Het grote slowstick-topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door mr-02, 7 apr 2006.

  1. cees dorst

    cees dorst Guest

    Ziezo gang , 8) er is in iedergeval weer een slowstick in nederland ,na dat ik deze post en die van rcgroups heb doorgenomen dacht ik als beginnende vlieger er goed aan te doen om deze aan te schaffen ,en nu maar kijken of hij wil doen wat ik wil ???? n.l lol maken en vliegen. :roll:
    Wel enkele mod,s gemaakt een koolstof rod 2,5 mm in de vleugel gelijmd ,de motor vervangen voor een EMM-150 VAN ELECTRONICS ,op aanraden van enkele berichten wat extra props ingeslagen 8x4 ,en een 2s2200 van himodels als accu ik zou niet weten wat ik nog vergeten ben ,nu maar even wachten op een mooi rustig vliegweer ,ik laat jullie weten hoe de maiden was ,maar ik verwacht er wel wat van. :D

    Grt Cees :D
     
  2. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee rob ik merk dat je weet hoe het bij een club werkt :roll: ,verder heb ik in iedergeval de informatie gekregen dat een stick inderdaad bij een te hoge snelheid gaat klappen (over klapvee gesproken) :D maar omdat de V-stelling kleiner wordt wordt inderdaad de stabiliteit kleiner zo vliegt hij meer als een brandstof trainer ,okee ik geef toe dat het theoretisch is maar na de maiden zal ik je alles vertellen hoe hij vloog en nu maar op de zon wachten en een beetje rustig weer ,zoiets als nu ,alleen jammer dat de kinderen nu thuis zijn anders was ik allang weg geweest dat kan ik je wel verzekeren ,maar ja de vacantie's je weet hoe het werkt.

    Groeten cees :p
     
  3. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    ik wacht op een bericht van de maiden cees
    aan het weer licht het niet
    geen genoeg lolies in huis
    rob
     
  4. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    cees de windt is weg en een beetje zon er bij hier in heerhugowaard
    als je nu niet aan het vliegen ben
    ik ga nu de amica nog effe uit laten
    rob
     
  5. cees dorst

    cees dorst Guest

    Ik weet het rob ,gisteren laat in de middag schitterend vliegweer zeker voor een maiden :D ,maar de vrouw en dochters wilden gaan zwemmen :roll: ,en je weet het zij betaald ook mee aan de hobby dus heb ik weinig in te brengen en dat is maar goed ook anders kom ik nooit meer thuis alleen om te eten en te slapen :wink: ,maar goed maandag gaat het spul naar school toe de een tot 4 uur en de andere tot 12 uur als het maar even kan ga ik naar het park toe ,ik houd in ieder geval mijn vingers gekruisd Grt.cees 8)
     
  6. sorry dat ik even tussen het verhaal van cees door kom.

    de slow stick is volgens mij door het grote vleugel oppervlak een ideaal vliegtuig om balast mee omhoog te zeulen.
    zeker met een wat grotere motor.
    laat mijn slow stick nou net een fietsbel als motor hebben...

    dus het plan is om kleinere vliegtuigjes onder mijn slow stick te binden, en die dan op hoogte te laten vallen.

    mijn broer is een "normaal" depron dingetje aan het maken met alleen hoogte en richting, en ik maak een onbestuurd experimenteel model.
    afgekeken bij een stuk speelgoed, het is een soort hangglider met een veer, dus je vouwt het op, neemt het mee omhoog(of bij het speelgoed schiet het af), en zodra het los is vouwt de vleugel uit.

    iemand nog geniale ideeën voor een systeem om beide modellen te kunnen droppen?
     
  7. cees dorst

    cees dorst Guest

    Okee pepijn ik denk dat je het uiterst simpel moet houden b.v. boven het CG punt een eenvoudig bokje maeken en via een servo een pen er uit trekken (denk b.v. aan een handgranaat) door dat het een montage punt heeft valt hij gewoon naar beneden ,maar let wel op dat er geen windvlaag komt want dan wil het depron toestel omhoog vallen waar de slowstick weer niet blij mee is.
    Grt Cees
     
  8. hier is het modelletje:
    het is met tape en vuilniszak gemaakt.

    het frame bestaat uit 3 staafjes koolstof, 1 recht naar achter, en 1 in elke vleugel.
    die in de vleugels zitten met een veer aan elkaar en kan je dus dicht vouwen.

    zo is hij normaal.
    [​IMG]

    van onder, met al het tape.
    [​IMG]

    zo gaat hij onder mijn slow stick hangen.
    het systeem om hem los te laten moet dus ook gelijk de vleugels bij elkaar houden.
    [​IMG]

    het uitvouwen gaat echt super snel, gewoon.... FLAP!
    en het vliegen gaat redelijk, hij is heel licht dus het is moeilijk te bepalen of hij duikt overtrekt of dat dat de wind is, maar gemiddeld vliegt het redelijk.(binnen ook)
     
  9. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    cool! 8)
     
