Het grote Revell Smit Houston ombouw project 1 : 200

robin,

ik kan het niet goed zien op die foto's maar waar zit het sleeptouw nou aan vast? wil zelf dit project ook een keer opstarten heb er al wat voor in huis ;)

toch vind ik die waker mooier maar dat moeten we nog maar eens zien

groet ruben
 
Ruben,
Ik heb het sleeptouw bevestigd op de plaats waar die bij het echte schip ook vandaan komt:
img0019krv.jpg


img0020spa.jpg


img0021d.jpg


Het touw is met secondenlijm aan de plaatjes vast gezet, achter het laatste plaatje zit een knoop om er voor te zorgen dat het touw niet door het plaatje heen kan schuiven.

Het is een eenvoudige, maar doeltreffende manier om het sleeptouw te bevestigen. Het enige nadeel is dat je het niet los kan halen tenzij je de opbouw er vanaf haalt.

Gr robin
 
Ruben,
Dat is denk ik per persoon verschillend, het is een beetje wat je zelf lekker/ mooi vind.

Zelf vind ik het mooi om romp en opbouw delen te spuiten, het dek en andere ´kleine´ delen met de hand te schilderen.

Succes met je nieuwe aankoop, zie graag je bouwverslag tegemoet.

Gr robin
 
Als je de Smit Houston varend wil maken, moet je dat tijdens het bouwen doen, of kan je gewoon eerst het model maken en daarna motoriseren?

Jaco
 
Hoi Jaco,

Je moet de Smit Houston tijdens het bouwen varend maken, aangezien je er na het bouwen gewoon niet meer bij komt omdat je dek e.d. er dan al opgelijmt zitten.

Bart
 
De laatste update van mijn Smitje New York:

Heb het eindelijk voor elkaar gekregen om zelf witte decals te maken :-). Kan nu dus eindelijk dit project afgerond noemen.

Het resultaat van decals:
cimg2067j.jpg


cimg2068.jpg


Voor mensen die geïnteresseerd zijn in het tot stand komen van deze decals, of ook een setje willen: decals-smit-rotterdam-smit-houston-klasse-1-200-a-2

Hoe is het nu eigenlijk met de andere mini scheepjes?

Gr robin
 
Laatst bewerkt door een moderator:
He Robin,

Ik loop zwaar achter op schema. Ik wilde voor de werkschependag de queen mary 2 varend hebben, maar ik weet niet of dat lukt.
De waker heb ik afgelopen juni voor mijn verjaardag gehad en die wil ik ook varend maken.
Mijn 1:200 (en 1:400) werf ligt een beetje stil vanwege een nieuwe baan.
Goed dat jij in ieder geval mijn inspiratie waakvlam op gang houd.

Groeten,

Martin.
 
Een korte update:

Gister en vandaag wat spullen op het dek geplaatst, er komen nog wat scratch-dingen bij. Zoals een rubberbootje met een zeil erover, en een kist met ik denk reddingdvesten o.i.d.

Deze komen op het zelfde dek als vlotten en de stootwillen. Op ditzelfde dek komt nog een loopplank en de rubberboot.

Deze foto toont zoals ik haar wil hebben:
smitnewyork18.jpg

Zonder het aangevroren ijs natuurlijk ;-).

Maar eerst heeft ze een rode/oranje pet gekregen.
img0857jz3.jpg

Kan iemand mij vertellen waarom veel schepen z'n felgekleurde rand boven de brug hebben?

Het reserve anker op z'n plaats.
img0858hl3.jpg


Dit was het weer even.

Gr robin
die rode/oranje bovenrand is die kleur omdat ze,als ze gezonken zijn,vanuit de lucht te traceren zijn

gr oase
 
Oranje is een kleur die beter op valt boven water.

Bij de KNRM hebben ze daar overlevingspakken in die kleur.
Moet je maar aan Adam vragen waarom het pak die kleur heeft.

Sommige Rederijen die in de Oostzee varen hadden hun schepen helemaal Oranje val je beter op in het IJs.

Bij de Marine hebben ze 5 slepers die allemaal een verschillende kleur hebben op die band.
Het schijnt dat ze dan aan de kleur kunnen zien welke sleper het is duidelijker dan de letter met nummer voor op de boeg.
 
Van de marine slepers klopt het verhaal inderdaad.

Dan kun je bijvoorbeeld aan de goud gele rand zien dat het de Regge is (als ik het goed heb:p)
 
Het wordt dat dit topic weer een opgeleukt wordt. Vandaag met dit heerlijk weer gaan varen. Had gehoord plaatjes te kunnen maken van de hele 1:200 familie maar er stond een behoorlijke wind (tegen 4 aan).

Dus toen besloten om alleen de New York het ruime sop te laten kiezen met als resultaat de onderstaande prachtplaatjes:

p1100278.jpg


p1100301y.jpg


Er zijn er nog meer, onder andere plaatjes waarvan je hart toch wel een optater krijgt als je bedenkt dat ze toch wel heel klein zijn die scheepjes. ;)

Binnenkort zal ik er nog een paar uploaden.

Zijn er van de andere bouwers in de topic nog werf-updates of spannende avonturen?

Gr robin
 
hallo Robin,

Mooie plaatjes en ook gedurft met zo'n notendop op het grote woeste water ;).

Wat betreft verdere vorderingen zal je van mij niks meer zien op het forum hier. er is te veel aan foto materiaal verdwenen door allerlei aanpassingen hier op het forum. En dit loont niet meer de moeite om er alles aan te passen bedoel daar heeft er te veel tijd in gezeten.

Gr martin :D
 
Jij durft wel Robin
Met zo een zware zeegang.

Ik ben zelf net begonnen aan de Queen mary 2.
Ik had alle spullen binnen maar de motoren waren 3 mm te lang.
Ze zijn teruggestuurd en ik ben in afwachting van de juiste.

Ik heb de Waker ook klaar liggen, hier heb ik de hardware al voor liggen
(schroeven, assen, motoren en electronica)
eerdaags wordt de kiellegging gedaan.

ik ben de Smit houston aan het ombouwen. Elke motor krijgt zijn eigen regelaar zodat ik
ze onafhankelijk van elkaar kan bedienen.

Zal eerdaags wat foto's maken. Voor de queen mary heb ik een draadje gestart.

Groeten,

Martin
 
Foto's

Heel mooi Robin, de lange oceaan deining!!!! Jammer dat er geen booreiland werd gesleept maar het ziet er zo heel mooi uit!
grt
Hawser
 
Back
Top