Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Zaterdag wordt mijn zoontje 1 :D dus dan zondag de maiden ...als Frank tijd heeft natuurlijk :wink: ...Of jij misschien?
Heb de lader mx-12 nu aan de lader hangen, lader kwam vandaag binnen, ben nu de handleiding aan het doornemen, met dank aan Corrien voor een Nederlandse versie :D
De servo's van W&W waren foutief verstuurd, zijn ook onderweg....maar bouw die 9 grams van Hangar er nu in. Die van W&W bouw ik nu in de Q-Tee, wil ik deze zomer ook mee gaan vliegen 8)

Zondag ben ik er zeker.
Breng wel al je spullen mee voor als we daar nog iets moeten aanpassen...

Mijn Tucano moet ook nog zijn maiden krijgen... Al is het nog lang niet zeker dat dat dan pas gebeurt....

Zal de hele handel meenemen! Mail je nog over de tijd.
Nu de easy afbouwen.....en die roeren lossnijden :oops:

Awol, heb je een foto van die roeren die jij zo bedoeld.. dat we even zeker weten dat wat je los gaat snijden ook het juiste is.

Alvast congrats met je zoontje! :)

thnx :wink:
Frank heeft het in een mailtje aan me duidelijk uitgelegd.
Het hoogteroer scharniert natuurlijk in de lengte, echter aan de zijkanten zit ie nog vast. Die moet ik eruit snijden, kon dat niet in de handleiding vinden. Maar geen zorgen ik snijd het goede weg :P

Yup, zorg ervoor dat alles geladen is. net ff proefgedraaid met de motor, maar moest de stekker van regelaar naar lipo opnieuw solderen, zat niet goed vast en kwam los....... :? ...maar goed dat dit nu gebeurd en niet zondag :D

Draadjes eerst vertinnen en harskern gebruiken.
Ik ben ook geen ster in solderen maar dit heb ik meegekregen en heeft mijn soldeersels verbeterd.

hehe toevallig dit gebeurde mij ook de eerste keer toen ik wou gaan vliegen
ik had de stekker van de regelaar naar de accu zelf gesoldeerd met massief soldeertin zonder hars :oops:
gelukkig werd dit optijd opgemerkt, anders het het me waarschijnlijk me easystar gekost

ik heb nu ook een koelgat in de neus gemaakt en twee kleinere net voor de vleugel, dit omdat mijn accu heet wordt. ik ga het vanavond testen.
ik hoop dat het effect heeft want ik vlieg met 7 sanyo 2500mah penlites en die kunnen er denk ik niet zo goed tegen als ze zo heet worden

Zit goed vast nu, heb soldeer met harskern gebruikt en had zo'n 'derde handje gekocht, dat scheelt enorm in het gepriegel!

Mmm, net de romp in elkaar gezet.....maar de rechterhelft is niet helemaal symetrisch met de linker.......en nee ik heb 'm niet scheef gelijmd :wink:
Zag dit al toen ik 'm uit de doos haalde, dacht dat het niet zo erg was maar in het middenstuk en met name in de gaten voor de vleugelbevestiging zit een randje van zo'n 2 mm.......het rare is dat het alleen daar is, zowel aan de boven als onder kant. Bij staart en neus is dit weer niet....De stabilo zit er bijvoorbeeld kaarsrecht op......
Ben benieuwd wat voor effect dit heeft op de vleugels :evil: ...anders moet ik dat randje weg schuren....maar ben bang dat ik dan teveel speling krijg....dadelijk maar ff proberen hoe het nu past..nu ff de zandbak in met de kleine. :D .....

Bizar, dat zou naadloos moeten sluiten. ach beetje tegentrimmen of correctie met domping van je motor ;) Zou hem (advies) even door Sanka laten checken op het veld voordat je kennis gaat maken met het luchtruim. Zondag ben ik van de partij!!!

Ditmaal met maiden Scooter en HEEEEEL misschien de Stryker.. als ik de regelaar op tijd binnen krijg. MicroJet gaat standaard mee tegenwoordig.

Ik laat 'm zeker checken en invliegen door Frank!
Baal van die vleugelaansluiting........anders maar even de dremel er doorheen :evil:

Tja en toen was er een servo stuk :evil: ....lekker verhaal...ding doet niks...
Kan er hier in het dorp eentje kopen maar die is 16 gram ipv de 9 grams die wel goed is.
Is dat aan te raden? dus aan de ene kant 16 gr en aan de andere kant van de romp een 9 gr? Maakt dat veel uit of gewoon doen???..
Dan is ie namelijk zo klaar.....

9 of 16 maakt echt niets uit. De easy vind een paar gram meer echt niet erg.
Ik heb eventueel ook nog wel een 9tje liggen.

Ok, dan plak ik die 16 erin voor het richtingroer. Ik was bang dat het verschil aan beide kanten onbalans zou veroorzaken maar dat is dus onzin begrijp ik?

Theoretisch klopt dat wel. Praktisch is het zo dicht bij de centerline en zo weinig gram dat het verwaarloosbaar is.

Inderdaad, heb zo een hele tijd gevlogen met een standaardservo aan één kant, nooit wat van gemerkt.

geen probleem awol, heb in de tijd nog een camera van 180 gram onder men vleugel geplakt juist aan de servo, met aan de andere kant geen tegengewicht.
vloog nog steeds in een rechte lijn, dus geen probleem!

grtz

geen probleem awol, heb in de tijd nog een camera van 180 gram onder men vleugel geplakt juist aan de servo, met aan de andere kant geen tegengewicht.
vloog nog steeds in een rechte lijn, dus geen probleem!

grtz

Back