  10. robot

    robot

    Lid geworden:
    31 okt 2006
    Berichten:
    1.454
    Locatie:
    heerhugowaard
    ceesssssssssssssssssssss de maiden
    :evil: nau moet ik zelf ook mee naar het strand
    kan dus ook niet vliegen
    vanavond is pappa weer aan de beurt

    rob
     
  11. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    ey mensen, kennen jullie een site die in NEDERLAND zit en de gws slowstick COMPLEET, met de nadruk op COMPLEET verkoopt? Zit al een tijdje te zoeken maar kan echter geen site vinden die dat verkoopt. Wel verkoopt die ze maar niet compleet en dat vind ik wel jammer. Ik wil anders op flygws.be de slowstick kopen. Ben er helemaal over uit om hem te kopen. Aangezien het een goed bestuurbaar vliegtuig is. Maar wat is eigenlijk het bereik van de complete set van flygws.be?

    groetjes Pascal
     
  12. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ik ken helaas geen site die het zo compleet verkoopt.
    Maar je kan het toch op Flygws.be bestellen ?
    De ontvanger heeft een bereik van 300 meter, op deze staan de specificaties van de ontvanger.
    Verders een leuk setje om mee te beginnen, eventueel kan je de slowstick later ook nog voor weinig borstelloos maken. Heb je wat meer power.

    Leuke site trouwens, de warbirds zijn daar niet al te duur.

    Succes.

    René
     
  13. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    Het feit dat ik hem liever in nederland koop is , omdat mijn vader de verzendkosten best wel duur vind om op te sturen (15,00 voor luxemburg en nederland). Maar ik zeg wel tegen mijn vader dat ik hem daar koop, en als ik hem heb zet ik gelijk ook even wat foto's neer.
     
  14. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Ik vond het juist wel meevallen met de verzendkosten.
    Vergis je niet, het is een flink pakket hoor :wink:
    Ik ben bang dat de verzendkosten in Nederland zeker net zo duur zijn of misschien duurder.
    Of je moet het ergens ophalen bij een rc winkel, maar zoek er maar eens eentje op die het verkoopt :?

    Maar hou ons op de hoogte.

    René
     
  15. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    Ow, ik had even gemaild naar rctechnics.eu om te vragen of ze de yard stick (zelfde als slow stick) ook in complete set hebben. Helaas hadden ze die niet maar wel een andere optie namelijk, om deze set http://www.rctechnics.eu/graupnerjr-mx12-35mhz-zenderset-p-1570.html van 175 euro te nemen plus de yard stick. Hij zei dat het aan te raden was als ik (doe ik denk ik ook) later grotere of meerdere modellen ga vliegen. Alleen weet ik het nut niet van een computer zender, of het veel uit maakt. Zo ik beter een computer zender erbij nemen of gewoon de complete set gaan bij flygws.be?
     
  16. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    Hallo??? iemand een idee??
     
  17. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Rocky_Pascal,

    Een computerzender is altijd prettiger, kan je meerdere dingen instellen. Je kan meerdere modellen erin zetten.
    Je kan er gewoon heel veel mee.
    Nadeel is ook dat ze een stukje duurder zijn,maar iedereen zal je hier aanraden om een computerzender te nemen.
    Maar is dit je eerste en laatste model is het onzin om een dure zender erbij te kopen, kan je beter voor die complete set gaan.
    Wil je uiteindelijk meer....dan is het raadzaam om een duurdere zender te kopen, merk laat ik even in het midden.

    Er staat trouwens erg veel geschreven over de MX-12, gebruik de zoekfunctie maar even.

    René
     
  18. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    yes ,

    ik heb mn ouders over gehaald ,
    ik krijg er 1 voor mijn verjaardag !!!!!!!!!!!!!!!!!! :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p 8) 8) 8) :lol: :lol: :lol: :lol: :D :D :D
     
  19. skyhigh

    skyhigh

    Lid geworden:
    24 apr 2007
    Berichten:
    1.355
    Locatie:
    Utrecht .
    :bday:
     
  20. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    Toch vind ik het complete set nog redelijk duur , aangezien ik hier nog een 4 kanaals zender heb liggen is het waarschijnlijk onnodig om er nog één te nemen. Ik zit hierbij te kijken op rctechnics.eu voor deze setup (voor slowstick)
    regelaar motor:
    http://www.rctechnics.eu/advanced-brushed-motors-lipo-p-397.html

    Ontvanger
    http://www.rctechnics.eu/feigao-kanaals-mini-ontvanger-35mhz-p-628.html

    En 2 servo's
    http://www.rctechnics.eu/micro-servo-gram-esky-p-1464.html

    Ik kom hierbij uit op €57.90 alleen de setup en plus de yard stick( http://www.rctechnics.eu/yard-stick-p-1260.html , hetzelfde maar ander merk) op €126.90 . Heb zelf een zender nog liggen dus dat zit el goed. Zender is trouwens van graupner (mischien dat het wat uitmaakt vanwege walkera kristallen die niet werken op andere merken).

    Groetjes Pascal
     

Deel Deze Pagina