedoel ik nou, helemaal anders, niks geen goedkoop jatwerk!

Goed gedaan Daniel !!!

Bro,

Een antwoord op je vraag over die .pdf.
Ik heb in de pdf doc geexporteerd naar eps en toen ingevoerd in Coreldraw, de rest gaat dan makkelijk.

Hans.

Lipoly.de plant ook een kit, en hij is nog mooier dan alles wat ik tot nog toe heb gezien:

@Prop-er
ik heb al even op die site gekeken maar ik kan hem nergens vinden.
heb je ook een directe link???
Of zoek ik weer eens met mijn ogen dicht.

gr. wouter

Halo,

enkele weken geleden kreeg ik van onze voorzitter van de heli club een filmpje over deze hydro foil, was helemaal verkocht toen ik dit zag. ben toen beginnen zoeken maar zonder enig succes.

Eergisteren vondt ik toevallig deze link en was terug op weg. gisteren een plaat depron gaan halen en wat lijm en vertrokken waren we.

hoe krijgt ge die foto's hierop?

HydroTwo net getest met het 15 euri motortje van www.rctechnics.nl
Ook de daar verkrijgbare 17 amp regelaar (20 gram) en 3s1000/15C lipo (90 gram) gebruikt
Ondanks een redelijk zwaar vliegklaar gewicht (320 gram) mede door het zware lipo pakket toch zeer overtuigende vliegeigenschappen!
De Hydro gaat nu als de brandweer over gras en was ook zo los met een heel klein tikje up...
Dit was eigenlijk niet de bedoeling want het waait nogal nu hier in de Noordkop maar ja ;)
Gaat nu dus verticaal ohne ende, eindelijk de performance uit de beruchte video :D
Vleugelbelasting is natuurlijk wel hoger, het origineel is slechts 270 gram vliegklaar en 10% groter als dit prop-er ontwerp
HydroThree wordt dus 20% groter zoals Tita nu ook aan het bouwen is en zou dan een met de originele HydroFoam vergelijkbare vleugelbelasting moeten krijgen.

Een aanrader voor iedereen die met een Shocky overweg kan!

Trekkracht van deze setup ook even gemeten:
Gebruik nu een GWS 8x4 HD prop, weegschaal gaf 700 gram op een vol pakket, dus de opgegeven 600 gram bij 11.6 Volt klopt beslist :)

Peter

Ik heb overigens gisteren een compleet gesneden depron setje besteld bij rctechnics.nl voor zo'n 20 euro. Gebaseerd op prop-ers tekening volgens mij. Staat nog niet op de site.

Bouwen komt later pas :)

Wel leuk om het werk van anderen te volgen trouwens!

Eerste watervlucht achter de rug met HydroTwo, gaat ook op water als een speer en komt makkelijk los ....
Helaas ging de laatste landing wat minder; gaf te snel gas op het water en bootje kantelde, dus dat werd zwemmen, wel lekker water gelukkig ;)
Sturen op water gaat nu ook prima met de twee in het water doorlopende richtingroeren!

Peter,

Hoe zal een enkel roer in het midden reageren? Ik heb al een ontwerp met inklapbaar veer.

Hans.

Back