Juist AVS en dat moment komt bij mij dus niet. De helicopter is al aan de horizon verdwenen en hij komt niet terug.
Er is nog iets wat ik al eens eerder heb vermeld, en dat is het pendelen van mijn virtuele helicopter. Als een stuk lood aan 2 meter visdraad pendelt het ding rond en dat blijft hij doen tot het einde der tijden. Ook als de stick in het midden staat. Leuk als screensafer, maar de hedendaagse screens hoeven niet meer geseefd te worden.
Een en ander begon mij al op te vallen bij het hooveren met een coaxiaal. Dit was op de sim veel moeilijker dan een 4 kanaler coaxiaal die ik heb. Dat klopte dus al niet en ik schreef dat toe aan de simulator. Met een 6 kanaals enkelschroef helicopter is het onmogelijk om langer dan 10 seconden te vliegen. Sturen kan niet en het ding doet maar wat.
Ik zal dus inderdaad naar een andere dummyzender moeten kijken of een kabeltje voor mijn Esky zender als dat kan. Het laatste heeft de voorkeur denk ik omdat ik ook met die zender vlieg.
Francis:
Juist, en wat er bij mij gebeurd is dat hij doorvliegt en niet terug komt. Zelfs aan de cyclic rukken heeft geen zin. Dit gebeurd zowel in FMS als HeliSimRC. Dit is wel verdacht richting mijn dummyzender.
EDIT: ik had beter even een quote kunnen gebruiken, maar dit is dus het antwoord op AVS zijn post #28.