Het nieuwe Turnigy quadcopter frame

Dit is géén carbon, maar meer iets van gespoten G10.

Er bestaan 2 verschillende versies.

1x GFK dat zwart is gespoten en 1x een Carbon versie wat ook Carbon is (over de qualiteit hebben we het effe niet)

Deze komt van GLB , is de zwart gespotene GFK versie .
full

Met doorgaande buis zoals op de foto,s bij hun toen. (heb even de lipoplaat er af gehaalt)

Mvg Johan

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik prefereer eigenlijk de oplossing met 4 losse 250mm tubes en 2 lipo-platen.
Hierdoor kan je alle motor bedrading mooi door de tubes leiden en in het midden laten uitkomen.
Zie foto.

full

Want dit zijn dan de enige scharnierpunten van de gehele arm :

full

Met deze foto's en opmerkingen kreeg ik van GLB gratis twee extra platen en een lading spacers opgestuurd ..
Het schroefdraad op de spacers is lang genoeg om de dikte van de eerste lipo-plaat op te vangen.

full

full

Optionele motorsteunen voor deze 12mm tubes :

Voor 28-size motoren:
Ik gebruik de 2830_750kv en 2836_750kv van RCTimer met standaard 40cm bekabeling eraan.
full

Voor de DT750's (?)
full

Octo icm DT750's (?):
full

heb de carbonversie van dit frame , en direct de lange buis in 2 gezaagd.
zie er wel stevig uit , behalve de spacers , te hard aanspannen breekt direct de schroefdraad.
in februari doe ik eraan verder

Johan of andere,

Had je al motoren op het oog voor deze quadcopter? Op rcgroups staat vaak ook veel info over combo's die worden gebruikt. Helaas kom ik geen topic over deze quadcopter tegen wel een andere x450 maar die ziet er heel anders uit...

Ik gebruik RCTimer's A2830-14 750kv. De standaard X-shape motor mounts passen perfect op de bevestigingspunten van de armsteun. Deze motoren hebben al 40cm lange kabels welke mooi door de buizen kunnen.
APC 10"x4.7 props / 30A Plush esc's.

Voor meer lift : BC2836-9 880kv met eveneens standaard 40cm bekabeling.

Ook rond de 800kv dus en dan met een 10x6 prop toevallig? Oh zie het al te snel gelezen

burg,

Is het nog gelukt met die 12mm 4 Way Cross? Ik heb namelijk ook via ebay zo'n ding besteld alleen kreeg ik 2 dagen erna een mail dat het niet leverbaar is omdat er problemen zijn met hun leverancier...

MeX101, gisteren kwam ie binnen en gelijk gepast. Klein beetje zwaar maar .. GEWELDIG !! Ik had er niet zo heel veel hoop op, maar het lijkt wel alsof ie ervoor gemaakt is !! De buizen passen perfect. Niet te vast en niet te los en zijn er weer goed uit te halen. Het belangrijkste is dat het geheel (nu zelfs zonder onderplaatje) HEEL sterk is geworden. Het plaatje dient nu alleen nog maar voor de accu ;-)

Hieronder een serie foto's.

Edit: op de laatste foto staat een website waar ik 'm ook gevonden heb. Zoek op "12mm cross" en hij staat er als laatste. Zelfd prijs geloof ik. Melding is Out Of Stock .. Wellicht kan je daar wat info winnen ? Ik hoop dat je nog 'm alsnog kan bestellen. Met korting :cool: ...

Nu ng een gat boren voor de bekabeling.

Mark.

full

full

full

full

full

full
full

full
full

full

full

full

full

full

full

full

Gelijk nog wat foto's gemaakt van de motor montage. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

full

full

full

Ik zal vanavond even wegen incl electronica, bedrading, props en 2650 mah lipo.
Ik ga er een 5.8gHz 200mw FPV setje met CM210 cam en Remzibi OSD op monteren.
Nu alleen nog wat vrije tijd ...

Back