Het Multiplex Twinstar 2 topic

Ik heb inmiddels ook besloten een twinstar 2 te gaan kopen, met als doeleind et slepen van banners, zwevers, en aanboord cameras.

Hierbij wil ik 2 stuks 1750Kv fietsbellen gaan gebruiken op 7x5 propellors, en 3s2p 2200 (4400) lipos. De rest is 4 stuks Towerpro SG90 servos, en een Schulze Alpha 540 ontvanger.

Alles heb ik al bekijken en uitgedacht, maar ik zit nog met 1 ding:

Batterybay.jpg

Op zon manier zullen de accus erin passen. Plek zat dus, maar denken jullie dat ik em zo goed uitgebalanceerd krijg? De accus zijn 330gram totaal, en een orgineel 8cell SubC 3300 NiMH accupack weegt 460 gram. Ook zijn de motoren straks bij elkaar zon 50gram lichter.

IK zou je er niet te druk om maken. Ik vlieg de twinstar met slechts een pakket 2200 3s1p en krijg de twinstar prima gebalanceerd (accu helemaal voorin) Mocht ik twee accus gebruiken dan kan er altijd nog een op het zwaartepunt onder de vleugel.

IK gebruik twee LRK herwonden fietsbellen, en twee regelaars, in elke nacelle een.

De reden dat ik 2 stuks van die 2200 packs wil gebruiken, is dat ik graag lekker lang wil vliegen, en met de fietsbellen op volle kracht. Maar wat houd dat LRK eigenlijk in?

Issie met 2 standaard fietsbellen sterk genoeg voor n beetje slome acrobatiek? (Et blijft immers een vliegende vrachttrein. ;)) Ik heb em al gezien met zn 400 motortjes, en zelfs dat zag er al behoorlijk krachtig uit. :P

Heb jij je regelaars achter de motoren gezet? Goed idee. :P Blijft t lekker koel.

Wat weegt zon twinstar 2 met 2 fietsbellen en zon 2200 pack, Franck? Als ik dr dan 165gram bij tel, heb ik namenlijk wat de mijne straks weegt. ;)

Hier is mijn lijstje met spullen:
1x Twinstar II oem kit.
2x 1750Kv Fietsbellen.
2x Regelaars 15~18A
4x Towerpro SG90 Servo
1x 6 kanaals ontvanger (welke weet ik nog niet)
2x 2200 3s lipo packs.
2x 7x5 APC-e propellors
2x 3mm binnen 5mm buiten propellor collets.
1x Meter servo draad.
1x Meter Zwarte siliconendraad.
1x Meter Rode siliconen draad.
3x Vrouwlijke MPX stekkers (2 voor 2p aansluiting, 1 voor regelaars).
1x Mannelijke MPX stekker (voor 2p aansluiting)

Heb ik naast lijm en eventueel verf nog iets anders nodig?

En zijn er naast spuiten nog andere manieren om em in de verf te zetten? Ik vind spuiten namenlijk er moeilijk om mooi gelijk te krijgen.

Hoi hoi,

Misschien leuk om te lezen, in de nieuwe FMT staat ook een test van de TS2. Hier vliegen ze hem met twee opnieuw gewikkelde cd-rommetjes, een landingsgestel en... jawel... één regelaar op twee motoren!

Groetjes van Aldert

LRK is een iets andere manier van wikkelingen winden :roll: Ik kan met deze fietsbellen tot 25 ampere per fietsbel proppen met 8*6 APC's. Das overigens wel erg veel vermogen voor een twinstar.

Met twee fietsbelletjes kan je meer power hebben dan de standaard speed 400's. Je kan tot 15 ampere met de standaard uitvoeringen gaan
-->30A bij 11 volt en das bijna 300 watt aan de props. Reken maar dat dit een pittiger setup is dan de standaard speed400 met gunthers.

Regelaars zitten idd achter de motoren.

Je kan 1 regelaar gebruiken, das wel een kwestie van proberen, niet altijd werkt dit goed. Neem dan wel een regelaar van 30 ampere minimaal.

Mijn uitvoering weegt 1050 gram met een 2200 pack en dat is behoorlijk licht. Een extra 200 gram is echt geen probleem.

Vliegtijd rondfladderend met 1 2200 pack is ongeveer 10 minuten. (niet continue volgas!)Met 4400 mAh zit je dus op zon 20 minuten.

1750kv met 7*5 props...daarmee blijf je volgens mij onder de 10A per motor.

OVerigens, ik heb de fietsbellen omgebouwd om ze passend te maken in deze motorsteunen. Dat lijkt niet nodig. Je moet de steunen iets anders monteren en dan passen de fietsbellen er prima op.

