Het Parkzone P 51 Mustang draadje...

Ik geloofde het eerst ook niet, tot ik de doos binnen had. Meer voor minder in dit geval. De helft gaat er dan wel uit, maar voor die 100€ kan je er niet wakker van liggen.

Zojuist net nog even 3 lipo'd leeg gevlogen. 12 minuten op 1 accu, vliegend tussen half gas en vol. Ga straks even kijken hoeveel ik er in moet stoppen.

Vanochtend ff op de lader gekeken, en ik moest 1667 Mah bijladen. Dat is geen verkeerde waarde voor 12 minuten vliegen! Wel met een stock motor en prop, en met een 2200Mah lipo. Zoals het er nu naar uit zien kan ik de 12 minuten ook vliegen met de T28 prop.

Verassend is wel dat de accu steeds verder naar achteren kan ivm het zwaartepunt. (daar ben ik nog mee bezig) Erg lekker gevlogen gisteren. vanavond maar weer eens 3 accu's leeg vliegen...

Dat zijn nog eens leuke tijden. Na dik 12 min mag ik wel even pauze hoor.
Dat zal met de 1300 mAh even anders worden.
Wat is de T28 prop waar kan ik dat zien.
Ton

Dat zijn nog eens leuke tijden. Na dik 12 min mag ik wel even pauze hoor.
Dat zal met de 1300 mAh even anders worden.
Wat is de T28 prop waar kan ik dat zien.
Ton

Ach, ik houd het soms wel langer vol met mijn zwevers... Als ik niet uitkijk ben ik zowat 2 a 3 uur aan het vliegen, met soms een pauze van 5 minuten op ff wat te drinken of iets anders...;)

Een T28 prop is een iets grotere prop met wat meer spoed. Hij komt dan ook van een Parkzone T28. Ik heb zojuist een busje gedraaid (anders past de prop niet) en de T28 prop zit er op. Strak ff proberen of ie nu wel verticaal omhoog wil gaan...

Mijn motor schijnt wel een tik gehad te hebben van de klap, op de een of andere manier is er een geluid bijgekomen...:confused: Toch maar ff een andere er op zetten zodra die binnen is.

Misschien kun je dan ook meten wat de stroom is bij die T28.
Vermoedelijk moet er dan zeker een grotere ESC op.
Zijn er ook reserve asjes voor de originele motor?
Ton

Ik heb zonet ook op de bestelknop gedrukt voor de P-51D Mustang.
Ik lees overal dat hij goede vlieg eigenschappen heeft (met de juiste piloot natuurlijk) en ik zie hem op de club ook al.
Net als SRS in dit draadje heb ik hem bij Schweighofer besteld voor nog geen €100 incl. verzending als RTF.
De PNP versie daarentegen is € 128,90. en daar moet ik nog een lipo bij kopen.
Even contact gehad met SRS of er geen adders zijn en die zijn er niet.
Dus uiteraard toch de RTF genomen en straks een eigen ontvanger er in en vliegen.
De bijgeleverde zender en ontvanger gaat de la in voor de liefhebber.
Helaas moet ik wel even wachten maar dat heb ik er wel voor over.
Ik ben tenslotte een Hollander!
Wordt vervolgd.
Ton

Helaas de actie bij Schweighofer is weer over en de RTF staat nu voor € 149,90 i.p.v. € 99,90
Hopelijk herroepen zij hun eerdere aanbieding niet en heb ik nog geluk.
Afwachten maar.
Ton

Evt. naar Mr Hobby die heeft een PNP met accu voor € 119.95
Mr. Hobby :: ++ ACCU ++ P 51-D Gunfighter Brushless Parkzone PNP

Helaas de actie bij Schweighofer is weer over en de RTF staat nu voor € 149,90 i.p.v. € 99,90
Hopelijk herroepen zij hun eerdere aanbieding niet en heb ik nog geluk.
Afwachten maar.
Ton

