is er niemand meer die met een honey bee vliegt
Die zitten nu in het FP v2 draadje?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
is er niemand meer die met een honey bee vliegt
ik wil mij fptje ook weer vliegend maken, maar nu heb ik van de 4 in 1 alleen de ontvanger nog.
dus dan moet ik 2 regelaars hebben (ong. 10a voor staart, 20a main?(brushed))
maar dan zou ik ook iets van een v-tail mixertje ertussen moeten plakken toch?
en dan accudraaden gewoon paralel aansluiten.
of zit ik er helemaal naast?-.-
...
Ik was al opzoek naar dit topic, of een algemeent Honeybee FP topic omdat ik mij af vroeg of ik mijn HBFP ook met een 2cell lipo kan vliegen. Ik heb 2x een 3s lipo maar voor mijn andere heli's heb ik nog 2x 1550mah 2s lipo's en 2x 900mah 2s lipo's.
De motor zal dan wel minder vermogen hebben maar hij zal er wel mee moeten kunnen vliegen toch? Gezien het feit dat ik heeeeeeel vroeger toen ik hier net kwam ook ergens heb gelezen (jaja dat heb ik nog onthouden) dat de HBFP in het begin werd geleverd met een 7.2 of 7.4V accu.
Nee, gaat niet werken, de motor komt met een 2cel lipo niet eens op gang, laat staan met een bruikbaar toerental.
Bij de 1e versie van de Honey Bee werd deze geleverd met een NiMH accu (van 7,2 volt).
En kun je al een beetje vliegen met de Honey Bee ??
Ik heb sinds een paar dagen een setje superblades EZ dus ja dat gaan al een heeeeel stuk beter. Het lijkt wel een andere helikopter.
Tja dat dacht ik ook maar hij deed het wel degelijk.Het 'toilet bowl effect' komt meestal voor bij 45° flybar helikopters :shock: ...
Ik zou het 'paddle-control-frame' goed controleren op breuk.
Verder moet (uiteraard) de tuimelschijf en de paddles goed horizontaal staan.
Als hij verder (bijna) niet trilt bij het optoeren, zou het goed moeten zijn. De Bee moet bij windstil weer wel een paar seconden zonder sturen stil blijven hangen.
Echter met wat wind blijf je er een hele kluif aan hebben (houden), met welke upgrade dan ook
![]()