Een gezinnetje van vampiervleermuizen: vader, moeder hun 3 zoontjes.
Vader vleermuis zegt op en avond tegen zijn 3 kinderen:" Kijk jongens, ma en ik hebben tot hiertoe
jullie alles geleerd hoe je een prooi moet zoeken en bloed moet drinken oké."
We zijn altijd meegegaan maar vanaf nu gaan jullie het zelf moeten uitzoeken en laten we vanavond
al beginnen met onze oudste op pad te sturen ; zo gezegd zo gedaan en de oudste is al een paar uurtjes weg die avond
en komt dan terug in de grot met een glimlach van oor tot oor een wat bloeddruppels aan de mondhoeken.
"Proficiat" zegt pa en waar heb je wat te eten gevonden ? "Wel pa, je weet hier een paar honderd meter verder die grote boom staan?"
"Inderdaad, die grote eik" antwoord pa "Goed, daar ging ik rechts af dook naar de beek beneden en daar lagen kalfjes te slapen!"
De avond daarop is het de beurt aan de tweede zoon, die na een paar uren gelukzalig en met een kin vol bloed thuis terugkeert.
Pa uiteraard nieuwsgierig: " Papa, we zijn verleden week linksaf en dan richting oude molen gevlogen.." "inderdaad zoon dat herinner ik
me nog goed" zegt pa ….. "Daar ben ik dan nogmaals linksaf gegaan en zowaar vond ik daar lammetjes in een weide ...lekker!!!"
En de derde avond komt eraan voor de jongste en die is nogal snel terug met een aangezicht vol bloed.
"Zoon,zeg me waar je dat feestmaal hebt gevonden " wil pa zeer graag weten ….
"Nu vader, het ligt enigszins anders ….zie je ,weet je de kerktoren staan van 2 dorpen verder..." "Ja, die weet ik zeker staan" zegt pa.
"Als je daar aangekomen een flauwe bocht maakt kom je daar een grote muur tegen , weet je dat pa ? " "Uiteraard,mijn zoon dat wist ik ook "
"Nou pa, ik wist het niet !"