Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Jep

Je kan alles afzonderlijk bestellen
Romp 20€
Vleugels 20€

Etc

Hoe doe je dat nu precies voor de vleugeltips platter te krijgen? Dit lijkt me wel een leuke mod samen met de rolroeren ...

bart_m zei:
Jep

Je kan alles afzonderlijk bestellen
Romp 20€
Vleugels 20€

Etc

Kan je toch beter een nieuwe kopen denk ik...
59 euro voor alles (heb je nog een hoop reserve onderdelen erbij)!

Mvg, Roel

Bestaan er regelaars voor een LiPo die nog toelaten om te sturen na het uitvallen van de motor? Volgens wat ik overal lees betekent uitval motor meestal een crash. Vandaar dat ik dus aanneem dat een LiPo alles of niets is en dat het dus niet is zoals een NiMh waarbij je nog kan sturen eens de motor uitvalt. Is dit eigenlijk zo?

Mvg, Roel

Nee, dit is dus niet zo. Je kan normaal blijven sturen. Alleen de regelaar geeft dan aan dat je de motor niet meer vol kan gebruiken maar voor een nette landing is er nog genoeg stroom aan boord. In een zwever zou ik wel bijna altijd een normale ontvanger accu erbij gebruiken en niet de BEC van de regelaar.

Soms vraag ik mij wel eens af waar mensen dit soort onzin vandaan halen.

Hoe doe je dat nu precies voor de vleugeltips platter te krijgen? Dit lijkt me wel een leuke mod samen met de rolroeren ...

Je gebruikt een fohn (of haardroger :lol: ) maar pas op smelt je vleugels niet...

PS: Je vliegtuigje zal véél minder stabiel zijn...

Jep rolroeren zijn leuk maar (bijna) overbodig met dit model...

Grtz

heey,

Ik ben ook van plan om een easystar aan te schaffen, met deze electronica:

accu:hyper power lipo 2000mAh 7.4v
lader;graupner lipo charger 4
servo's:2x jamara xt mini blue servo
regelaar:robbe air control 819 lipo
zender:graupner mx12
motor: standaard speed 400

vlieggewicht is bijelkaar dan 856 gram,
is dit een goede combi denken jullie?

En krijg ik hiermee dan ook nog een camera mee de lucht in?
mvg

Laatst bewerkt:
Theo Coenen zei:
.......Je kan normaal blijven sturen. Alleen de regelaar geeft dan aan dat je de motor niet meer vol kan gebruiken maar voor een nette landing is er nog genoeg stroom aan boord. In een zwever zou ik wel bijna altijd een normale ontvanger accu erbij gebruiken en niet de BEC van de regelaar....

.
Hoi Theo,
Waarom zou je in een zwever een normale ontvanger accu plaatsen en geen gebruik maken van de BEC vd regelaar?

De meeste regelaars zetten de motor uit als er nog net genoeg stroom in de accu zit om redelijk snel te landen. Je kan dan geen thermiek meer gaan zoeken en met een belletje meedraaien om nog een halfuurtje boven te blijven.

Mensen heeft iemand misschien ervaring met vleugelreparaties?

Ik laat mijn vleugels namelijk altijd gewoon aan mijn model zitten, maar inmiddel heeft mijn rechtervleugel zo'n 2 centimeter speling. Stevig vastzitten doet het dus niet meer.

Nu kreeg ik van iemand de tip om een sateprikker door de vleugel en de romp te plaatsen zodat deze niet meer kan bewegen, maar ik ben zelf bang dat er dan op een gegeven moment scheuren gaan ontstaan in mijn vleugel en romp op het moment dat er krachten op komen.

Lijmen lijkt mij alleen ook niet zo handig, stel als een vleugel afbreekt dan kan ik deze niet meer vervangen omdat deze in de romp vast zit.

Die prikker lijkt mij niets.
De vleugel verdikken met wat sport-tape o.i.d. daar waar hij in de romp klemt, zou ik proberen.

frankelfert zei:
Ik laat mijn vleugels namelijk altijd gewoon aan mijn model zitten, maar inmiddel heeft mijn rechtervleugel zo'n 2 centimeter speling. Stevig vastzitten doet het dus niet meer.
quote]

2cm speling ??? en dat vliegt nog?
in welke richting zit die speling?

Ik had ook wat speling, en dit had ik opgevangen met wat stukjes depron.

Mensen heeft iemand misschien ervaring met vleugelreparaties?

Ik heb hetzelfde aan de hand gehad met de Easystar na een stevige crash. Door de klap waren de gaten in de vleugel ovaal geworden en wonder boven wonder was ie voor de rest schadevrij.

Wat ik heb gedaan aan de onstane speling is het volgende; Ik heb de koolstofstok opgemeten en in de modelbouwzaak dunwandige alluminiumbuis gehaald. De inwendige maat van deze pijp was ongeveer 0,2mm kleiner dan de diameter van de koolstof. In elke vleugelhelft heb ik een buis gelijmd met een lengte van ongeveer 200mm en hierna de koolstofstok over de gehele lengte 0,2mm dunner geschuurd. De vleugelverbinding is nu veel duurzamer en onbeperkt demontabel. :lol:

Groetjes Robert

Nou mijn easy, toebehoren en de mx-12 zijn eindelijk binnen 8) .....meteen aan het bouwen gegaan. Van 6 mm balsa een nieuw richtingroer gemaakt, loopt allemaal prima.
Zit alleen nog een beetje met de lipo's. Ik heb er nu 4, 2 x een pakkete 11,1 1500 mHa en 2x een 11,1 1550. Zij qua gewicht precies hetzelfde. Wat is nu wijsheid.....de lipo's los gebruiken, dat betekent dat er wat gewicht/lood in de neus moet. Of 2 pakketten maken met Y-kabels. Gaat het extra gewicht bij de laatste optie ten koste van de vliegeigenschappen? Of zal ik daar weinig van merken.
Als laatste misschien een stomme vraag :? ..tja ben een echte beginner...Moet ik het hoogteroer aan de zijkanten lossnijden.....lijkt zo niet goed te werken..... :?:

Dacht dat die roeren niet jofel waren maar daar staat niks van in de handleiding....snijd ze meteen los :)
Had je nieuwe speeltje gezien Noah! 180 km/u is voorlopig nog ff te snel voor mij! Ons veld is misschien ook wat klein voor dat ding :wink:

Back