Het grote slowstick-topic

Discussie in 'Electro vliegtuigen' gestart door mr-02, 7 apr 2006.

  1. niels steigenga

    niels steigenga

    Lid geworden:
    17 dec 2004
    Berichten:
    2.222
    Locatie:
    rotterdam
    Welke motor en lipo's komen erin? Die horen toch ook bij de setup :wink:

    niels
     
  2. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    owja das waar ook, ik gebruik hierbij een 2s lipo 800 mah , en de motor van de yard stick is een 280 motor, alleen weet ik nog niet echt precies of de regelaar voor die motor geschikt is. Iemand misschien bekent met de yard stick van rctechnics?
     
  3. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Rocky_Pascal,

    De Yardstick lijkt op de Slowstick maar is zeker niet hetzelfde !
    De Slowstick heeft 15 cm meer span, de vleugels zijn van een soort depron en van de Yardstick van balsa met folie en heeft profiel.
    Ik heb geen idee welke van de 2 beter vliegt.
    Ik zou wel meteen een andere regelaar en motor erop zetten.
    Zonde om geld uit te geven aan een regelaar die je waarschijnlijk toch snel gaat vervangen voor een borstelloze variant (inc. motor :wink: ).
    Stel je voor je koopt deze, dan hou je wat geld over voor een borstelloze motor + regelaar.

    Edit : Wat betreft je kristallen, in je zender is het verstandig om hetzelfde merk te nemen als je zender.
    In de ontvanger werken ze vaak wel (vaak, dus niet altijd....eerst een range check voor je gaat vliegen !)

    René
     
  4. Rocky_Pascal

    Rocky_Pascal Guest

    Héél erg bedankt rené! Ik had dat niet gezien! Maar nu wilde ik op rctechnics de electronica kopen omdat ik dan goedkoper uit ben. Maar nu zit ik naar de prijzen van de brushless motor te kijken op rctechincs voor 250-500 gram buitenlopers, en die kosten wel erg duur €50!! Ik had ze wel een héél stuk goedkoper verwacht.

    Ik zat nog even verder te kijken en ik vond dit op flygws
    http://flygws.be/product_info.php?cPath=71&products_id=201
    Ik snap het nu niet, deze kost 15 euro en die andere 30 euro????? Staat wel een andere naam bij, maar de zelfde foto??

    ps. is de set van ontvanger en servo in mijn vorige post verder wel goed te gebruiken op de slow stick?

    Pascal
     
  5. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    De versie van 15 euro is een "glider" versie, wordt geleverd zonder motor en landings gestel en wielen.
    Los landings gestel 3 euro en voor de wielen ben je ongeveer ook 3 euro kwijt.
    De ontvanger en servo's zijn prima te gebruiken, geen probleem.

    René
     
  6. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ik was gister avond nog even aan het rondbladeren in een conrad catalogus ,
    k zag daar een rook machientje voor in modeltreinen.

    zou je dat mischien ook in een slowstick maken?? , of zou er te weinig rook uit koken ,

    het leeuk me wel een grappig gezicht. 8O :rolling:
     
  7. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    hallo , is daar iemand , het is al een tijdje stil hier :?:
     
  8. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    Hmm..af en toe krijg ik geen mailtjes dat er een bericht is geplaatst.

    Maar dat rook apparaat produceert te weinig rook denk ik zo.
    Kan je beter naar de feestwinkel gaan en daar een zakje rookbommetjes halen, die geven heel veel rook !

    René
     
  9. robert14

    robert14 Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 mrt 2006
    Berichten:
    5.709
    Locatie:
    Warffum
    ik heb ook een soort slowstick gemaakt:

    [​IMG]

    er zit een speed 400 6v op en een 1250mah lipo. de speed 400 heeft een trekkracht van 150-160 gram en het geheel weegt vliegklaar 335 gram, moet lukken toch. ik probeer de maiden te filmen en hier te plaatsen. vleugels en staart zijn uit 6mm depron
     
  10. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    ziet er leuk uit ,
    ben benieuwd hoe het vliegt ,
    nu hopen dat er weer wat leven in dit draadje komt , was altijd erug leuk.

    mike p.s. ik heb eergister de (de 20 ste ) mijn slowstick uitgepakt op mn verjaardag ,
    moest er eerst 2 weken naar kijken :oops: want mn ouders haddem hem al eerder in huis gehaald en konden heb nergens verbergen. :wink:
     
  11. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    mikman93,

    Dat is nou wat je noemt Mishandeling !!! 8O
    2 weken lang tegen dat vliegtuig aankijken en niet mogen aanzitten......pfff...echt erg ! :wink:
    Succes met het "bouwen" en zoek een lekkere windstille dag/ avond uit voor de eerste vlucht.

    robert14,

    Ziet er inderdaad leuk uit.
    Heb je er ondertussen al mee gevlogen ? Ik ben heel benieuwd.

