Het grote MPX Easystar Tips, Tuning & Informatie topic

• Topicstarter Topicstarter klaaz
  • Startdatum Startdatum
Inderdaad, hoe meer V op een motor (dus hoe lager het Voltage waar die motor voor gemaakt is) hoe sneller hij draait.
Als je het zo bekijkt klinkt weer het logisch :wink:

Welk accupack gebruik je?

Paar nuttige tips voor 'beginners':

Heel eenvoudige en snelle manier om het richtingroer te vergroten, plaatje 3mm depron van 20mm breed aan het originele roer geplakt.
Vastgeplakt met 4cm brede transparante tape met behulp van 4(!) handen.
OPGELET: moet héél erg strak tegen het originele roer zitten en mag totaal geen speling hebben, want anders... 8O
easystaartvy5.jpg

Eerste vlucht daarmee heb ik héél rustig gevlogen en daarna gecontroleerd of ie nog goed vastzat :lol:

Nuttigste mod voor wildvliegers ivm landingen op ruig terrein:
Wijsgeworden door de ervaringen met de Multiplex Teddy (toen nog van gewoon piepschuim) de vleugel- en stabilovoorrand verstevigd met lekker taaie plakband.
Veel minder kans op beschadigingen en deuken door twijgjes en dikke en dunne takken.
easytape1dt6.jpg
easytape2lo1.jpg

Let op de moddersporen :mrgreen:

Onderkant: nog meer beschermende tape, voor landingen op beton en asfalt :roll:
Die grote gele vlakken zijn gemaakt van zelfklevende Solartrim.
Geen gezicht, ik weet het, maar ideaal bij vliegen in de schemering of bij capriolen op grotere hoogte.
easytape3go2.jpg

De Elapor zit er dus alleen nog maar tussen om al die tape uit elkaar te houden :mrgreen:

Verder vlieg ik met het standaard motortje op 7x1400mAh Nimh, Gunther-propje heb ik vervangen door een Graupner Slim Prop van 6x3 voor meer vermogen en beter rendement.
6x4 Gaat ook, 6x6 is nutteloos.

Commander Clumsy zei:
Inderdaad, hoe meer V op een motor (dus hoe lager het Voltage waar die motor voor gemaakt is) hoe sneller hij draait.
Als je het zo bekijkt klinkt weer het logisch :wink:

Welk accupack gebruik je?
Hmm, zo komt het al veel logischer over idd. :)
Ik gebruik twee 1350 mAh 2 cell lipo's, maar ik speel met het idee om deze twee lipo's parallel te schakelen om
zo een hoger amperage te verkrijgen...

Vanwaar komt btw het propje dat je gebruikt?

Danny Mulders zei:
( speciaal=duur) lader voor nodig...
echt waar? ik vind dat nog wel meevallen, een goede simpele computerlader van een goed merk (robbe lipoly 300, 25 euro, alles tussen 1 en 4 cellen, en 0.3 en 3.0 ampere laadstroom)
goedkoper dan een simpele nicd/nimh computerlader van een merk waar ik nog nooit van gehoord heb.. (stond in eenofandere webshop, 55 euro, zelfde specs maar dan voor nicd/nimh)

Commander Clumsy zei:
Verder vlieg ik met het standaard motortje op 7x1400mAh Nimh, Gunther-propje heb ik vervangen door een Graupner Slim Prop van 6x3 voor meer vermogen en beter rendement.
6x4 Gaat ook, 6x6 is nutteloos.

Via google kan ik nergens zo'n propje vinden, weet iemand miss bij welke webshop je deze kan kopen?
Of misschien een ander dat ook erg goed werkt voor een E*?
Thx,

Sander

Even dit topic uit het oog verloren... :roll:

Propje is dus een Graupner CAM Slim prop van 6x3" (15-7,5cm), moet je normaal overal kunnen vinden.
Een gewone Graupner Nylon 6x4 (zo'n lichtgrijze) gaat ook, vliegt ie zelfs sneller mee maar hij komt wat duwkracht tekort bij starten en langzaam vliegen met mijn setup.

is dit dan het ultime beginners vliegtuig of is dat de minimag? ik zit nogsteeds te zoekken voor het perfecte vliegtuig voor mij :P

en breekt zo'n propellor snel af? en kan het landingstoestel er af en op worden gezet (of steviger gemaakt worden met een touwtje hoorde ik ergens)

als je een beetje hard land dan raakt de prop de grond en heb je goede kans dat ie stuk is. van de easystar zit de prop aan de achterkant dus een stuk minder kwetsbaar..
landingsgestel is volgens mij niet goed voor beginners, omdat als je niet helemaal precies goed land dan werkt het als een anker, en vliegt het toestel vol voorover.

Ik kan em niej vinde,, zoek functie gebruikt en op de eerste 3 pagina's was niks te vinden...

ik zoek straks wel verder, nu ff naar buite!

Ok, ik ben overtuigd.
Heb vanmiddag ook een easystar opgehaald.
Daar het jaaaaaaaaaaaaren geleden is dat ik met een vliegtuig gevlogen heb, wil ik het rustig aan weer oppakken.
Een leuk instappertje om weer rustig aan te leren vliegen.

Ik wil eerst beginnen met de standaart setup, de 400, de gunterprop en een 6pack aa cellen.
Daar de easystar niet echt op een paar gram let, wil ik er een paar standaart servo's in "planten" te samen met een normale ontvanger.
Mocht dit laatste toch te zwaar worden dan kan ik altijd nog een setje kleine sevo's halen.

Het hoeft niet direct een vliegmonster te worden, gewoon rustig ontspannend rondvliegen.
Zou dit laatste lukken met de 2 standaard servo's en dito ontvanger, of zou dit toch te zwaar zijn?

De bouw zal moeten wachten tot na het weekend.
Zaterdag een viswedstrijd, zondag een leuk dagje maken met de familie.
En dan weer aan de arbeid, dus het zal wel weer in de avonduren moeten.
En dan moet ik nog wachten op wat verloopstekkertjes van de regelaar/servo's naar mijn ontvanger.

Zonde, ik ga denk ik tog voor de minimag, aloewel de eazystar ook wel heel vet lijkt!
*twijfel* *twijfel*

Back