Het Multiplex Twinstar 2 topic

Ik heb een vraag over de twinstar 2.
Ik heb een twinstar 2 over genomen. Hij weegt ongeveer 1600 gram
met 3300( 500 gram) nimh pakket en 2 brusluss motoren van 50 gram (pas later op gezet) Is dat te zwaar.
Wat behoort eigelijk wegen met deze configratutie.

teuns zei:
Ik heb een vraag over de twinstar 2.
Ik heb een twinstar 2 over genomen. Hij weegt ongeveer 1600 gram
met 3300( 500 gram) nimh pakket en 2 brusluss motoren van 50 gram (pas later op gezet) Is dat te zwaar.
Wat behoort eigelijk wegen met deze configratutie.

hoi die van mij weegt nu 925 gram zonder accu .
ik denk dat dit vrij normaal is
mijn 8 cellen gp 3300 pakket weegt 525 gram.
925+525=1450 gram.
maar ik vlieg hem nu met een 3cellen 4900 lipo van 390 gram
groeten wiebe

wiebe zei:
teuns zei:
925+525=1450 gram.
groeten wiebe

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd, maar ik kan niet vinden of jij (Wiebe) hem nog met de originele motoren vliegt of met zonder borstels?
En als je 2 motoren op één regelaar zet, heb je daar in de praktijk problemen mee? Dus als je de motoren in de lucht uit zet, en weer aanzet, komt het dan voor dat er maar ééntje gaat draaien?

Btw die waterlanding van jou in het begin van dit topic was geen ongeluk. Ik heb vastgesteld dat elapor-schuim wordt aangetrokken door water.
(of, zoals mijn vrouw het zegt: Er was zo veel ruimte! En het water is helemaal daarachter!)

mGerben zei:
wiebe zei:
teuns zei:
925+525=1450 gram.
groeten wiebe

Ik heb even een paar pagina's teruggebladerd, maar ik kan niet vinden of jij (Wiebe) hem nog met de originele motoren vliegt of met zonder borstels?
En als je 2 motoren op één regelaar zet, heb je daar in de praktijk problemen mee? Dus als je de motoren in de lucht uit zet, en weer aanzet, komt het dan voor dat er maar ééntje gaat draaien?

ik heb er nu 2 fietsbellen op zitten
en ook 2 regelaars. soms werkt het wel met 1 regelaar soms niet of je krijgt een warme regelaar .
het starten van de motoren word met 1 regelaar wel moeilijker.
groeten wiebe.

Btw die waterlanding van jou in het begin van dit topic was geen ongeluk. Ik heb vastgesteld dat elapor-schuim wordt aangetrokken door water.
(of, zoals mijn vrouw het zegt: Er was zo veel ruimte! En het water is helemaal daarachter!)

wiebe zei:
ik heb er nu 2 fietsbellen op zitten
en ook 2 regelaars. soms werkt het wel met 1 regelaar soms niet of je krijgt een warme regelaar .
het starten van de motoren word met 1 regelaar wel moeilijker.
groeten wiebe.

Aha, dus ook het herstarten in de lucht komt met problemen, neem ik aan?

Vraagje: ik kan me voorstellen dat borstelloze motoren hier gevoeliger voor zijn dan borstelmotoren. Komt dat overeen met jouw ervaring?
Zou jij zeggen dat 2 borstelloze motoren op één regelaar 'moet kunnen', of dat het 'onbetrouwbaar' is?

Dit ga ik onthouden voor wanneer ik een 2 motorenvliegtuig bouw of koop. Ik ben met deze hobby begonnen toen ik iemand met een Twinstar zag vliegen, dus...

En pure interesse: Heb je wel eens geprobeerd om een beetje van het richtingssignaal mee te mixen in de linker en rechtermotor?

wiebe zei:
:cry: :cry: :cry:
regel 1 bij het vliegen ,niet op het water.
regel 2 ,je probeert 1 niet eens .

http://plawner.net/video/ts2_dieter.wmv

En toch kan het :lol: :!: :!:

10.jpg

Een goede keus voor brushless motoren zijn de Roxxy motoren van Robbe, deze kosten ongeveer 35 euro per stuk.
Hiermee heb je plenty power en deze gebruiken ongeveer 8A per stuk.

