Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
r/c w'wijk zei:
Hallo,

Zag net dat de Easystar RR slechts 119 euro kost bij 2 Brothers R/c. Nu had ik 2 vragen. Is hij ergens anders nog goedkoper?

en: Kan ik mijn Graupner C19 ontvanger gebruiken of is een micro regelaar vereist?

Mvg,

R/c W'wijk

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag, zou iemand mij uit de brand kunnen helpen?

mvg

uuhm niet nodig denk ik

er zijn mensen die camera's enzo naar boven sleuren dus die paar grammetjes zal niet uitmaken hoor en je hebt plaats genoeg in de romp

Hallo Klaaz,

Waar is die mega motor 16 7 12 mee te vergekijken bv 400 of 480 of 600 speed ? ik kan mega elekto motoren niet vinden.

groe vleugel

bij de easystar in kit vorm zit tegenwoordig een nieuwe prop
geen standaard gunthertje meer maar een andere, 72 4279 is
het catalogusnummer, is deze beter ?

Deze prop is gewoon de multpilex vervanger van de Guntherprop, zo heeft Graupner ook een camspeed die de gunther zou moeten vervangen. Of ze beter of gelijk zijn heb ik nog geen directe vergelijksgegevens van.

hallo,

m`n vader wil graag luchtfoto`s kunnen maken en kan zelf niet vliegen
dus.. krijg ik een easystar :lol:
er komt een redelijk zware camera in (weet niet precies hoe zwaar, batterijen weegschaal leeg...)
ik weet dat er veeel over geschreven is maar het meeste is redelijk oud en ik ga geen honderden bladzijden lezen :P
ik denk dat ik het beste een gat in de romp kan snijden (precies op het zwaarte punt) bij het bouwen zodat ik hem er zo van onderin in schuif (met een gat voor de lens).
maar welke motor is hier geschikt voor ? ik ben van plan een 3 cells lipo te gebruiken van 1700 mah 20- 30 c .
is deze motor goed voor een hoog vlieg gewicht? : http://www.rctechnics.eu/bm241009-outrunner-1100kv-p-55.html
zo nee welke dan wel (niet z`n dure mega...) & als hij wel goed is welke prop dan ?
(als hij niet goed is dan het liefst wel 1 van rc technics)

sjoerd zei:
hallo,

m`n vader wil graag luchtfoto`s kunnen maken en kan zelf niet vliegen
dus.. krijg ik een easystar :lol:
er komt een redelijk zware camera in (weet niet precies hoe zwaar, batterijen weegschaal leeg...)
ik weet dat er veeel over geschreven is maar het meeste is redelijk oud en ik ga geen honderden bladzijden lezen :P
ik denk dat ik het beste een gat in de romp kan snijden (precies op het zwaarte punt) bij het bouwen zodat ik hem er zo van onderin in schuif (met een gat voor de lens).
maar welke motor is hier geschikt voor ? ik ben van plan een 3 cells lipo te gebruiken van 1700 mah 20- 30 c .
is deze motor goed voor een hoog vlieg gewicht? : http://www.rctechnics.eu/bm241009-outrunner-1100kv-p-55.html
zo nee welke dan wel (niet z`n dure mega...) & als hij wel goed is welke prop dan ?
(als hij niet goed is dan het liefst wel 1 van rc technics)

Ik zou niet besparen, en een bewezen setup nemen. Dan zijn die 100 ?? pagina's van het luchtfotodraadje zeker lonend om even te lezen. Succes.

Gr. A.

ik heb wel redelijk wat gelezen maar daar heeft iedereen het z`n beetje over die mega motoren en de warp 4 turns enzo..
alemaal rond de 50 euro :| (alhoewel ze wel goed zijn... heb er ook 1 in de funjet :P )

Hoi,

Ik heb een flycamone gekocht voor op men easystar enne dat werkt geweldig, nie geweten dat ik zo ver weg vloog en hij werkt ook in men wagen, dus de KLP film ik nu.

Kijk is bij fotoalbum daar maken ze foto`s met een EZ dat wil je niet geloven toppie gewoon.

Daar vertellen ze veel over foto`s nemen in de lucht.

Neem ook even een kijkje hier dat is echt de moeite waard : http://www.vanuitdeluchtbekeken.nl/ en hier http://luchtfotoswinsumfr.blogspot.com/ toppie gewoon.

Sjoerd, ik gebruik voor luchtfotografie ook een Easystar met deze fietsbel op 3 cellen 1700 mAh of zelf 2200 mAh. Gaat zeer vlot en lekker goedkoop.
Op de plaats waar de originele speed 400 zit een leeg filmrolletje plaatsen en daarop de fietsbel monteren. Ikzelf gebruik een APC E prop 7x5 en hierdoor moest ik wel een V-tje uit de romp snijden die ik terug verstevigd heb door 2 koolstof strips 3x1 mm langs de zijkant te plakken. Gaat super. Mijn camera weegt zo'n 160 gram. Zelfs met camera, een 2200 mAh 3S accu en 30 gram extra lood aan de staart voor het achterlijke CG (door camera) goed te maken stijgt EN zweeft de EZ* vlot. Is een superkist. Zelfs na ettelijke ( :oops: ) crashes en herstellingen gaat ie nog goed mee.

Kijk hier maar eens voor wat resultaten :wink:
Succes.

Back