Het Multiplex Twinstar 2 topic

Ja, toch een propsaver (ik gebruik niet anders) al ist ie niet nodig.

Als je kijkt hoe ik mijn landingsgestel heb gemaakt dan zie je dat het ook kan nadat je de romp gelijmd hebt. Heeft er nu denk ik een 100 tal vluchten op zitten, kost bijna nix.

ok, dan koop ik effe 2 propsavertjes bij mijn fietsbellen. ;) De props komen toch al van aircraftworld vandaan, dus dat zit wel goed. Links/rechts draaiende props tegen torsie is niet nodig denk ik he?

Ik hoeft iig geen wielen. Daar is mijn wildvlieg veld toch niet glad genoeg voor. ;)

Noah zei:
Freak, 2x Typhoon 15/10 is ook leuk voor de Twinstar II. :)

1400 gram met 400 Watt!!!! Dan kun je nog wat gewicht besparen door de vleugel in te korten, want die doet dan toch niets meer. Wel lanceren met bungie dan....

hahah, geleide projectiel, das ook weer niet de bedoeling. ;)

Nah, ik pak lekker voor 50 euro mijn 300watt aandrijving.

Freakazoid zei:
Dit vind ik overgens wel erg mooi:

08.jpg

Een mooie cowl op de narselle. Is dat tedoen met fietsbellen denk je? En dan met zon rubbere spinner dr op.

Ben verlede jaar begonnen met modelbouw... Ik vlieg nog steeds met Easystar. Ik heb de Twinstar 2 al een paar manden in garage liggen en heb pas nu spullen gekocht om het volledig te bouwen.

Permax 480
Kokam 3s2p 3200 mAh
Protech ESC OMEGA 46
Gunther prop 6/3

Ik ben dan hier ook terecht gekomen en lees over propsavers,....

Dus de noob vraag is...

Wat is een propsaver , het nut ervan en hoe moet je dat monteren?

Wat is een rubberspinnner? Nut evan?

Thx

Er zijn al wat kleine vorderingen bij de mijne. :P

Twinstar207.jpg

Een paar plastic randjes wegbreken, een klein beetje vijlen, 3 gaatjes boren, en et past prima. :P

Twinstar208.jpg

Alles past prima in de narcelle.

Twinstar209.jpg

Twinstar205.jpg

Ook de gevreesde lipo accus passen RUIM in het compartiment.

Er is nog maar 1 probleem. Hoe krijg je een mooie verflaag op die twinstar wing?? Spuiten is me tot 2x toe al vies tegen gevallen, en ik vind et zonde om dat op mijn twinstar WEER zo lelijk te doen. Is er geen andere manier?

Hmzz.. net gevlogen met de TwinStar II.. geweldig vliegbeeld.. vliegt ontzettend mooi... loopings en rols mogelijk met Speed 400 7,2v.. alleen ik had 1 klein dingetje over het hoofd gezien.. de Günter propjes vastlijmen.. met of 20 hoog verloor ik een propje.. Tjah .. dan gaat hij dwarrelen. :P maargoed los van het verloren propje alleen een klein scheurtje en dat is alweer gefixed ;)

p.s. Fietbel setup is voor de snelheid niet nodig.. die van mij gaat rap zat.

Niks is nodig, maar et is wel lache. ;)

Ik heb er ook nog eentje in doos zitten, maar ik zit nogsteeds ermee in mijn maag dat ik mijn mooie nieuwe twinstar niet wil verpesten door eventueel mislukt spuitwerk. m.a.w. Ik durf nie. :P

Is de TS2 ook goed te vliegen met 480 of 600 motortjes met een 30A regelaar en een 3s1p lipo van rond de 2200mAh?

Twee vraagjes over de Twinstar:

1) heeft er iemand wel eens geprobeerd om twee regelaars op twee kanalen te zetten, en daar dan de richting bij te mixen? Dus als je naar rechts wilt gaat de rechtermotor een tikje harder draaien... Wordt je daar erg blij van, of moet je dat niet willen?

2) Vliegt iedereen de TS met borstelloze motoren zonder vertraging? Of hebben alle borstelloze motoren een vertraging ingebouwd?
Ik vind die toerentallen nogal hoog, zeker voor een TS...
Kun je er een grotere prop opzetten als je een vertragingsbakje gebruikt?

Back