Klaasje zit op school en die dag krijgt hij rekenlessen. De juffrouw legt uit met een voorbeeld hoe een som tot stand komt en vraagt aan Klaasje of hij het heeft begrepen. Klaasje zegt dat hij het heeft begrepen en moet dan de volgende vraag beantwoorden. Op een hek zitten 10 duiven en als je er eentje vanaf schiet, hoeveel zitten er dan nog? Klaasje zegt 10-1=9. Fout zegt de juffrouw, als er eentje wordt geschoten en door de knal van het schot schrikt de rest en vliegen zij allen weg, dus blijft er niet één zitten. Je moet doordenken, maar ik vind het leuk om te weten hoe jij denkt! Klaasje vraagt aan de juf, mag ik ook even een vraag stellen? Natuurlijk was het antwoord en Klaasje vraagt, als er 3 vrouwen op straat lopen met een lolly en de ene likt aan de lolly, de ander bijt op de lolly en de derde zuigt aan de lolly, wie van hen is dan getrouwd? Juf denkt even na en zegt, volgens mij diegene die zuigt aan de lolly. Nee zegt Klaasje, degene die een trouwring aan haar vinger heeft, maar ik vind het leuk te weten hoe U doordenkt!