    René
     
  12. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    jij zegt het , ik denk het XD
     
  13. l:x

    l:x Guest

    Hey,

    In de loop van deze week ga ik tussen het verhuizen door toch wat aan mijn SS beginnen bouwen. Mijn bestelling van bij UH is toegekomen en nu kan ik niet nog een week wachten voor ik mag beginnen :p

    Even een vraag: zijn er bouwtips die mij het leven makkelijker kunnen maken of die de bouw verbeteren?

    - Wat ik al van plan was is ipv de "plakband" van GWS iets degelijkers te kopen in een doe-het-zelf zaak.
    - Verder zou ik graag de vleugels lijmen ipv plakband te gebruiken. Gebruik ik hiervoor best epoxy of is een contactlijm ook goed?

    Groeten,
    Niels R.
     
  14. Maarten Zanders

    Maarten Zanders

    Lid geworden:
    12 jun 2003
    Berichten:
    741
    Locatie:
    Gent (B)
    Gewone inpak tape gebruiken, kan je veel gemakkelijker vervangen. En iets goedkopers is er net (rol voor €1 kom je mee toe voor 5 slowsticks)
    Ik heb het ook gebruikt als scharniertape.

    Veel kan je aan de bouw niet veranderen, want er is gewoonweg niet veel te bouwen :)
     
  15. RC-mike

    RC-mike

    Lid geworden:
    8 jan 2006
    Berichten:
    1.569
    Locatie:
    Ljouwert
    voor de scharnieren zou ik gewoon een strooje oracofer dr overheen strijken , heb ik ook
     
  16. lance03

    lance03

    Lid geworden:
    16 dec 2004
    Berichten:
    367
    Locatie:
    purmerend
    even een vraagje voor de kenners,
    ik ben van plan om ook een slowstick aan te schaffen maar omdat ik geen electronica ed. heb wil ik de spullen uit mijn dragonfly heli halen om te kijken of ik het wat vind. het gaat om een ontvanger/regelaar van 20 gram en de accu nimh. van 8.4 v en met een gewicht van 90 gram. de servo's heb ik wel. is dit een probleem kwa gewicht? de rtf van de slowstick word geloof ik ook met nimh geleverd maar ik weet niet wat dat weegt. ik hoop snel iets te horen.

    Sander
     
  17. l:x

    l:x Guest

    Hahaaa... Vandaag mijn Slow Stick voor het eerst in de lucht gejaagd (was tevens ook de eerste keer dat ik met een RC vliegtuigje vloog).

    Het was best wel spannend...

    Resultaat: eerst héél veel crashes, maar na veel geprobeer ben ik er dan toch in geslaagd om het tuig enige minuten in de lucht te houden. Zodra het een beetje begon te vlotten stak de wind op en heb ik dan toch maar besloten om het daar bij te houden.

    Wat me wel opviel was dat zodra ik "gas" gaf, de SS direct begon te klimmen. Ik denk dat het CG misschien toch wat meer naar achter mag (heb op 9.5 cm van de voorkant van de vleugel afgewogen en dan staat ie toch horizontaal).

    Al bij al een geslaagde middag met maar één gebroken prop en hopen gesprongen elastiekjes :)

    Groeten,
    Niels R.
     
  18. Moelie2001

    Moelie2001

    Lid geworden:
    24 jul 2005
    Berichten:
    361
    Locatie:
    Etten-Leur
    Niels schreef;
    Dan moet je CG dus verder naar voren en niet naar achter, anders zal ie nog sterker klimmen.

    Gr, Moelie.
     
  19. l:x

    l:x Guest

    Inderdaad, dat was dan ook hetgeen ik bedoelde, maar vekeerd had genoteerd :p

    Als ik het CG meer naar voren moet brengen, dan dien ik mijn LiPo voor de vleugel te plaatsen. Zijn er nog mensen die BL + LiPo vliegen met de SS? Hebben jullie dan ook de batterij voor de vleugel? En op welke afstand van de vleugelrand ligt bij jullie het CG dan?

    Wat me nu ook opvalt is dat de fuselage een beetje naar boven gebogen is (waarschijnlijk door het regelmatig neuslanden :s). Kan dit ook niet mee de oorzaak zijn?

    Mvg,
    Niels R.
     
  20. Rene

    Rene

    Lid geworden:
    30 aug 2004
    Berichten:
    846
    Locatie:
    Grootebroek
    lance03,

    Kwa electronica is de Slowstick niet kieskeurig, 2 servo's,regelaar, motor, ontvanger,accu en gaan.
    Het gewicht zal geen probleem zijn.
    Wat voor motor wil je erop zetten ?

    René
     

Deel Deze Pagina