Het Jeti Duplex DC-16 / DS-16 zender Topic

Discussie in 'Model elektronica' gestart door holco, 14 feb 2013.

  1. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    ja inderdaad, ik heb in de laatste maanden een serie domme beslissingen/acties op modelbouw gebied op mijn naam gezet. Soms overkomt je dat.
     
  2. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Bij mij begon dat al op mijn 12e en tot op de dag van vandaag gaat dat door.
    Zoals mijn moeder zei:
    Allemaal zonde van je geld die onzin.

    GJ
     
  3. sundaypilot

    sundaypilot

    Lid geworden:
    24 mrt 2008
    Berichten:
    505
    Locatie:
    Maarheeze
    de rakkentijden functie is inderdaad goed :D zet je zo op je gas switch!
     
  4. GJVO

    GJVO Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.885
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Das mooi, dat zal ik dan wel in september zien.
    Helaas heb ik weer teveel uitgegeven aan een modelletje dus de zender moet even wachten.

    GJ
     
  5. cliff

    cliff

    Lid geworden:
    22 jul 2005
    Berichten:
    200
    Locatie:
    Gangelt
    Nederlands spraak pakket (AUDIO)

    Heeft iemand al eigenlijk een volledig Nederlands WAV pakketje samengesteld?
    Ik zou hier wel interesse in hebben.
     
  6. cardenio

    cardenio

    Lid geworden:
    6 jun 2011
    Berichten:
    6
    Ik gebruik Ivona-software voor de gesproken meldingen. Ze hebben ook Nederlandse stemmen.
     
  7. ystrooba

    ystrooba

    Lid geworden:
    5 feb 2013
    Berichten:
    2
    Hallo Forumleden,

    Is er iemand die zijn zender heeft kunnen programmeren met de failsafe functie in samenwerking met de naza-m v2 van dji?
    Ik heb als bijkomend project een quadcopter samengesteld met de naza-m v2 als besturingsunit, maar slaag er niet in de rth functie in te stellen bij signal loss...

    Alle hulp is welkom.

    Mvg,

    Yves
     
  8. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    De meeste mensen hier houden vast de andere forums ook in de gaten, maar toch:
    Er is inmiddels een nieuwe update uit voor de DC/DS-16 zenders: V2.20 met een hoop kleine verbeteringen.
    Zo is er bv nu de mogelijkheid de zender te beveiligen met een 2-cijferig passcode.
    Voor grote vleugelvliegers met meerdere servo's per roervlak is er nu een servo balancer functie om de servo's precies op elkaar af te stemmen.
    Wat ik persoonlijk handig vind is dat je nu eindelijk flight to music kunt oefenen met de heli: voorheen werd de muziek gestopt als je throttle hold of flight modes schakelde.
    Nu speelt de muziek door en als je een voice melding krijgt wordt de muziek gedempt op de achtergrond. Als je een hoofdtelefoon gebruikt dan hoor je de muziek trouwens in stereo!
    Ook nog een paar handigheidjes ontdekt: als je in de servomonitor op refresh drukt dan krijg je op een gegeven moment millisecondes te zien i.p.v. percentages.
    Ik weet niet of deze al genoemd was: als je voor de capaciteitsalarm de accugrootte wilt instellen gaat dat heel langzaam met het wieltje omdat het per mAh verandert. Als je de menu knop even indrukt dan krijg je grotere stappen.
     
  9. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel
    Das een goede tip :D duurde normaal een eeuwigheid als je 8000mAh lipo's in wilt stellen.

     
  10. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Beste JETI eigenaars ,

    Ik heb ook een DS16 en ben SUPER tevreden met deze nieuwe aanwinst .

    Maar maar , ik heb een klein probleem , ik heb me laten vertellen dat je met de functie JETIBOX in de zender , je JETI regelaars kunt instellen vanaf de zender .
    Ik heb dit al een paar keer geprobeerd maar hij blijft steeds hangen in een menu in de JETIBOX van de zender .
    Is dit ( probleem ) misschien ook opgelost door er de 2.2 versie op los te laten .

    Ik kan dus niet de regelaar SPIN 80 programmeren met de DS16 ..

    Grtz
    Ron
     
  11. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Er zit een flinke fout is de softwareversie 2.20. Als je een nieuw model aanmaakt, wordt het huidige actieve model opgeslagen op de SD card. Daarbij gaat er iets mis waardoor dit modelgeheugen beschadigd raakt.

    Als je gebruik maakt van voorkeurinstellingen van sticks en schakelaars (bij het inschakelen controleert de zender of alle schakelaars in de gewenste posities staan, zo niet dan wordt daarvoor gewaarschuwd) is deze functie verdwenen.

    Het blikt dat het bestand met modelgegevens onvolledig wordt weggeschreven.

