Het nieuwe leven van de husky en het einde van deze kist

Status
Niet open voor verdere reacties.
Rhelie zei:
Hoi Bertus,

Even een tip van een helipiloot, borg je motorbouten niet met secondenlijm :!:

Gewoon doen, doe ik al jaren met al mijn benzinemotoren, werkt beter dan welke loctite dan ook en is nog steeds demontabel.

Grt.
 
wat een prachtige kist Bertus , die Husky , klopt het dat je hem ooit nog eens te koop hebt gehad ?


die Cub is trouwens ook een sprookje om te zien !!
 
Prachtige kist :) Gewicht besparing merk je vooral in dat je meer zwever kan slepen want van wat ik gemerkt heb vliegt een zware husky ook met redelijk weinig vermogen en ook erg langzaam. Toch altijd een groot voordeel, helemaal 4kg van de 13,5 :)

Ik vindt persoonlijk dat er toch echt een houten prop op moet ;)
 
Tadango zei:
Ik vindt persoonlijk dat er toch echt een houten prop op moet ;)

8O :? Nee hoor, juist niet, dat is voor oude schaalbakken, niet voor een sportieve sleper :D

Grt.
 
super leuk al deze reachties.
Hartelijk bedankt.
Even over de stroom verzorging.
Ik heb een dubbel setje liggen maar om het gewicht doe ik het er nu met 1.
Er kan dus zo een schakelaar en accu bij.
Maar ik verwacht geen problemen alles is 100 % in orde.
Als ik merk straks dat mijn accu's niet goed meer zijn (want ze staan nu te laden en te ontladen)
Koop ik een dubbel pakketje penlite nimh.
Dit omdat als er 1 cel kapot gaat, gelijk helemaal niets meer heb.
Het gaat allemaal goedkomen.
En nog even over het borgen.
Ik zet overal al 2 moeren op en dan nog wat 10 sec lijm.
Dan kan ik het ook nog een keer loskrijgen :P
Maar nogmaals hartelijk bedankt voor de reachties.
En ook de tips natuurlijk.
 
En nog even over props.
Ik heb houten props liggen maar geluid is ook belangrijk voor me.
Daarnaast vind ik de motor mooier lopen met een koolstof prop.
En hij is ook niet voor het mooi maar om te slepen :lol:
 
Bertus,
Wat voor spul heb je tegen de binnenkant van de motorkap geplakt?
Ik veronderstel hoofdzakelijk om de motor zo stil mogelijk te krijgen...

Enkele ontvangerbatterij is niets mis mee.
Meestal is het de schakelijk die fout gaat, omdat die in aanraking met nat en zand komt...
Dus even de stroomdraden verdubbelen, en een extra schakelaar ertussen is ook een oplossing.

Je Husky ziet er weer heel gezond uit ! Proficiat
 
Evert de isolatie is voor/tegen geluid.
Hoe het heet weet ik echt niet.
Maar het zit vaak aan de binnenkant van een motorkap van een auto.
En in cv ketels zit het ook wel eens.
Het is hitte bestendig en zelfklevend.
Eindelijk vind ik het jammer dat ik vooraf en na het opplakken niet even een geluidsmeter erbij hebt gehouden.
Maar die heb ik niet dus vandaar.

Nog even over de schakelaar.
Hij zit in de romp dus er kan geen vuil bij.
Ook de snoeren zitten netjes, dus ik kom eindelijk nooit aan de snoeren dan alleen aan het oplaadsnoer.
Vandaar dat ik denk ik nooit problemen heb gehad.
En hoop ook dat dit niet gebeurd, anders wordt het tijd voor een echte sleepkist :lol:
 
Berrie zei:
jammer hoor, datie klaar is. :(

Weer een leuk bouwdraadje afgelopen.

Bert, succes me invliegen!!

Berrie geen probleem hoor ik heb vandaag mijn broer zijn eerste lipos klaargemaakt.
En nog wat andere modellen klaargemaakt.
Maar ga nu verder met de vleugel van de 4 meter ash-26 ook wel leuk om te volgen voor je.
 
Man ik ben ziek, alles is er boven en van onder uitgelopen.
Het gaat nu iets beter maar of het morgen al lukt om te vliegen weet ik niet.
Nog even geduld dus.
 
Vandaag was het zover.
Hij heeft gevlogen.
En werkelijk boven alle verwachting.
Hij kan nu pas normaal langzaam vliegen.
Dat is wel even wennen iedere keer als ik hem af wilde vangen ging hij weer omhoog haha.
Ook kan hij nu verticaal klimmen.
Wel klinkt de vleugel erg hol vooral met de 3 bladsprop.
Daar was ik ook al bang voor dus niets vreemds wel dat het bij de 3blad erger is dan de 2 blad.
Maar dat zal te maken hebben met de frequentie.

Aan de wiel kappen moet ik echt wat doen want die zijn echt te laag helaas.
Omhoog kunnen ze niet omdat ze vastgelijmd zitten.
Dus de slijptol moet er helaas in :cry:
Maar hij sloeg vanmiddag al bijna over de kop met net gemaaid gras.
En ik wil tussen de struts ook nog een dwarsstang maken zodat ze aan elkaar vast zitten.
En ze daardoor minder trillen.
Hier de foto's.

Hier een paar foto's ook 1 samen met de piper van mijn broer.
100_1030.JPG

100_1034.JPG

100_1036.JPG

Geluid meten doe ik nog wel een keer als het niet regent want na 2 vluchten kwam het met bakken naar beneden.
 
mooi mooi, zier er goed uit, ik ben blij dat hij aan je verwachtingen voldoet. wanneer mag hij voor het eerst weer werken? (slepen)
 
:worship: dank u.
Ja wanneer mag hij werken ik wacht even tot het hier wat droger is want hij staat nog in de auto :?
Dan haal ik als ik weer zin heb de motorkap eraf om alles te controleren.
En dan kan er een wat mij betreft gesleept worden, de zwever die er als eerste achter moet gaat ook voor het eerst bij ons de lucht in.
Die is van de week al nagekeken, maar hij kan er op zijn vroegst volgende week wegens andere verplichtingen pas achter.
 
ha die bert

ik was vanmorgen nog even wezen trainen
gras is lekker kort
goed om te horen dat alles naar wens is gegaan
ik had het graag gezien maar ik heb helaas avonddienst

kom je nu weer vaker vliegen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top