Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

Discussie in 'Bouwverslagen - Schepen' gestart door Martin '70, 31 jan 2008.

  1. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    Martin
    ik heb de schroeven besteld bij de propshop

    gr Ron
     
  2. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    wie weet wat ongeveer de levertyd van schroeven van de propshop zijn

    groeten Ron Bijl
     
  3. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Dat kan zomaar een dikke maand duren, weet van mijn bestelling dat ik alweer was vergeten dat ik ze had besteld tot ze ineens op de mat lagen.

    Geduld is zeker bij propshop een schone zaak ;-).
    Gr robin
     
  4. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    eindelijk na een week of 6 de mooie afgetopte kortprops schroeven binnen draaien heel precies in de straalbuizen.
    even een vraag de smeer buisjes op de schroefassen gesoldeerd of heb je die vast gelijmt met stabitit......

    Groeten Ron Bijl
     
  5. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    Leon

    hoe is het met de bouw ............. zijn er al vorderingen of is hij geheel klaar

    Groeten Ron Bijl
     
  6. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Bouw weer oppakken

    Ahoy Ron,

    Tja, dat ligt compleet stil met de bouw.
    Ik heb nu twee seizoenen achter elkaar in de wintermaanden een workshop microcontroller gegeven bij onze club, dat gedurende de wintermaanden. A.s. vrijdagavond de 22 is de laatste van dit seizoen. Daar gaat heel veel tijd in zitten.
    Komende Paasdagen ben ik van plan de romp te gaan spuiten, dan gaan de roeren erop en is ie klaar voor een 1e proefvaart. Ik had er al speciaal voor dit een mini compressor voor gekocht, compleet met spuit.
    Na de Paasdagen hoop ik een foto te presenteren. Het stimuleert dan ook weer om verder te gaan met de bouw.
    Heb jij foto's van de huidige bouw staat?


    Groetjes,

    Léon van der Horst.
     
  7. robin rozendaal

    robin rozendaal

    Lid geworden:
    13 jul 2005
    Berichten:
    729
    Locatie:
    Leiden
    Leuk om te lezen dat er weer wat motivatie komt om met deze leuke scheepjes verder te gaan.

    Zelf ben ik nu bezig met een sleepobject voor de kleintjes, zoals sommige misschien al gezien hebben op t forum wordt het de Giant 4 van smit.

    Hoop deze voor de werkschependag klaar te hebben, deze heeft stiekem ook eigen voortstuwing omdat het een testobject is.

    Plaatje van de voortgang:
    [​IMG]
    Ze wordt ongeveer 76 cm lang.

    Daarnaast heb ik nog de stille wens om met een smit houston tot het uiterste te gaan met het varen op ''hoge zee''.

    Ben met de Smit New York zoals eerder al te zien was behoorlijk ver gegaan en ze zijn opvallend stabiel. Maar als deze omgaat kan je hem wel afschrijven.

    Dus misschien komt er nog eentje ''out of the box'' (dus zonder bijzondere detaillering) om mee te varen met harde wind ed. Dus zo goed als waterdicht.

    Voorlopig zijn dit alleen nog wilde ideen, maar wie weet.

    Succes met bouwen, kijk uit naar mooie plaatjes van afgebouwde houstons en zussen.

    gr robin
     
  8. Walrusklasse

    Walrusklasse

    Lid geworden:
    15 nov 2007
    Berichten:
    86
    Locatie:
    IJmuiden
    Romp en roeren gespoten

    De werf heeft een jaar stil gelegen, is nu een doorstart gemaakt ;)
    Vandaag de romp en roeren gespoten:

    [​IMG]

    Gedaan met een mini compressor van Conrad, een fluisterstille airbrush set.
    Ik hoop het model (lees: romp) varende te hebben op zaterdag 21 Mei, als wij bij ons (S.M.G. IJmond te Heemskerk) de M.M.I. te gast hebben. De elektronica, schroefassen en schroeven, roeren e.d. liggen reeds te wachten voor inbouw. Voor meer info, lees mijn website.

    Groetjes, Léon van der Horst.
     
  9. ronbijl

    ronbijl

    Lid geworden:
    1 mrt 2011
    Berichten:
    57
    Locatie:
    De lier
    ik heb de motoren en de schroefassen gemonteerd maar nu moet ik de roeren monteren en ook als het kan demontabel houden maar zit nu even hoe gaat ik dit oplossen met de roeren. ik snap die spitpen constructie nog niet helemaal ?
    kan iemand mij dat dat een keer uitleggen...

    groeten Ron Bijl
    ps wil wel foto"s er op zetten maar lukt niet echt
     

Deel Deze Pagina