Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hey Han ik gebruik tegenwoordig bijna altijd langzaamdrogende epoxy.
Als je dan de volgende dag gaat schuren blijft het nog erg rollen, en dat schuurt lastig.

Nu even de huidige stand van zaken.
De motor zit al aardig op zijn plaats alleen moet ik nog achter rubbers aan.
Of zelf maken of op de beurs.
De uitlaat tunnel zit in de romp.
In het oude gat van de uitlaat heb ik nog wat extra glasmat gedaan ook gelijk in de tunel, deze zit dan ook lekker vast.
Eén poot van het landingsgestel is pas en gemonteerd.
De andere moet ik nog maken maar ik heb geen koolstof meer :cry: :cry: Koop ik ook wel op de beurs :lol:
De motorkap is ook pas.

De romp en de motorkap moeten nu nog licht geplamuurd worden.
De servo's wil ik er morgen in maken en ook het stabilo van folie ontdoen en nakijken.
En de poot voor het staartwiel van koolstof afmaken.

Nu zit ik een beetje te twijfelen wat ik moet doen met het motorschot.
Graag jullie idee er over.
Vroeger was het motorschot helemaal dicht en zat de inlaat in de romp vanwege het geluid.
Nu is het motorschot open, maar ook de motor 3 cm naar voren gekomen.
Dus als ik het motorschot dicht zou maken zit de carburateur nog niet in de romp maar gewoon in de motorkap.
Zal dat veel uitmaken wat geluid betreft?
En de volgende vraag die ik heb als ik het motorschot niet dicht maakt zal er dan nog voldoende koelwind door de tunnel gaan?
Ik neig er naar om het motorschot dicht te maken met 3 mm schuim met aan beide kanten een matje 50 grams.
Dan zit de tunnel ook gelijk rondom mooi vast.
Hierbij graag jullie meningen.

Hier de foto's

100_0700.JPG

100_0698.JPG

100_0697.JPG

100_0692.JPG

100_0690.JPG

100_0701.JPG
 
Helaas geen antwoorden :cry: :cry: :cry: .
Maar toch ben ik verder gegaan.
De servo's voor hoogte (2 x) en richting ( 1 servo) alvast in de servobak geschroeft.
Die kan in zijn geheel in de romp gelijmd worden, maar dat doe ik wat later omdat hij anders in de weg zit.
De servo voor de sleephaak gemonteerd en ook de servobak daarvoor gemaakt.
Vanmiddag hebben we een klein cirkelzaagje gekocht dat is handig voor het bouwen.
Ook de staartwiel poot heb ik weer opgedikt met koolstof aan 1 kant.
Ik ga het toch proberen om het motorschot met schuim te maken met mat.
Ik ben hem vandaag aan het voorbereiden geweest.
Dan kan ik daar ook mooi de gasservo op lijmen.

Ik ben vanmiddag ook gelijk achter rubbers aan gegaan.
Ik denk dat wat ik ga maken werkt (hoopt ik :P )
Daar ga ik fototjes van maken is op zich erg simpel en kost maar 5 euro.
Morgen meer nieuws hoop ik.

De epoxy van gisteren was nog niet hard dus ik moet nog even geduld hebben :?
 
jeetje, hoe lang word deze kist ? ga vooral zo door!! ziet er erg goed uit.
 
Vanavond ben ik heel de avond alleen dus ga ik beginnen met folieen van de vleugel.
Ik heb de vleugel hier bij mij thuis want dat maakt geen stof :P :P

Verder ben ik vanmiddag nog 1 uur bezig geweest en heb een servo bakje gemaakt voor de gasservo.
Ik ben ook nog met de motor bezig geweest.
En vooral met de choke op de 1 of andere manier werkt hij niet goed.
Sinds ik de bocht voor de inlaat erop heb zitten zuigt hij geen benzine meer aan met choken.
Hebben jullie daar misschien een antwoord op?
Het is zo lastig dat ik steeds de bougie los moet draaien om er wat benzine in te spuiten.
Ik begrijp er werkelijk niets van waarom hij niet meer choked. Help aub dus.
 
