Het HK Fox 2,30 meter draadje * UPDATE 08-08-12*

Jammer om dat te horen, maar niets aan te doen.

Ik ben benieuwd hoe ze dit gaan afhandelen.

Stevo

Zojuist weer gechecked, hèhè nu is "My request precessed by one of the members of our staff", er zit dus bewaring in.

Goede avond :P

Ik heb vandaag FOX binnen gekregen :P...en ik moet zeggen hij ziet super uit ,heb niet verwacht ,mooie afwerking echt super (stevig) ....

Morgen in mekaar zetten en kijken of alles goed gaat :p

Bedankt STEVO voor tips :P

Laatst bewerkt:
Ben benieuwd hoe jouw roer werkt?
Want de rest klopt wat je zegt. Hij zit keurig verpakt, en ziet er heel mooi uit.

Morgen in mekaar zetten en kijken of alles goed gaat :p

Limbo,

Vergeet geen foto's te maken en in dit draadje te plakken:D Zo houden we dit draadje levendig;) Overweeg alvast de rudder mod en vervang die motorsteun schroeven door M3!

Het is inderdaad best een mooie meid!

Stevo

Vervolg mijn FOX

Hallo luitjes,

Het is alweer bijna een maand stil in dit draadje. Inmiddels is er wel het een en ander gebeurt.

Zoals ik al gezegd had heb ik dus dis FOX terug gestuurd naar het Adres in Hamburg, dat met een grote sticker op de binnendoos geplakt zat.

Wat bleek, was een oud adres, Na 2,5 week stond de FOX als onbezorgbaar weer voor mijn deur na een onverrichterzake reisje Hamburg.

Als die verrekte chinezen nou meteen op mijn melding hadden gereageerd met het goeie adres dan had DPD waarmee ik verzonden had, alsnog bij het goede adres bezorgd, maar door hun verrekte traagheid kon dat dus niet meer en stond er een bijna geen Nederlands sprekende goedbedoelende chauffeur van DPD voor de deur met mijn kapotte FOX.

Uiteindelijk uit Honkong een mailtje met het goeie adres, dus ik heb hem nog maar een keer teruggestuurd en gevraagd om een "refund" zoals in hun eigen garantiebepalingen staat.

Na weer 1,5 week kreeg ik bericht van ze dat hij binnen was en dat de garantieafdeling mij ter waarde van de FOX een aantal credits toekende. Ik mocht dus iets anders uitzoeken, of ik kon een nieuwe FOX krijgen.

Aangezien ze op geen enkele tussentijdse mail gereageerd hebben, heb ik dus maar eieren voor mijn geld gekozen en gezegd dat ze dan maar een nieuwe FOX moeten sturen.

dat staat nu dus te gebeuren. Ik heb nog een pogin gedaan om een extra lipo te krijgen ter vergoeding van mijn onnodige verzendkosten naar het verkeerde adres dat ze op de doos hadden zitten, maar daar reageren ze gewoon niet op.

kortom, Een k... zaak als het gaat om after sales, maar dat had ik al eerder gelezen.

En nmu maar hopen dat de nieuwe FOX die ik krijg geen maandagmorgending is... :rolleyes:

ps.

Is er iemand die weet hoe ik straks die FOX moet gaan aansluiten. Ik wil de aelerons zodanig aan de zender koppelen dat ik ze ook als flaps kan gebruiken (flaperon) functie.
aangezien in de nieuwe Spectrum DX7S DSMX besteld heb.

Laatst bewerkt:
Dick,

Dat van de rudder wist je al toen je hem bestelde? Die is namelijk NIET te gebruiken ZONDER aanpassingen, heb hem zelf vast gezet met tape zodat deze niet kan gaan bewegen tijdens het vliegen en mis de rudder eigenlijk niet. Gelukkig heb je de V2 want bij de eerste versie zaten de ailerons ook op de zelfde manier als de rudder en dat zou betekenen 1 vlucht... Je kan wel een heel systeem gaan maken met scharnieren en stangen alleen vind ik dat zonde van zo'n mooi model.