Mijn lipo packs kunnen toch maar 17.6A perstuk aan, dus de bellen opfokken zal wel niet zon goed idee zijn. ;) En een model van 1215gram heeft aan 2 stock fietsbellen ook al een heel leuk vlieg gedrag denk ik. :P Enne, is dat gewicht van jou inclusief wielen en fraps en spoilers enzo?

Die depron deksel vind ik wel klasse trouwens! :P Niks wordt tewarm zo? En die fietsbelletjes lopen nergens op aan, en kan ik ook gewoon op deze manier erin zetten, met nogsteeds ruimte voor de regelaar? Ik wil standaard 1750Kv fietsbellen gaan pakken met 15~18A regelaartjes. Kan ik dat dan ook zo mooi afdekken als jouw toestel?

Ik meen propsavers te zien zitten op je motortjes, klopt dat? Of zoniet, wat voor spinners heb je dr op gezet?

En nog een paar vraagjes over mixers etz.
Is et leuk om de ailerons ook te programmeren als flaps? En heb je al eens geprobeerd om de motoren differentieel aan te sturen met een rudder mix? Want zo kun je denk ik prachtige hammerhead turns maken, en nog wat andere vreemde truukjes uitvoeren (meskant? :lol:)?

Voor zover ik kan zien heb jij de beste twinstar van et forum, dus ben je eigenlijk automatisch de sigaar voor alle twinstar vragen. ;) Ik hoop dat je dat niet erg vind.

@freakazoid:
zoals je zelf zei: "Et blijft immers een vliegende vrachttrein. " dus ik denk dat dat meskant er niet zal in zitte , of toch niet op de manier dat het moet...

Greetz El Barto

Niet zoals t moet nee, maar dat geeft toch niet? :P Jezelf met motorkracht in en uit flatspins trekken lijkt me ook een vrij spannend gezicht, vooral met n cam aanboord. :D

Ik zie et motors met richting mee mixen als een soort turbo richtingroer. :P Maar of dat ook echt gaat met zon kist weet ik niet, ik heb eigenlijk nog niet zo gekeken naar et gedrag van een twin motor toestel en wat et doet als je met individuele motors gaat klooien.

Freakazoid zei:
Niet zoals t moet nee, maar dat geeft toch niet? :P Jezelf met motorkracht in en uit flatspins trekken lijkt me ook een vrij spannend gezicht, vooral met n cam aanboord. :D
You are crazy..... :D :D :D :D :wink: :wink: :wink:
you crazy fighter

Greetz Matanza

Ik zal maar gewoon doen, dan ben ik al gek genoeg. ;) Ach ik probeer et wel gewoon allemaal wel n keer op een kleine 100 meter hoog, en zie wel wattie dan doet. Alsie dan rare fratsen krijgt, kan ik em dr op mijn gemak uit trekken.

De cam komt bij mij overgens met zender enal compleet ingebouwd in een reserve kabine kap die ik erbij ga kopen. :P Lekker weg gewerkt en et gebakje blijft dan lekker aerodynamisch.

Verwacht deze zomer maar veel plaatjes en filmpjes van een opholgeslagen Twinstar 2 met onboard cam, grote banners erachter, en mischien zelfs et een en ander aan zwevers. ;)

Enne, is dat gewicht van jou inclusief wielen en fraps en spoilers enzo?

Nee, met alles erop en eraan 1100 gram.

Die depron deksel vind ik wel klasse trouwens! :P Niks wordt tewarm zo? En die fietsbelletjes lopen nergens op aan, en kan ik ook gewoon op deze manier erin zetten, met nogsteeds ruimte voor de regelaar?

Niks te warm, ik stook nu vol gas 20 ampere per 17A ele regelaar. Blijft koel. Fietsbellen lopen niet aan, al deed 1 ervan dat in eerste instantie wel. JE zal de ribbels in het motorsteuntje iets moeten wegfrezen met een dremel oid. ik heb even het plaatje ge-edit over hoe je de motorsteun moet gebruiken met fietsbel. snap je wat ik bedoel ? (je moet de steun ook in zn geheel draaien ...dus eigenlijk zoals bedoeld monteren)

motorsteun.jpg

De regelaar zit achter het motorschot, ruimte zat.

Ik wil standaard 1750Kv fietsbellen gaan pakken met 15~18A regelaartjes. Kan ik dat dan ook zo mooi afdekken als jouw toestel?

Yep.

Ik meen propsavers te zien zitten op je motortjes, klopt dat? Of zoniet, wat voor spinners heb je dr op gezet?

Yep. ik heb GWS rubber spinners gebruikt. 25mm oid. Passen prima op het fietsbel asje. Propsavers zijn niet nodig met deze opstelling.