Evt. naar Mr Hobby die heeft een PNP met accu voor € 119.95
Mr. Hobby :: ++ ACCU ++ P 51-D Gunfighter Brushless Parkzone PNP

Denk dat het geen probleem ga zijn,als je klikt op die prijs dan zullen ze ook wel leveren aan die prijs .
Mijn bestelling heb ik verandert van een pnp naar een bnf .Hoop hem eind volgende week te ontvangen :D

Donderdag pakketje ontvangen :banana:

Intussen alles geinstalleerd en afgesteld en nu is het wachten op een dag met weinig wind om de maiden te maken :D

Bij mij is hij vandaag binnen gekomen.
Vraagje hoe haal je de geel/groene spinner er af.
Er zit erg veel vibratie in het motorgedeelte.
Ton

Gisteren de maiden eindelijk gemaakt en vliegt zalig :D
Heb gevlogen met standaard set-up om dat ik nog niet zo zeker ben van me kunnen .
Nu kan ik hem gaan aanpassen voor 2200Mah lipo en misschien nog wel wat meer ;)
Maiden is gefilmd door collega met gsm en die komt na het weekend on-line.

Mooi jou miaden ook geslaagd.
Ik heb hem vandaag voor het eerste gevlogen en zoals al eerder hier gezegd hij vliegt geweldig.
Landingen zijn een eitje zo makkeljk gaat dat.
Wel zou ik een grotere prop willen proberen en dat zou die van de T28 moeten zijn dus.
Met wat meer wind wil iktoch wat gas over houden op de stick.

Ook leuk is het fluitje dat ik gekocht heb.
Als je dan binnen gehoor afstand ben en laag over het veld scheert maakt dat een leuk fluitend geluid net echt.
warbird_replicas_air_whistle

De accu mod zal ik ook nog wel een keer doen maar eerst de grotere prop.
Weet iemand al de stoomwaarde met die T28 prop.

Groeten
Ton

Mooi jou miaden ook geslaagd.
Ik heb hem vandaag voor het eerste gevlogen en zoals al eerder hier gezegd hij vliegt geweldig.
Landingen zijn een eitje zo makkeljk gaat dat.
Wel zou ik een grotere prop willen proberen en dat zou die van de T28 moeten zijn dus.
Met wat meer wind wil iktoch wat gas over houden op de stick.

Ook leuk is het fluitje dat ik gekocht heb.
Als je dan binnen gehoor afstand ben en laag over het veld scheert maakt dat een leuk fluitend geluid net echt.
warbird_replicas_air_whistle

De accu mod zal ik ook nog wel een keer doen maar eerst de grotere prop.
Weet iemand al de stoomwaarde met die T28 prop.

Groeten
Ton

Yup, een tevreden eigenaar van de P-51 çheb nog èèn besteld;))
Welke lipo vlieg je nu?
En het fluitje dat je over verteld welk geluid maakt hij juist?ergens een link met het geluid?

Alles nog standaard dus 1300mAh.
Die fluittoon is een hoge toon zoals b.v. een scheids fluitje.(het is geen rollend geluid er zit geen kogeltje/erwtje in)
Een beetje wisselend door het langsstromende lucht.
Best wel leuk en apart

Laatst bewerkt:
Ik vond de power van de p51 ook wat tegenvallen. Vooral met wat wind was het behelpen. Ik heb er een 3536 1450kv motor met de orginele prop op gezet.
Zie hier het resultaat. Unlimited Verticale:-)
[URL="
mustang p51 1450KV motor - YouTube[/URL]

Ik heb momenteel nog een 3536-1400kv op mijn t-28. An sich prima, maar er zitten wel serieuze nadelen aan:
- de motor (en bijbehorende ESC) is zwaar, dus CG moet je compenseren door batterij een stuk naar achter te plaatsen.
- de motor vraagt veel mah, met 2200mah red je nog geen 5 min.
- de hele constructie is eigenlijk niet berekend op de snelheid/kracht, dus eigenlijk moet je alles verstevigen (firewall, mount, vleugels).