De vleugels schuif je over de carbon staaf heen en zet je vast met een soort van slangenklem systeem wat al in de vleugel zit. Als je goed kijkt zitten er een klein gaatje in de vleugel waar een schroef inzit hiermee zet je de vleugels vast, vind het zelf een van de betere oplossingen.

IMAG0035.jpg

IMAG0038.jpg

Hoi Mex101, Dat van die rudder wist ik niet toen ik hem kocht.
Ik kende alleen de MiniMoa van HK en die heeft gewoon een heveltje dwars door de ridder heen waar de stuurdraad/stang aan vast zit en niet zo'n ingebouwd raar ding.

ik krijg overigens ook de V2 weer terug. Het ridder helemaal uitschakelen lijkt me wel wat erg drastisch maar ik kan de zender natuurlijk zo instellen dat hij niet zo heftig uit hoeft te slaan. Doet ie wel mee maar niet zo heftig.

En bedankt voor de tip van die vleugelbevestiging.
Zodra hij binnen is en ik heb weer vragen meld ik mij wel.

Ik heb al twee verlengkabeltjes voor de aelerons servo's zodat ze allebei op een eigen kanaal aangesloten kunnen worden.

Hi guys, Mijn FOX is weer binnen.
En inderdaad de rudderconstructie, hoewel hij nu wel enigszins functioneert is 3 x niks.
Zou je dat in combinatie met goed werkende aelerons niet gewoon zo kunnen laten? Ik ga het wel zien.

Ik heb nog wel een vraag aan MEX101. Ik zag jouw modificatie mbt de motorbevestiging, maar hoe kom je daar in godsnaam bij?
Aan de voorkant zie ik een vrij grote ronddraaiende motorkop, die ogenschijnlijk met een inbusboutje van duistere maat op een schroefdraadasje zit gedraaid.
Moet dat ding er eerst afgedraaid worden?

Waar heb jij de ontvanger ingebouwd? vóór het lipo-compartiment?

heb je nog een gaatje door de romp gemaakt om het antennetje een stukje naar buiten te laten hangen?

Overigens wordt ik van de after sales van HK ook niet echt warm zeg. We zijn nu ruim een maand na mijn eerste klacht en nu heb ik dan uiteindelijk een nnieuwe FOXgekregen.
Ik had duidelijk aangegeven dat ik conform de HK site een refund van mijn betaalde geld wilde, maar dat betekent bij hen dat je voor die waarde iets uit de winkel mag kiezen.
Nadat ik eerst de Doos naar een verkeerd retouradres had gestuurd in Hamburg. (er zat gewoon een verkeerde stikker op de doos) moest ik hem dus nog een keer terugsturen.

uiteindelijk dan wel een nieuwe gekregen, maar wat schetst mijn verbazing, op de binnendoos zat nog steeds dezelfde foute returnadressticker.

Kortom service van niks. Op geen enkele vraag / mail reageren ze anders had ik nog op tijd mijn pakket kunnen laten onderscheppen en alsnog naar het goede adres kunnen laten sturen. Nu kreeg ik dat pas zo laat toegestuurd dat het al te laat was voor mijn doos en die stond dus weer bij mij op de stoep.

Enfin laat ik mij nu maar gaan richten op het vliegklaar maken van de FOX. Ik moet nog wel ven wachten op mijn nieuwe zender, die is nog onderweg.

Hi guys, Mijn FOX is weer binnen.
En inderdaad de rudderconstructie, hoewel hij nu wel enigszins functioneert is 3 x niks.
Zou je dat in combinatie met goed werkende aelerons niet gewoon zo kunnen laten? Ik ga het wel zien.

Rudder is geen noodzaak aangezien hij bij de Fox toch niet echt een positieve respons geeft maar het is wel noodzakelijk dat je het probleem aanpakt (via mod of vastzetten) om reden dat de Fox een snelle vogel is en flutter een reeël probleem kan worden.