Bertus zei:
Sinds ik de bocht voor de inlaat erop heb zitten zuigt hij geen benzine meer aan met choken.
Hebben jullie daar misschien een antwoord op?

Je bedoelt een kelk? Dit had ik ook met mijn ZG45, als hij een tijdje stil had gestaan zoog hij bij de eerste startpogingen geen benzine aan. Mijn oplossing was toen om m'n middelvinger in de kelk te duwen om het gat te dichten waardoor hij de benzine wél goed aanzoog. De rest van de vliegdag kon ik gewoon normaal choken. Ik kan me alleen voorstellen dat als je niet bij de kelk kan komen omdat deze zit weggewerkt, je aan die oplossing niets hebt.....
Wat je anders zou kunnen proberen is om met een druppeltje soldeertin het kleine gaatje van de chokeklep nog te dichten, mogelijk werkt het dan wel....

Grt.
 
Bert,
Bij de Zenoah wordt de pomp van de carburateur aangedreven via een klein gaatje in de pakking. Dat moet wel vrij zijn.
Daarnaast is een carburateur die een tijd stil heeft gestaan soms wat lastig aan de gang te krijgen (zolang niet nat, weinig pompwerking) Ik help ze dan een beetje door de tank onder druk te houden bij het aanzuigen (ontluchting gesloten en wel brandstof met het du-bro balgje ingebracht) .
 
Alex en Hans
Ik bedoel trouwens niet de kelk maar de bocht tussen de cilinder en carberateur.
En als de motor maar 1 uur stil staat krijg ik hem al niet meer aan.
De doorvoor is open, ik ben er al zo veel mee bezig geweest.
Vanmiddag heb ik het plaatje van de choke goed schoon gemaakt.
Misschien sluit hij nu iets beter, maar we wachten af.

Vanavond heb ik een vleugelhelft gefolieed.

100_0702.JPG

100_0703.JPG

100_0704.JPG

100_0705.JPG



De rode banen aan de onderkant zitten over de plaats waar de servo's zitten vandaar niet netjes verdeeld.
En ook voor het beter zicht tijdens het slepen natuurlijk.
 
Ik zit net nog te denken Hans dat lucht kanaaltje is doordat bochtje wel langer geworden.
Misschien dat het voor de choke net te lang is.
Als dat zo is maak ik een ander choke klepje die de inlaat meer afsluit.
Want aan deze zit een vlak kantje.
Ik vind de motor ook erg hard lopen als de choke er gewoon op staat.
Ik ga er aan rommelen als alles klaar is.
 
hey Bertus,

Ziet er mooi uit, 1 vraagje heb ik wel, het lijkt mij dat het landingsgestel een beetje slapjes is gemontert, omdat het maar met 2 boutjes 'in lijn' vast zit, (snap je wat ik bedoel, vind het lastig uit te leggen) kijk dan krijg je bijv. met een wat hardere landing dat je vliegtug op zn buik komt te liggen.


Grt.
 
Wesly het lijkt inderdaad slap maar dat komt meer door de foto (gezichts bedrog)
De 2 bouten zijn 6 mm en die zitten met inslagmoeren door de gfk laag in 12 multiplex.
En die plaat multiplex zit weer aan een dik spant van 12 gelijmt
Met het alu landingsgestel heeft het 5 jaar zo gezeten.
Wel moeten ik er nu nog grote ringen onder de koppen komen.
Maar dat is voor de afbouw dit was pas maken.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Zelf heb ik meer vraagtekens bij de hoek van het wiel. dat die af zou breken.
Maar ik maak nog wat tussen de wielen denk ik, komt goed
 
Laatst bewerkt:
Berrie zei:
Aha, wit/rood. Mijn favorite combinatie.

