Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
@ J.G.A. van Kampen,
zit het stabilo wel recht? staat de staart haaks op de romp? gewoon Easystar neerleggen op grond en met een winkelhaak kijken.

staat de trim van je zender niet naar rechts? met zender aan en easystar aan staat het richtings roer niet uit lijn? (dus recht achter de staart).

Ik heb zelf net een easy star en moet zeggen dat het een reselijk simpel vliegtuig is om te vliegen, er 'moet' dus iets mis zijn met het vliegtuig zelf. als alles recht staat etc is ie door iedereen te vliegen...

succes!

rafgol zei:
Ja, je verwacht uiteraard geen topkwaliteit van deze kleinnoodjes, maar ik heb gisteren en vandaag geen rare dingen opgemerkt, toch al bijna 60 minuten mee gevlogen, en nog geen speling op de roerhorentjes... ik klaag hoegenaamd niet over de levering of inhoud ervan.

Niks mis met de 3 $ servootjes, 10 gram, leuk in rolroeropstelling op m'n E.S. En nog lekker flashy gekleurd ook :lol:

Ik heb er nog wat over, en ga een kroepoek trainertje snijden voor mijn zoon, daar dan het 4 $ ontvangertje met 3 $ kristalsetje. En laat ons dan maar oefenen; hij met de zender, en ik met 5-minuten epoxy. 8)
We zullen dan samen het ontvangertje grondig op de proef stellen.

Zondag heb ik er ook wat spul besteld. 2 rode doorzichtige 9gram servo's, het ontvangertje en een 18a bl esc. Ik ben benieuwd.

hallo allemaal
ik heb af en toe ergens gelezen
dat de EZ een motorzwever is
maar kan je er wel een beetje mee vliegen
met volop gas dan??
( want dat is juist wat ik wil, want zweven lijkt me saai )

ken ik al,
maar wel erg bedankt

ik ben nog erg benieuwd naar de vliegtijd van de EZ met de normale motor die je er bij krijgt
ik bedoel het op deze manier:
.....MAh=........vliegtijd

alvast bedankt

Dat kun je uittellen als je weet hoeveel stroom die motor trekt. Een normale permax 400 6 volt die erbij zit trekt met een gunther ongeveer 10 ampere (ruim genomen). Ik heb er een andere motor inzitten (jamara pro 480) en vlieg met een 3s lipo pakket van 2400mAh en heb die eigenlijk nog nooit leeggevlogen. De gemiddelde vluchtduur van mij is ongeveer 15 minuten motorloop en ook zoveel of veeeeeeel meeer zweven.

In het warme september heb ik met m'n EZ* met de standaard Permax 400 en 8 cellen 14 mAh een vlucht gemaakt van 45 minuten waarvan 9-10 minuten met de motor volgas aan. Met een beetje termiek zijn dus laaaaange vluchten wel mogelijk. Heerlijk, enkel wat last van pijnlijke nek bij zo'n vluchten. Maar no pain no gain.
Ondertussen heeft de permax 400 zijn geest gegeven. Gisteravond een permax 480 erin gepeuterd. Binnen enkele dagen hoop ik m'n 3S 1700 mAh lipo's te ontvangen. Ben benieuwd of het verschil merkbaar gaat zijn. Zal wel (hopelijk).

Nog een tip die ik in de EZ* draadjes nog niet ben tegengekomen: steek een draadstang van 4 mm doorsnee in de koolstofbuis in de vleugels. Hierdoor vliegt ie veel stabieler en kan de EZ* een beetje beter tegen de wind in.

Vandaag ook trouwens de EZ* gevlogen met de 480 erin. Gaat lekker.
BTW: draadstangen kan je bij elke doe-het-zelf zaak krijgen hoor.

Dat valt best mee. Je hoeft er natuurlijk niet altijd mee te vliegen, ik gebruik ze enkel als er redelijk wat wind staat want dat scheelt toch.

Hoi Easystar fan's,Ik heb deze week mijn Ez binnen gekregen. Ik kon voor 48+10 euro de verleiding niet weerstaan om er eentje aan te schaffen. UITERAARD gelijk diverse tips en aanbevelingen die ik heb gelezen over de EZ toegepast. Nu loop ik tegen een probleem.....Ik heb een (goedkope)zender waarbij het NIET mogelijk is om de servo draairichting om te draaien. Omdat de servo's in de EZ op z'n kop gemonteerd worden draaien ze net de verkeerde kant op. kan iemand mij vertellen hoe ik ze de andere kant op kan laten draaien met mijn zender/ontvanger.
Alvast bedankt!

Als de potmeters van je sticks met stekkers op de printplaat van de zender zijn aangesloten, kun je deze vaak omdraaien en anders kun je de 2 buitenste draadjes op de potmeter van je "joystick" even omsolderen.

Welke zender (merk en type), dat is de eerste tegen vraag? Als we dat weten dan kunnen we je misschien ook in dit vlak van goed advies voorzien. Eventueel een foto van het binnen werk.

Back