Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bertus
Op aanraden van Evert heb ik nu ook Dubro wielen op de Speedster zitten. Weet niet direct het gewicht, maar ze zijn én licht én stevig, want je hebt helemaal gelijk, we maken véél landingen en voor je het weet is het asgat uitgelubberd, een flens afgebroken, de band eraf. Of na een paar weken staan heb je een platte kant eraan zitten waar je niet goed van wordt.

Richard Branderhorst zei:
Bertus
Op aanraden van Evert heb ik nu ook Dubro wielen op de Speedster zitten. Weet niet direct het gewicht, maar ze zijn én licht én stevig, want je hebt helemaal gelijk, we maken véél landingen en voor je het weet is het asgat uitgelubberd, een flens afgebroken, de band eraf. Of na een paar weken staan heb je een platte kant eraan zitten waar je niet goed van wordt.

Dan ga ik ook voor dubro.
Op de beurs zullen ze ook wel leggen.

En Berrie ik hoop op 4 kilo maar dat haal ik niet denk ik.
zal zo rond de 3.5 kilo uitkomen.
Toch ook aardig

De lichtste wielen zijn die plastiek graupner wielen. Echter, ze trekken op niets en zijn erg hard. Ik gebruik ze wel eens in wielkappen, daar zie je er toch niets van. Ze wegen nog VEEL minder dan de lichte schuimwielen van sullivan of dubro.

Paul,
Precies die Graupner wielen zijn absoluut niet bestand tegen de zware belastingen met het slepen, vergeet niet, er zijn slepers die 100 landingen per dag maken en soms nog meer. Met name die plastic flens scheurt makkelijk.
Taxiën naar startplaats plus start = 100m, landing en terugrijden = 100m, dat maal 100 vluchten is 20.000m ofwel 20km gereden op deze ENE dag alleen al... Get the picture? :D
Slijtage is een belangrijke kostenpost bij diehard slepers, alléén op gewicht letten brengt je nergens, als iedere keer weer moeten stoppen na enkele vluchten omdat er weer eens iets kapot gaat of afbreekt.

De meeste modelbouwers vliegen slechts enkele vluchten per dag en bereiken zo nooit een hoog slijtage niveau. Dan kom je er wel mee weg want dan "smeer" je de slijtage uit over een lange periode. Dat doen wij in een weekendje....

1200 vluchten met mijn Swiss Trainer: ALLE servo's vervangen of gereviseerd(die van de flaps al 2 x, het rudder is al aan zijn 4e servo...) Wielassen vernieuwd, wiellagering verbeterd, gescheurde wielkappen al 2-3 keer hersteld, verende neuspoot gereviseerd, flexibele uitlaatkrommers vervangen, flapscharnieren lagering gereviseerd, 3e ontsteking gemonteerd. En dan nog wat kleinere zaken...
Eigenlijk is van de hardware alleen de motor nog steeds niet aan de beurt geweest, wil ik ook houden zo...

Richard Branderhorst zei:
Met name die plastic flens scheurt makkelijk.

Klopt, ik heb ze ook gehad op m'n Laser 200, na 2 vluchten was er 1 gescheurd..........

Grt.

Dubro heeft ook 'mooie' wielen die stevig zijn, die heb ik onder m'n Cessna zitten. Ze zien er uit als die Graupner wielen, maar zijn van rubber met schuimvulling. Zijn wel relatief zwaar.

Zodra je wat meer op 1 dag gaat vliegen, slijt alles veel harder, heb ik de indruk. Harder dan je zuiver op basis van het vliegen zou verwachten.

Bij mijn graupnerwielen heb ik de velgen wat moeten uitboren. Ze vielen hierdoor uiteen en heb ze dan maar in de wielen verlijmd. Tot nu toe nog alles in orde, maar ik kom er ook nooit mee op asfalt. Ik won er teveel gewicht mee om het niet te riskeren.

Hoewel, nu zit er lood in de neus, ook maar zonde...

De vleugel is afgefolieed.
Foto's zeggen wel weer genoeg denk ik.
Over de wielen ik had graupner wielen eerst die zijn echt waardeloos.
De huidige zijn super sterk maar zwaar.
Ze hebben messing lagers.
Verder vlieg ik wel wat minder vluchten als Richard.
En het vermogen en gewicht is veel lager dan jouw bakken richard.
En ik sleep toch alleen broer Wim maar en af en toe op biggs (hoop ik)
Het blijft nog steeds niet mijn ideale kist.
Maar wel leuk om wat nieuwe dingen uit te proberen.
Ik ben benieuwd hoe hij ga vliegen.
100_0706.JPG

100_0707.JPG

100_0708.JPG

mooi zo,

wat betreft je carberateur, als het zo blijft wat hij nu aan het doen is zou je eens iemand moetten opzoekken wie die dingen kan schoon maken(als je het zelf niet kan) of een nieuwe kopen, kan in veel gevallen ook nog goedkopr zijn.

Grt.

wesley puma zei:
mooi zo,

wat betreft je carberateur, als het zo blijft wat hij nu aan het doen is zou je eens iemand moetten opzoekken wie die dingen kan schoon maken(als je het zelf niet kan) of een nieuwe kopen, kan in veel gevallen ook nog goedkopr zijn.

Grt.
Ik begrijp echt niet wat je bedoel.
Hij is niet vuil daar heb ik allang naar gekeken.
Het is alleen de choke, hij loopt verder goed.

ja, de choke deed het als niet meer nadat de motor 1 uur stil stond, dan is er iets mis mee, daarom dacht ik ,zoek eens iemand op die dat schoon kan maken of verhelpen o.i.d , maar stel als die persoon er geld voor vraagt (logis) dan is het vaak nog goedkoper om een hele nieuwe te kopen. (snap je?).

Grt.

Volgens mij moet je het probleem nog maar eens goed doorlezen sinds wanneer het is.

Wesley, het zal geen nut hebben om een andere carb te gaan kopen, die dingen zijn overigens rond de 80/90 euro. Een carb wordt niet vies van stilliggen, ik geloof tenminste niet dat Bert hem in de modder heeft bewaard. Er moet nu alleen gekeken worden wat de oplossing is. Uit het feit dat hij verder goed loopt, maak ik op dat het kanaaltje waar Hans het over heeft goed aangestuurd wordt. Zelf heb ik met dat kanaaltje ook problemen gehad met mijn ZG62, toen werd hij afgesloten door teveel vloeibare pakking. De motor liep buitengewoon rot toen en sloeg steeds af in de lucht. Bij Bert loopt hij kennelijk wel goed, daarom zal hij waarschijnlijk iets aan z'n chokeklep moeten veranderen, dan kun je een andere carb plaatsen, maar dan heb je exact dezelfde problemen. Mijn ZG45 had hetzelfde euvel, ik loste het op door gewoon de kelk af te sluiten met m'n vinger, maar dat is eigenlijk ook niet de meest ideale oplossing.....(maar hij zoog het toen wel aan daardoor)

Grt.

Vandaag niet veel gedaan.
Morgen wil ik als ik vervoer heb even naar hobbyin of naar een andere zaak waar ze koolstof buis hebben.
In de doe het zelf zaak kon ik niets vinden.
Dis is voor het eigenbouwsel van de rubbers.
Wel het motorschot nog even afgezaagt en wat geschuurd.
En ook het staartwiel poot al aardig pas geschuurd
En de romp staat grof in de plamuur.
Het zal dus morgen veel schuren worden.
Of de motor definitief bevestigen.

100_0709.JPG

100_0711.JPG

100_0710.JPG

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back