Bert, hoeveel lichter zijn de vleugels geworden?
Hey Berrie het gewicht weet ik nog niet precies omdat de weegschaal bij mijn broer in de schuur staat :P
Ik schat op zo'n 8 a 900 gram per vleugelhelft lichter. Voor het folieen waren ze namelijk 700 gram en de oude versie woog 1800 gram per helft,
Maar wel met struts die moet ik dus nog maken, maar dat zijn koolstof buisjes met wat koppelingetjes.
En ze zijn dan ook nog 10 cm per helft groter.
En wat kleur betreft het lijkt iets op schaal maar verder niet hoor.
Want ik denk eraan om de tippen van het stabilo ook zo te doen.
Terwijl ze in het echt helemaal wit zijn.
Hij is toch niet schaal maar moet funtioneel worden.
In dit geval goed zien.

Waar ik deze week wel achter kwam dat ik er altijd van uit ging dat mijn husky 14 kilo woog maar dat is alleen in het begin gewogen.
Daar zat dus de 400 gram lood nog niet bij(denk ik).
En ook de zwaardere accu's niet.
Ik weet dus straks helaas het echte verschil niet echt
 
Echt hot is mijn draadje schijnbaar niet maar ja het is ook zo'n standaard model.
Nu moet ik ook nog achter nieuwe wielen aan want die er nu op zitten zin veel te zwaar, 225 gram stuk ongeveer.
Dat moet dus lichter kunnen wie weet banden die wel sterk zijn van 120mm zo licht mogelijk?
Ook heb ik nog een halve meter 300 grams koolstof mat hebben voor een rieele prijs
 
Dubro heeft mooie lichtgewicht wielen, kosten wel zo'n 18 euro per stuk, maar ik heb op die manier ook iets van 160gram bespaard op het totaalgewicht van m'n 330L....

Grt.
 
Oke bedankt dat zijn zeker die schuimwielen of niet?
En zo ja heb je die dan ook in die grote formaten?
Ik had voor de huidige wielen namelijk slappere als die ik nu heb,
Maar die gingen al vrij snel kapot.
De velgen scheurde en ze gingen lek.
Hij was toen nog wel zwaarder natuurlijk.
Maar een sleepkist maakt erg veel landingen op 1 middag.
Maar die ik nu heb die kan je bijna onder een echte extra hangen geloof ik :P
Ik ga wel naar die dubro banden kijken in ieder geval en ook hoe breed ze zijn.
Maar omdat ik toch aan wielkappen zit te denken doet heo ze eruit zien er eindelijk wel weer minder toe.
Ik zal morgen mijn huidige wielen eens wegen.
Wordt vervolgt dus.
Vanmiddaag ga ik de andere vleugelhelft folieen.
Het begint dan echt lekker op te schieten ik krijg steeds meer zin om te gaan vliegen.
Mijn vliegdip is voorbij :banana:
 
Dit zijn inderdaad schuimwielen, ze zijn ontzettend taai en toch licht;

HPIM0622.JPG


Op m'n 2.6m Extra's heb ik de 114mm, ze hebben ook nog andere maten;

http://dubro.com/hobby/

Bijna iedere modelbouwshop kan dubro leveren, je hebt alleen kans dat je deze specifieke wielen moet bestellen :D

Grt.
 
Mijn dank is groot ook de link daar zijn veel mooie wielen te zien.
Helaas zie ik daar de gewichten niet bij staan.
Maar er zijn zeker mooie wielen te krijgen die licht zijn.
Dan kan ik misschien weer 300 gram besparen.
De huidige wogen dacht ik 225 gram per stuk 8O 8O
Dat zal bij die van jouw heel wat minder zijn denk ik :lol:

Ik heb net even gekeken ik had voor de huidige wielen kavan wielen van 125 mm.
Dat waren wel stoere ballon banden en ook wel licht voelde ik net.
Wordt allemaal verder uitgezocht.
 
Hee Bertus,

er wordt mischien niet elke keer gereageerd maar er zullen er genoeg meekijken (althans dat hou ik mezelf altijd voor;-) )

En dit:
Mijn vliegdip is voorbij :banana:
Is natuurlijk helemaal goed nieuws, je bent ook zeker weer lekker op dreef.

Ga zo door :yes:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top