    Eén van de modelgeheugens in de zender bevat de volgende regel (gelezen met een JSON_viewer):

    On":-3400,"Sw-Off":-3400},{"ID":3,"Con-Type":1,"Butt-Mem":0,"Req-Pos":0,"Sw-On":3000,"Sw-Off":-3000},{"ID":4,"Con-Type":1,"Butt-Mem":0,"Req-Pos":0,"Sw-

    Na het opslaan i.v.m. het aanmaken van een nieuw modelgeheugen is deze regel alsvolgt gewijzigd:

    On":0,"Sw-Off":-3400},{"ID":3,"Con-Type":1,"Butt-Mem":0,"Req-Pos":0,"Sw-On":3000,"Sw-Off":-3000},{"ID":4,"Con-Type":1,"Butt-Mem":0,"Req-Pos":0,"Sw-

    Aan het begin van de regel ontbreekt "340".

    Het is verstandig van de modelgeheugens kopieën op de PC te maken en na het aanmaken van een nieuw modelgeheugen de oorspronkelijke gegevens vanuit een kopie terug te zetten. Dan werkt alles weer.

    Voor alle zekerheid alert blijven op het mogelijk niet functioneren van deze veilgheidsvoorziening!

    Een ander, wat kleiner probleem is, dat met de Data-Analyzer in de zender niet alle geregistreerde telemetriegegevens zijn te selecteren. Alle waarden zijn aanwezig en naar de PC te kopieren, maar selecteren in de zender werkt niet.

    Jeti is van deze problemen op de hoogte. Vermoedelijk zal er snel een update komen die dit verhelpt.
     
  12. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Ik weet niet hoe het zit met de SPIN regelaars, maar de Mezon ging probleemloos met de Jetibox emulator, met oude firmware. Het is in het begin wel ff wennen met die emulator, ik ging eerst altijd te vaak met het pijltje naar rechts, voordat ik omlaag het menu in ging. Daardoor kreeg ik ook rare verschijnselen. Zie hier de laatste posts voor meer detail:
    JetiBox emulator bug? - HeliFreak

    Dat is een heel vervelend probleem, goede tip. Gelukkig heb ik nog geen modellen aangemaakt met de nieuwe firmware.
    Na flashen van 2.20 sowieso even opnieuw de sticks kalibreren, want die kunnen verlopen zijn na het flashen.

    EDIT: nieuw in 2.20 is ook dat je nu tot 4 stuur inputs mee kunt laten loggen.
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Klopt. Ook de alarmen kunnen in de logfile worden meegenomen. Alleen is de Jeti Fight Monitor daar nog niet op aangepast. Het kan de logfiles met de alarmen wel importeren, maar opslaan werkt niet. Was achteraf een heel gedoe om de alarmen uit de logfiles te verwijderen...
     
  14. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    Normaal zouden ook de JETI SPIN regelaars moeten kunnen geprogrammeerd worden met deze software in de DS16 .
    Ik zal het nog eens opnieuw proberen .

    Dus binnenkort kunnen we versie 2.3 gaan installeren .. ;-)

    Grtz
    Ron
     
  15. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  16. STRATUS

    STRATUS

    Lid geworden:
    28 nov 2006
    Berichten:
    1.554
    Locatie:
    Limburg Dilsen - Stokkem - BELGIË
    @ N.P.S ,

    Ja , ik heb het gevonden , de zwarte stekker mag niet ingeplugd zijn in de ontvanger , anders gaat de regelaar in bedrijfsmodus , en dat zie je dan ook als je de JETIBOX software er op los laat .
    Gewoon zwarte stekker loskoppelen , de rode laten zitten en dan kun je wel programmeren .. ;-) je moet het maar weten hé ... ;-)

    Thx ..

    Grtz
    Ron
     
  17. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Hier Model-specific power on event sound (and model select sound) - RC Groups vind je een beschrijving hoe de sequenser te misbruiken om bij inschakelen van de zender of na het kiezen van een nieuw modelgeheugen éénmaal de toestelnaam te laten uitspreken.

    Een mooie controle of het juiste modelgeheugen is geselecteerd!

    Er is wel een "wav" file met de toestelnaam nodig. Die is eenvoudig zelf te maken. Zie: http://www.mfv-marbach.ch/index.php...012-sounddateien-fuer-jeti-dc-ds-16-erstellen

    In de Engelstalige uitvoering van de zender wordt de Ivonastem "Jennifer" gebruikt. Als je deze kiest dan klinken zelfgemaakte "wav"-bestanden als de originele.
     
    Laatst bewerkt: 13 nov 2013
  18. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
  19. _Dekker

    _Dekker

    Lid geworden:
    10 apr 2006
    Berichten:
    660
    Locatie:
    Delft
    Bij mij staat hij erop.
    Wat goed uit komt is dat het maximale volume van de luidspreker met deze firmware is toegenomen, net nu ik met een zendertent ga vliegen :)
     
  20. holco

    holco

    Lid geworden:
    22 dec 2004
    Berichten:
    4.070
    Locatie:
    Capelle aan den IJssel

Deel Deze Pagina