Het grote slowstick-topic

ik ga gewoon de standaart bestellen aangezien ik toch met de standaart motor zal blijven (tot zover m'n plannen lopen :P )

mr-02, de standaard propeller is de 1047, heb hem ook pas bijbesteld bij GWS (gratis :D ).
Zelf heb ik ook het ganse pakket gekocht met zender bij. Ik vlieg momenteel de minimag met dezelfde zender en ben er tevreden over.

Greetz

ja maar jij bent van onze Belgen buren, deze actie is alleen in België :evil:

Ik denk dat je gewoon de prop moet gebruiken die in de set zit.
Zal waarschijnlijk een 10*4.7 of een 11*8 zijn. Als hij daar goed op vliegt, niets aan veranderen.

Ik vlieg zelf met een direct aangedreven set,geen vertraging er meer tussen.
Ik vlieg met een ALIGN450L-1400KV motor met een 10*6 HP prop van GWS.
Als het een beetje meezit vanavond even lekker vliegen.
Maar als je gws props wilt bestellen kijk dan eens bij
http://www.aircraft-world.com/shopdisplayproducts.asp?id=42&cat=propellers+-+SLOWFLY
Hier bestel ik eigenlijk altijd me props. Lage verzendkosten (2,50 dollar) en snel in huis.

Hehe, slim !
Maar probeer altijd 1 of 2 reserve props te houden, het is een beetje lullig als je een prop breekt en je kan 1 week niet meer vliegen omdat je geen props meer hebt.
De props zijn niet echt duur bij flygws.be, 2,50 euro per stuk valt wel mee. Bij mij in de omgeving zijn ze een stuk duurder (ongeveer 4 euro per prop) Dus bestel ik dat soort dingen altijd bij ACW, scheelt me een hele hoop.

Edit:

Nee, er staat
"Voorbeeld van mogelijke batterij-propeller combinaties: Batterij Propeller Stroom Trust
7,2V 12x6 5,8A 351g
8,4V 12x6 8,5A 427g "

Misschien zit die prop erbij maar voor de zekerheid stuur ze even een mailtje...dan weet je het zeker :wink:

jah de bestelling is al verzonden en geaccepteert

maar zou het dan KUNNEN lukken standaart slowstick met 12*6 prop?

oke

die 2 (GRATIS) 12*6 props word morgen normaal gezien verzonden
dus ik zal ze volgende week ten laatste donderdag (denk ik)

greetzz

Heeft er soms iemand plans of afmetingen om zelf een slowstick te maken?
Heb namelijk nog een carbon-buis 8mm liggen waar dan een fietsbel op gemonteerd zal worden!
Zou vleugels en staart uit 6mm willen maken of opbouwen zoals de planck (3mm) met profielen van 6mm... Welk profiel zou ik dan moeten gebruiken?

Zou hier wel iets goed van willen maken zodat ik hier mijn eerste vliegervaring mee kan doen! Geen zin om die mooie piper direct stuk te vliegen... Daarom ook dat ik een stevige vleugel zou willen maken. Voor de rest is er toch niets breekbaars op de slowstick, buiten staart dan maar dat is zo opnieuw gesneden.

grtz

sjekke

ik had het ook al over zelfbouw, goedkoper en leuker.
maar volgens hem kan je moeilijk zo'n groot profiel maken(t'is een dikke vleugel hoor, volgens mij)

Ik zal van het weekend (als ik het niet vergeet) eens de vleugels opmeten.
En ook meteen even het staartstuk.

Misschien kunnen julie daar dan wat mee.

ga je een hele bouw tekening maken of alleen wat dingetjes opmeten? (zit er geen bouwtekening bij dat ding?)

hopen dat er in het weekend weer wat leven komt hier, en die foto's en afmetingen. :)

was net zo interessant.... :(

voor zelfbouw is behalve de handleiding meer nodig over de afmetingen en het profiel.(iig bedankt voor de handleiding, staat ook nuttige dingen in)
jammer dat er hier maar 2 mensen zijn die alle vragen van de rest mogen beantwoorden :?

is er nog nieuws of interessants over slow sticks?
ik bedoel, tot er meer mensen zijn dier er een hebben ;)
misschien eens hebben over waarom de slow stick beter is, of juist niet dan die anderen dingen?

Vandaag heb ik weinig tijd, misschien kan ik morgen even alles opmeten.
Maar inderdaad, het in in Nederland een redelijk onbekend vliegtuig.
In America word je er mee doodgegooid !

Maar waarom een slowstick ? Het is een heel goedkoop toestel, goede trainer,eigenlijk overal te vliegen,kan ook heeeeeel langzaam vliegen, ook in staat om flinke last mee omhoog te nemen (fototoestel).
Ik vind voornamelijk het laatste leuk, en het toestel zelf vind ik ook leuk, vooral de eenvoud ervan :D

Kijk eens op : http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=407136&highlight=slowstick voor wat meer info en gebruikers ervaringen.

staat een paar pagina's terug:
Rene zei:
De pico-stick (of lite-stick) heb ik ook.
Het is ook een erg leuk toestel maar eigenlijk geschikt voor indoor of buiten, maar dan echt windstil.
De romp is in plaats van aluminium van een stuk hout, en is een stuk korter.
De vleugels steek je in de romp (2 aparte delen). Verders is ie eigenlijk hetzelfde, alleen wat kleiner.

hout is een stuk zwakker(maar wel lichter dan alu), en met een kortere staart vlieg je minder stabiel(heeft minder effekt door de hefboom, wel een kortere as, waardoor je scherper kan sturen).
en hij is kleiner, dus misschien als je indoor gaat vliegen is de pico leuk, misschien vliegt hij ook langzamer....

Back