Ik ga om die reden terugschalen. Moet nog bekijken hoe dat bevalt.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb momenteel nog een 3536-1400kv op mijn t-28. An sich prima, maar er zitten wel serieuze nadelen aan:
- de motor (en bijbehorende ESC) is zwaar, dus CG moet je compenseren door batterij een stuk naar achter te plaatsen.
- de motor vraagt veel mah, met 2200mah red je nog geen 5 min.
- de hele constructie is eigenlijk niet berekend op de snelheid/kracht, dus eigenlijk moet je alles verstevigen (firewall, mount, vleugels).

Ik ga om die reden terugschalen. Moet nog bekijken hoe dat bevalt.
De orginele motor is zelfs zwaarder. Ook daar vloog ik al met een 2200mah pack helemaal voor in de neus. Vraag me af hoe je de CG goed krijgt met een 1300mah? De 2200mah zit helemaal voor in de neus. Ook met de nieuwe ESC en motor blijft alles voor in de neus om de CG goed te krijgen.
De nieuwe motor vraagt veel meer Mah, maar ja......hij gaat ook veel harder. Dat is dus logisch. Ik zou ook telkens op max 30 a 40% gas kunnen gaan zitten. Dan heb ik hetzelfde vermogen als de oude motor. Maar dat lukt me niet ;-)
Mijn vleugel is al helemaal vast gelijmd met de romp. Firewall en motormount zijn nog orgineel. Ik heb op een forum gelzen dat ze het prima houden, maar ja....verstevigen lijkt mij inderdaad wel beter. Misschien toch maar eens naar kijken. Tot nu toe houd het het na 20 vluchten nog goed.

Gr,

Rob

De 3536-1400 van ntm, waar ik over sprak, is met 110gr een stuk zwaarder dan de stock 480 (960kv) motor. Daar komt nog het gewicht van de benodigde ESC (plush 60a tegenover de stock 30a) bij.
Kortom: in mijn geval had ik minimaal 70gr extra in de neus, met als gevolg dat ik de batterij flink naar achter moest doen. Mijn 2200mah batterij is eigenlijk te klein en met 25c eigenlijk te licht. Als ik de motor open zet, heeft 'ie zo 40~50 amp nodig. De batterij wordt hierdoor te zwaar belast.

De 3536-1400 van ntm, waar ik over sprak, is met 110gr een stuk zwaarder dan de stock 480 (960kv) motor. Daar komt nog het gewicht van de benodigde ESC (plush 60a tegenover de stock 30a) bij.
Kortom: in mijn geval had ik minimaal 70gr extra in de neus, met als gevolg dat ik de batterij flink naar achter moest doen. Mijn 2200mah batterij is eigenlijk te klein en met 25c eigenlijk te licht. Als ik de motor open zet, heeft 'ie zo 40~50 amp nodig. De batterij wordt hierdoor te zwaar belast.

Vreemd. Heb net de orginele motor gewogen. Weegt 105 gram. Dat is dus maar 5 gram lichter dan jou ntm. Mijn 3536 1450 kv motor weegt 103 gram en is dus nog lichter dan orgineel. De Orginele Esc weegt 30 gram de 40A turnigy plush 45gram. Al met al scheelt het hele handeltje dus maar 13 gram!! De orginele prop met deze motor trekt max 39A. De Turnigy ESC kan bursten tot 55A aan. Hij red het dus makkelijk maar door de mindere koeling wordt het hele handeltje wel erg warm. Er zit nu net een 60A in. Nog steeds ligt de accu (turnigy 2200mah 40C) bijna helemaal voorin.
Vreemd dat het per vliegtuig zo verschilt. Wel vaker op buitelandse fora gelezen dat het zo verschilt.

Groet,
Rob

Back