Ik heb nog wel een vraag aan MEX101. Ik zag jouw modificatie mbt de motorbevestiging, maar hoe kom je daar in godsnaam bij?
Aan de voorkant zie ik een vrij grote ronddraaiende motorkop, die ogenschijnlijk met een inbusboutje van duistere maat op een schroefdraadasje zit gedraaid.
Moet dat ding er eerst afgedraaid worden?

Mag ik ook?:D In de neus zitten twee gaatjes, aan elke kant ééntje, daarin zit een schroefje die met de meegeleverde philipsschroevendraaier kan losgedraaid worden. Daarna kun je de ganse motor uit het motorcompartiment schuiven. Let wel op! draai de schroefjes niet helemaal los zodat ze eruit vallen want het is een gepriemel om ze er terug in te krijgen en ik kan het weten:rolleyes:

Waar heb jij de ontvanger ingebouwd? vóór het lipo-compartiment?

heb je nog een gaatje door de romp gemaakt om het antennetje een stukje naar buiten te laten hangen?

Ontvanger zo ver mogelijk van de motorbron (motor ESC accu) vandaan houden. De mijne zit achter de accu (er is vooraan meer plaats maar daar zit tevens de ESC, vooraan betekend ook dat in een crash de lipo dwars door de boel heen kan gaan wat resulteerd in een ontvanger zo plat als een pannenkoek ;-)

Er is plaats zat voor een goeie schikking

Moderne ontvangerantennes (2.4 Ghz) kun je gewoon in de romp laten zitten als ze full range zijn maar weerom liefst zo ver mogelijk van motor ESC.

Over de service van HK was ik al duidelijk, service komt met een prijs, je kan op je rechten als consument staan maar daar geven ze ginder geen mallemoer om. Je had je de moeite kunnen besparen maar laat dat de pret niet
drukken. De HK Fox is a whole lot of airplane for a little bit of money!

Succes verder en vergeet geen kiekjes te maken van de vorderingen, kwestie van dit draadje in leven te houden

Stevo

Laatst bewerkt:
ps.

Is er iemand die weet hoe ik straks die FOX moet gaan aansluiten. Ik wil de aelerons zodanig aan de zender koppelen dat ik ze ook als flaps kan gebruiken (flaperon) functie.
aangezien in de nieuwe Spectrum DX7S DSMX besteld heb.

Je geeft gewoon iedere aileronservo zijn eigen kanaal en kiest een flapperonmix. Let wel dat dit niet zomaar zal gaan, de servosnoeren zijn bijlange niet lang genoeg om vanuit de vleugel rechtstreeks in de ontvanger te steken. Daarom dat ik die functie achterwege heb gelaten en de bijgeleverde V-kabel heb gebruikt waarbij de 2 servos allebei op het zelfde kanaal zitten. Zodoende kan een simpel 4-kanaalsontvangertje volstaan

Stevo

Hoi Stevo:
IK krijg binnenkort mijn nieuwe Spectrum DX7 zender met een AR-6210 6 kanaals DSM X ontvanger. en ik krijg daar 2 30 cm. servoverlengkabeltjes bij (ipv het kabeltje)
Ik heb de liopo gedacht in het gleufje waar dat klittebandje in zit, dat pas precies.
Waar kan dan die ontvanger? toch alleen maar daarvoor?

heb jij misschien een plaatje (foto) hoe jij hem hebt zitten?

Begrijp ik nou goed dat je me afraad helemaal niks aan die rudder te doen en dat ik hem zelfs nog beter kan vastzetten?

Ik heb de liopo gedacht in het gleufje waar dat klittebandje in zit, dat pas precies.
Waar kan dan die ontvanger? toch alleen maar daarvoor?

heb jij misschien een plaatje (foto) hoe jij hem hebt zitten?

Begrijp ik nou goed dat je me afraad helemaal niks aan die rudder te doen en dat ik hem zelfs nog beter kan vastzetten?

De meeste plaats heb je vooraan in de romp, mijn ontvanger heb ik voorlopig voor de lipo gemonteerd maar door een klap kan de lipo als een geleid projectiel heel wat schade aan een mooie ontvanger aanrichten.

