Het grote Hydro-plane draadje - back to basic

De KH278 is ontworpen tot 150 Watt, de KLH283 tot ongeveer 270 Watt. Voor de hydro is de KH283 dus volledig overkill of je moet met 3 a 4 G naar boven willen versnellen

(een ander topic) De KH283 zou dus een een prima motortje zijn voor een EZ om verticaal omhoog te krijgen?

:: hoe kom je bij jouw hydro bij de servo's? cokpit afhalen?

mdegans zei:
Tuurlijk, geen 800 gram bij 9 Amp, maar 730 bij 10 Amp trouwens.
De data van Da V is overigens met een 2S lipo.

Mijn opstelling; KH 278, double strand 26 gauge 12 turns (volledig, dus 13 gewikkeld).
GWS 8x4 HD prop, Astro Flight meter en keuken weegschaal :-)

Het is wel degelijk mogelijk zeer efficient te wikkelen, ik heb alle truuks die op rcgroups staan (plat drukken wikkelingen ed) gebruikt en de motor is zeer efficient.

Nou menno, ik sta helemaal perplex! Dat ziet er goed uit! Idd een uiterst efficient motortje. :D :D :D

apkay zei:
dus ik bedoel,"de missende drie gaatjes."
en moet ik de flapen dieper naar voor in het model insnijden,
of moet ik de flappen langer naar achter maken.

je moet ze langer maken niet dieper insnijden want dat gaat bij de bovenste niet dus dan heb je de onderste rol roenen dieper ingesneden en de andere verlengt dat is niet mooi

:oops: :oops: dat is bij mijn hydro plane namelijk

gr.martijn

Okay begrijp ik.
heb net ff lijm gehaald.
heb nog een vraag,de richting's roeren moeten die ook langer worden?
en de scharnieren waarvan kan ik die het beste maken.
zie div scharnieren pennen?(van rubber ofzo), plastick flapjes ingesneden in het depron,
pleister plakband.

de scharnieren waarvan kan ik die het beste maken.

binnenkant van een floppy.
(zo'n ding dat je ooit in een ver verleden in je PC kon steken om dingen op te slaan).

Kleine rechthoekjes uitknippen. met een mesje een sleufje in het depron maken en dan die rechthoekjes erin lijmen (ik heb het met CA lijm gedaan)

Pjotrrr zei:
Mij beviel 60-65 mm vanaf de voorkant van het dek/vleugel het beste....

Pjotrrr,

Was dit op een 100, 110 of 120% versie? Ik heb hier en op andere forums gezocht maar ik ben er niet zeker van.

Laat ik het duidelijker stellen, ik ben bezig om een 120% versie af te maken en moet nu de electronica gaan installeren. Graag zou ik willen weten waar het zwaartepunt het beste kan komen te liggen bij de 120% versie. Ik weet dat Prop-er 60mm aangeeft op basis van het 100% plan.

100% Het "dek" is 385mm lang. Zwaartepunt op 60mm. =16,7%

120% Het dek is = 462mm lang. Zwaartepunt zit op 77mm.

Hoe ver ben je met de plannen van de nieuwe Hydro? Je weet hopelijk wel dat een heleboel mensen hopen dat ook deze gratis beschikbaar komen ;)

hallo mensen, ik ben brandstofvliegen gewoon maar wil het wel eens wagen met elektro,de hydro zie ik wel zitte, al veel op dut forum gelezen en gezocht,en mooie dingen gezien, nu zoek ik belgen de me wat meer info kunne geven waar ik de besturing het best kan vinden in belgie, of andere nuttige info! alvast bedankt

Yeeaaaahhhh

hij is af

330 Gram

alleen hij gaat naar links als de ziekre op het gras en komt voor een meter vooruit?
ieman idee hoe dat komt?

gr.martijn

Succes met het bouwen van een nieuwe.

Ik hoor hier vaak dat de hydro-foam steeds naar links trekt. ik heb hier zo m'n eigen theorie over:

Voor die mensen die ook dit probleem hadden, zijn waarschijnlijk allemaal rechtshandig.

?? vraag je je af......

Ik ben dit zelf ook en betrap mezelf vaak op het feit dat als er wat rechtgezet moet worden (de motor in dit geval) dit altijd wel iets naar links gericht staat. idd ik had m'n motormount ook iets teveel naar links staan. nu aangepast en gaat nu rechtdoor zoals het zou moeten. met trimmen kom je een heel eind maar het staat zo "lelijk"als je roeren niet recht maar naar rechts staan.

gr,
Martijn

Het naar één kant trekken van de hydro heeft een aantal oorzaken. Dit stappenplan kan dit oplossen:

1. Gebruik altijd een lichte propellor (5-10 gram), zoals de APC Slowfly serie, of de GWS EP / HD serie.
2. Gebruik lichte electronica. Servo's 6 gram, 40-50 grams accu, en een krachtige, lichte motor, zoals de komodo KH-278.
3. Zet je motor dusdanig schuin, dat als je gas geeft, de stuwkracht van de proppellor voelbaar centraal tov de centrerlijn van het model uitkomt.

Vandaag heb ik de eerste vlucht gemaakt met het nieuwe model hydro. Hij vloog erg stabiel, en voorspelbaar. Nog iets te weinig power voorop zitten, maar dat is zo verholpen. Ik ben ontzettend tevreden over hoe dit vliegt!!!

ik heb alles uitgesneden,nu ga ik plakken.
het waterdicht maken van de drijvers?,moet ik hier de hele binnenzijde
insmeren met siliconenkit?
of alleen de naden.

Back