Met 480 motoren heb je (iets) meer power maar deze gebruiken ook meer stroom. De gewone speed 400 gebruikt al 22A bij 8 cellen
dus dat zal dan ongeveer 20% meer worden.
Je zult dus goed moeten kijken of je Lipo dat aankan.

ik vraag me af wat er gebeurt als je eerst spuitplamuur op zo'n ding spuit, daarna schuurt, en da spuit...
misschien word het heel mooi, en misschien word het ding zo zwaar als een baksteen..

maar 1 manier om er achter te komen :lol:

Danny Mulders zei:
ik vraag me af wat er gebeurt als je eerst spuitplamuur op zo'n ding spuit, daarna schuurt, en da spuit...
misschien word het heel mooi, en misschien word het ding zo zwaar als een baksteen..

maar 1 manier om er achter te komen :lol:

Danny, je hebt ook plamuur wat lichter is als water. :wink:

Word het dus alleen maar beter door. :lol:

Mvg Johan

ik heb m'n ts gewoon gespoten met
dupli-color ,color spray, gewoon gewoon haald bij de lokale
verfwinkel
www.motipdupli.com (jaha ze hebben een site)

ik heb m'n ts gewoon gespoten met
dupli-color ,color spray, gewoon gewoon haald bij de lokale
verfwinkel
www.motipdupli.com (jaha ze hebben een site)

mGerben zei:
Twee vraagjes over de Twinstar:

1) heeft er iemand wel eens geprobeerd om twee regelaars op twee kanalen te zetten, en daar dan de richting bij te mixen? Dus als je naar rechts wilt gaat de rechtermotor een tikje harder draaien... Wordt je daar erg blij van, of moet je dat niet willen?

Hoi mGerben,

Ik heb dit onlangs op mijn twinstar zo gedaan en dat is echt wel leuk. Het is vooral heel makkelijk om hiermee te sturen bij grondstarts als je geen stuurbaar wieltje hebt. Tijdens de vlucht kan je hiermee zeer korte bochten maken, maar je moet wel tegensturen met je ailerons want de vleugel van de motor die het snelst draait (de buitenste) wil zeer snel omhoog gaan door de toegenomen airflow en dus lift. Ik ga eerstdaags proberen meskant te vliegen, volgens mij moet dit kunnen met de motor - richtingsroer mixing.

mijn setup :
lipo 2200 mAh, 11.1V 20/30C
2x towerpro 30A regelaar (TP30W)
2x BM2409-12 brushless motor (fietsbel)
2x 7x6 GWS prop
4x 15g servo
Graupner R700 receiver
Gewicht : 1200g

Statisch trekt de setup 20A per motor bij volgas en de prestaties zijn voldoende om grondstarts te maken glijdend op zijn buik en om flink vertikaal te gaan (mogelijk unlimited, heb nog niet zo hoog durven gaan dat hij stilviel). Loopings, rolls, inverted vliegen is helemaal geen prob. Zelfs een binnenste-buiten looping is vrij makkelijk te doen.

hmm, leuk kleurtje idd rafgol. Ik kan maar niet beslissen hoe ik de mijne zou schilderen. Voorlopig nog altijd maagdelijk wit dus :-)

Hallo mensen

ik heb zojuist de laatste hand gelegd aan mijn TSII (geen fotos helaas :( )
maar goed , ik twijfel over een paar dingen zoals dit
de servo's in de vleugel moesten verlengd worden door ze te solderen
alleen de servoverlengkabel die ik daarbij heb gebruikt is een andere kleur dan het kabeltje dus nu heb ik het zo :
bruin gesoldeerd aan zwart
rood aan rood
en geel aan wit, maar daarbij houd het nog niet op want ik weet niet hoe ze in de ontvanger geplugd moeten worden
ook de motor gaat via een servostekkertje en als ik die verkeerd inplug dan blaas ik (volgensmij) de regelaar op
die ik NET kon betalen, dus om te voorkomen dat ik mijn vliegtuig sloop net voor het vliegseizoen wil ik dit graag eventje weten

bij voorbaat dank Skyhigh

Ik heb ook al een tijdje zitten denken voor men twin een kleurtje te geven.Kwam toen op het idee om hem in de kleuren van een F5 Tiger.Maar dan zonder het grijze gedeelte aan de staart.

Heb zondagavond wat zitten zoeken naar deftige prints om deze dan via een sjabloon dan over te spuiten naar de twinstar.Maar spuiten is me al door verschillende mensen afgeraden.Ben toe maar begonnen met permanente stiften.

Met dit als resultaat.Zwart voor rugzijde en rood voor de buikzijde.

Sommigen vinden dit een funky resultaat andere vrienden vinde het gewoon niks.

Back