Is et leuk om de ailerons ook te programmeren als flaps?
Ben er zelf niet zo gek van, met 1100 gram heb je al een blachelijk lage landingssnelheid, maar het kan. Je kAN op deze manier sneller overtrekken.

En heb je al eens geprobeerd om de motoren differentieel aan te sturen met een rudder mix?

Nee, maar idem, het kan. Hammerheads gaan zonder ook prima :)

Voor zover ik kan zien heb jij de beste twinstar van et forum, dus ben je eigenlijk automatisch de sigaar voor alle twinstar vragen.

Dankje je, en kom maar op. :D [/img]

Et gewicht komt wel goed denk ik. Ik heb al dingen gehoord over twinstars van 1,75kg met orginele 400 motoren! 8O

En et wordt niet warm, das lekker. Mooie motorkap erop dan. Ik houd echt niet van uithangsels, daarom vind ik die kruisromp shocks ook helemaal niks. ;) En ik heb hier nog depron liggen, dus kan ik lekker gaan neatfreaken.

Euh, ik snap je plaatje niet helemaal. :P Normaal zit het motorschot helemaal voorop, en jij probeert te vertellen dat ik dat hele zwarte plastic ding om moet draaien, en het voetje van de motor aan de "Binnenkant" moet monteren zegmaar, en eventueel slijpen tot et erop past?

Rubberspinnertjes maken et wel mooi af vind ik. Ik snap alleen niet hoe die dingen werken. Zijn et echte prop houders, of alleen doppen die je over de prop houders heen moet persen? Bij aircraftworld hebben ze et een en ander tekoop, alleen niet 25mm. Wel een 30mm "safety" spinner. Is dat die je bedoelt? Zon ding heb ik ook op mijn taubetje zitten, en daarvoor moet er ook eerst een prophouder onder. Hoe kan ik dat t beste doen? Op een colletje van hyperion past zon ding iig niet. Heb jij je props gewoon met 2 moertjes en 2 flensjes stevig vast gebout en vast gezet met locktite ofzo?

De flaps laat ik wel zitten dan. Op RCgroups hadden ze et erover dat je dan echt SUPER langsaam rond kunt toeren, maar dat is mischien alleen nodig als je zon loodzware brok NiMH ofzo in je kist hebt liggen?

En ik kan et niet laten om die motoren eens individueel te laten brullen. ;) Eventjes proberen met een mixer achter een switch op een lekkere hoogte, dan kan er niks gebeuren toch?

En fijn te horen dat ik bij jou voor advies terecht kan om mijn nieuwe speeltje tiptop inorde te krijgen. :thumbsup:

op de foto dat je hier boven ziet is dat enkel ter "versiering" maar ik denk dat dat ook in echte prophouders zal bestaan....

Greetz Matanza

Euh, ik snap je plaatje niet helemaal. :P Normaal zit het motorschot helemaal voorop, en jij probeert te vertellen dat ik dat hele zwarte plastic ding om moet draaien, en het voetje van de motor aan de "Binnenkant" moet monteren zegmaar, en eventueel slijpen tot et erop past?

Ja, je plakt em zoals het hoort in de nacelle, vooraf schroef je het voetje vast aan de binnenkant. Mogelijk moet je dan met proefpassen even uitmikken hoe diep je de gehele motorsteun in de nacelle plakt.

Rubberspinners zijn niet alleen ter versiering, de fietsbellen hebben een enorm lange as, lekker!, mocht je ooit tegen iemand aan vliegen 8O
(He!!...er zit wat in je schedeldak.....Oh..ik zie het al .... het is een twinstar... :? )

Je schroeft ze gewoon op de as. Prophouder erop, prop monteren en erop schroeven.

HP-SAVER-XX-S.jpg

en

http://www.aircraft-world.com/shopexd.asp?id=1816

De flaps laat ik wel zitten dan. Op RCgroups hadden ze et erover dat je dan echt SUPER langsaam rond kunt toeren, maar dat is mischien alleen nodig als je zon loodzware brok NiMH ofzo in je kist hebt liggen?

Geen idee, mij twinstar komt met flaps full deployed op wandelsnelheid binnen 8O

In de nieuwe FMT inderdaad TWSTARII landinggestel.. alleen dan moet de romp nog niet gelijmd zitten :( anders had ik het zeker gedaan!

Euh... dus TOCH een propsaver? Maar eerst zei je toch van niet?
En die assen zaag ik dr altijd af. :P Anders heeft die propsaver ook geen enkel nut.

Dit vind ik overgens wel erg mooi:

08.jpg

Een mooie cowl op de narselle. Is dat tedoen met fietsbellen denk je? En dan met zon rubbere spinner dr op.

Back