Niets doen aan de rudder is geen optie, sommigen hebben hem vastgezet anderen (ik) hebben de ruddermod gedaan waarbij de servo in de staart werd geplaatst. Waar iedereen het over eens is is het feit dat hij uit het doosje waardeloos is. Het is wat je zelf het leukste vind. Ik zou opnieuw voor de ruddermod met de servo in de staart gaan moest ik hem opnieuw moeten kopen. Het is een klein werkje (ook al ziet het er wreed uit)

Stevo

De ontvanger voor die lipo is dan toch automatisch redelijk dicht bij de ESC?

en Kan die ruddermod ook niet zodanig gedaan worden dat de serve op dezelfde plaats blijft, maar dat de stuurdraad/stand net als bij het hoogteroer aan de achterkant uit de romp komt en dan een een levertje wordt vastgemaakt, net als bij de MiniMoa bv.

ps. mocht ik hem wel in die staart willen bouwen, kan dat met dezelfde serve, of moet ik dan een andere serve kopen?

De ontvanger voor die lipo is dan toch automatisch redelijk dicht bij de ESC?

en Kan die ruddermod ook niet zodanig gedaan worden dat de serve op dezelfde plaats blijft, maar dat de stuurdraad/stand net als bij het hoogteroer aan de achterkant uit de romp komt en dan een een levertje wordt vastgemaakt, net als bij de MiniMoa bv.

ps. mocht ik hem wel in die staart willen bouwen, kan dat met dezelfde serve, of moet ik dan een andere serve kopen?

Correct, hij zit tamelijk dicht maar normaal ver genoeg; geen zorgen over maken.

Rudder kun je via een nieuwe stuurstang aansturen (nieuw omdat de rudder nu aangestuurd wordt door één van Chinametaal , en het is geen complement) maar je zal toch de binnenzijde moeten trachten te openen om deze door de romp te krijgen aangezien de romp niet helemaal tot van achteren open is.

Beter is een directe aansturing via mijn ruddermod, ik heb de stock 9 gr servo gebruikt die bij het toestel zat

Stevo

pffff, dat is nou juist waarom ik hem de eerste keer teruggestuurd heb. Toen deed het roer helemaal niks en ik ben qua bouwen geen ervaren bouwer, dus daar zie ik wel enorm tegenop.

Ik denk dat ik dan eers maar met een vastgezet roer moet beginnen.

Ik geloof dat MeX101 dat ook gedaan heeft, vlieg hij daarmee wel voldoende bestuurbaar?

Ik geloof dat MeX101 dat ook gedaan heeft, vlieg hij daarmee wel voldoende bestuurbaar?

Rudder op de Fox doet niet zo heel veel, het is gewoon belangerijk dat de speling weg is (en dat kan nooit met het originele bijgeleverde systeem), meer niet.

Gewoon aan beginnen zou ik zeggen, gewoon doen, ik zag er ook tegen op en heb me suf gepiekerd maar het is gewoon heel vlot te doen en het resultaat is er naar.

Even door de zure appel bijten, het is wat het is, de HK Fox is erom gekend dat de rudder een modificatie nodig heeft. Geen zin om daar te blijven bij stil staan, misschien iets dat ze in V3 aanpakken (zoals ze de ailerons hebben aangepakt in V2). Als dat gebeurd is het dank zij ons, de eindgebruiker.

Stevo

Jammer dat je in Brugge woont, :bye:
Anders was ik even langsgekomen bij je.
heb je niet een neefje hier in de buurt :D

Jammer dat je in Brugge woont, :bye:
Anders was ik even langsgekomen bij je.
heb je niet een neefje hier in de buurt :D

Nope, jammer dat JIJ niet in Brugge woont;) Ik woon er al:D

Nu, je mag nog altijd eens langskomen hoor:bye:

Begin er nu maar aan, heb je hulp nodig kan het via deze weg ook

Stevo

Back