Het grote slowstick-topic

Ik vlieg nu met KAN 1050 celletjes, en dit geeft genoeg power om omhoog te komen, maar zou ik hierbij nog een fotocamera eronder kunnen hangen.
Of wordt het dan net allemaal te zwaar en moet ik dan overschakelen naar lipo's.

Gr, Moelie.

Mijn slowstick weegt met camera ongeveer 500 gr. Ik vlieg hem met een nimh van 750mAh. Met dit gewicht mag je geen looping verwachten maar hij is verder nog perfect bestuurbaar hoor..

Gefeliciteerd !

Nou hopen dat ie snel binnen is !

Bouwtips ?? nee, niet echt. Zorg er alleen voor dat je het zwaartepunt goed hebt.
En dat je de vleugels goed lijmt. (soort koolstof aan de voor en achterkant,zit erbij) en even goed tapen !!! (zie mijn foto's)
Beter iets teveel tape dan dat je vleugel uitelkaar valt in de lucht :D
Verder is er een optie om de staart ook in 2 delen maken (moet je hem doorzagen en verbinden met een stuk kunststof), niet doen. Gewoon 1 geheel laten.
Verder gewoon de beschrijving volgen.

ook names mij nogmaals gefeliciteerd!

maar hoe zit het met de zelfbouwers?(me incl.)

zo'n moeilijk model soort is het niet volgens mij.
je neemt een koolstof staaf, een hoop 3mm depron, een föhn, wat lijm, iets om de elektra vast te zetten(motor steuntjes enzo)
en dan maar snijden lijmen en buigen(met de föhn)

of neem ik alles nu te simpel?

ik had het net gelezen.
komen steeds meer slow stick's in nederland zo :P
:worship: :worship: :worship: voor florian :D

ik ga er denk ik eens zelf een in elkaar flanzen.

ik ben wel van Belige :lol:

flying jessie mag je ook wel bedanken vind ik :P
hij heeft het ook gezoch/gevonden voor jou :)

ja, en rehne ook even bedanken voor al zijn antwoorden.

nou, dan maken we er van, meer slow sticks in de benelux!
haha, in ieder geval een paar ;)

Maaree, pepijn, vergeet jij niet een vliegtuig dat ook heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel graag de lucht in wil, dat toevallig bij jou thuis staat?

:P

nee, ik vergeet mijn zagi niet, maar een beetje knutselen kan nooit kwaad ;)

precies alles op zijn tijd, ik heb niet gezegd dat ik hem ga laten vliegen, bouwen is ook al leuk.

of ik geef hem een(paar) penlite(s) en een pruts motortjes, en dan kijken hoe ver ik kom(ik heb hier nog een ongebruikte sp 400 en een günther propje, of is dat een beetje lomp?)

bedankt 'k zal er ff wat rond kijken

edit: TOLK !!! :lol:

ggrr die link van de url tolk werkt niet :?
en nu gaat die online url transolater weer wel :wink:

De slow stick staat echt bovenaan mijn lijst van "meest relaxt" vliegend ding ter wereld.
Echt ongelooflijk hoe lekker hij vliegt, traag maar lekker

Ik verdeel het even in stukjes. Ik heb er geen plaatjes bij omdat ik niet zo een tekenwonder ben....
Kijk even voor een idee bij me foto's een paar pagina's terug....dan kom je een heel eind.

De romp :
Vierkant alu van 1 bij 1 cm
Lengte :80 cm

1 vleugel helft (voor beide vleugels x2 :wink: ) :
Voorkant vleugel : 49 cm
Achterkant vleugel :58 cm
Breedte vleugel : 29 cm

Achterkant :
Stabilo (waar hoogte roer aan vast zit) 17.5 cm breed waarvan het hoogteroer zelf 7cm is.
Voorkant stabilo : 36
Achterkant stabilo inc. hoogteroer : 45

Complete richtings roer : 16.5 cm hoog en 24 cm breed waarvan 11 cm voor het richtingsroer zelf is. (beetje rond schuren zie foto's)

Koolstof is 3mm dik, 4 staafjes zitten erbij. 2x 22 cm en 2x 48 cm
de 48 cm gaan aan de voorkant van de vleugel en de 22 cm zitten aan de achterkant voor de versteviging.(moeten vastgetaped worden op de vleugel)

De vleugel is verder gemaakt in een hoek van ongeveer 165 graden.
Als ik de afgemaakte vleugel aan 1 kant plat op de grond leg,zit de andere kant ongeveer 10 cm boven de grond.

De bolling van de vleugel (profiel) is vanaf 7 cm van de voorlijst 2 cm diep. Ik denk niet dat het interessant is maar je weet maar nooit.

Het zwaartepunt ligt tussen de 9 en 10 cm vanaf de voorlijst van de vleugel. (vast gegeven volgens beschrijving)

De vleugel begint bij mij 15 cm vanaf de voorkant van het vliegtuig.
De servohouders beginnen 30 cm vanaf de neus van het vliegtuig.
Dit hangt natuurlijk wel af van a.o het gewicht van de motor.

Verder even wat nutteloze info : aan de voorkant staat ie 20 cm hoog op zijn poten en de achterkant is 10 cm hoog

Nou ik weet niet of ik wat vergeten ben...ik hoop dat jullie het allemaal snappen.

Als er nog vragen zijn hoor ik het wel.

Succes.

De bolling van de vleugel (profiel) is vanaf 7 cm van de voorlijst 2 cm diep. Ik denk niet dat het interessant is maar je weet maar nooit.

is juist heel belangrijk om te weten hoe het vleugel profiel in elkaar zit!

echt tof :thumbsup:
bouwen maar!

ik vroeg me af, wat zou je nodig hebben aan koolstof om dat alu te vervangen?
weer een beetje gewicht er af :D

Back