het posten in tekoop forums gaat niet

Status
Niet open voor verdere reacties.
Volgens mij heb je een persoonlijk probleem...

:ontopic:
Goede wijziging forum, eerst goed de te koop regels lezen voordat je wat te koop aanbiedt doet wonderen, maar een functie dat je pas een item te koop kan aanbieden als je aan alle voorwaarde's hebt gedaan zou ideaal zijn...

nee hoor, maar dit gaat over offtopic items in de verkoop sectie, dus die 2 van Ron en die van jouw neem ik dan hier maar in mee. ( Ps die van mij dan ook maar meteen :) )

Laat ik het nog een keer vertellen, als mensen nieuwe topics gaan aanmaken omdat de andere te ver is weggezakt dan wordt de advertentie verwijderd en worden er verder maatregelen genomen. <-punt.

Je kunt je eigen startpost een maand lang aanpassen. Na twee maanden worden advertenties verwijderd en kun je een nieuwe aanmaken als je het nog niet verkocht hebt.

De optie die Brick aangaf om vrienden van het forum wel de mogelijkheid te geven is een heel interessante en geeft je dus ook iets extra's. Zal het Robert eens voorleggen of het mogelijk is.

En ja, Roel zei het heel treffend met grote rode letters een klein stukje terug al zou ik het anders verwoord hebben ;). Ik besteed heel veel aandacht aan de verkooptopics, de marktmeesters alleen maar. Kost gewoon enorm veel tijd en dan meestal nog met negatieve zaken. Veel gaat via pb en zien de mensen niet. Regelmatig tik ik daar iemand op zijn vingers en ja, dan komt er een shit load aan rotzooi over je heen bij het asociale af. Verkopers worden zelfs openbaar oplichters genoemd omdat het ergens in de wereld goedkoper te krijgen is. Ik zie het als vraag en aanbod. Je wilt iets snel hebben voor gelijk of zelf meer dan de nieuwprijs uit Hong Kong. Vandaag gekocht morgen in de bus. Daar kan je wat voor over hebben. Aan de koper ook een stukje verantwoordelijkheid om de prijzen te onderzoeken. Aals je een wasmachine bij een willekeurige winkel koopt en de volgende dag zie je hem elders staan voor minder, is de eerste verkoper dan een oplichter of ben je zelf dan zo dom geweest om de marktprijzen even niet te checken?

En als iemand hier roept dat moderators te lui zijn dan kan ik me daar niet eens druk over maken, blijkbaar weet hij niet beter....:rolleyes:

Jij ging daar ook behoorlijk ver in... al ik me niet vergis ben je daar ook voor op de vingers getikt door de andere Mods?
---snip----

Correct, enkel ligt he tiets anders...

Ja ik ben op me vingers getikt.
Echter wat men niet weet, is dat er achter de schermen, wel degelijk overleg is gepleegd, over hoe en wat. Men was het hiermee eens.
Lees, dat er 2 maanden van te voren ook al iets in het mededelingen topic stond.!
Enfin, na keurige voorbereidingen, en tallose keren per pb mensen op de hoogte stellen, werkte niets.

Dus het waarschuwingen systeem (nogmaals volledig in overleg met de andere mods en beheerder).
Dus we beginnen.. En als we het doen doen we het goed. Dus velen kregen opeens een waarschuwing. Dan heb je die gebruikers die dat niet zo leuk vinden, en gaan klagen, maar niet voor rede vatbaar zijn. Dus dan zeg ik bij de zoveelste pb, hier moet je het mee doen, ben je het niet eens, stap naar de beheerder.

Nou dat deden ze dus. Ja en dan moet je als beheerder ene keus maken.
Wat doe je dan ?

In dit geval dus een tik op mijn vingers, Waar ik helemaal niet blij mee was. En nog steeds niet ben. Maar goed ik heb me simpel weg ook te gedragen naar de richtlijnen. Net als ieder ander. En ik ben he took soms niet eens met de gang van zaken. Maar zolang ik nog met plezier ene bijdrage kan leveren aan dit forum, blijf ik modereren.

Helaas word het door een select groepje, het wel steeds minder leuk..
Als tegen reactie hebben we dus een set nieuwe regels en richtlijnen, tja of dat werkt, de toekomst zal het leren...

Als user:
Maar ik ben niet gek, het grote verloop van mods, heeft hier absoluut mee te maken.
Recentelijk zijn er 2 mods weggegaan vanwege iets soortgelijks...

Soms is de sfeer niet meer waar jij voor staat, en dan is de mod-taak, aan ieand anders geven DE beste keus..

ik snap het hele probleem niet?
het is een modelbouwforum geen modelbouwmarktplaats. Het te koop gedeelte heeft naar mijn inziens weinig toegevoegde waarde tot het begrip forum.

kicken van topics puur om aandacht van je verkoopzooi kan ik nou niet bepaald positief opvatten als een verkoper wat kickt is bij mij ook een kick op de zwarte lijst.

Als je je spullen snel kwijt wilt zul je of goedkoper moeten worden of meer werk in je advertentie moeten stoppen. Nu wordt het om de 48 uur bijna robot achtig gekickt door bepaalde leden omdat ze dan weer bovenaan staan.

Ik noem dit je reinste forum vervuiling. Iets wat het hele te koop gedeelte is voor het forum. Het is een leuke dienst maar heeft geen meerwaarde voor een forum.

Dat de edit functie "om zeep" is geholpen heeft veel meer impact op wel forum gerelateerde dingen en daar hoor ik de groep die hier klaagt amper over. Dus of we hebben hier te maken met handelaren die hier puur zitten voor de verkoop? of mensen die niet de moeite willen nemen om een serieuze bijdrage te doen aan het forum.

Je kunt je eigen startpost een maand lang aanpassen. Na twee maanden worden advertenties verwijderd en kun je een nieuwe aanmaken als je het nog niet verkocht hebt.

Martin, ben ik nou helemaal de weg kwijt, of is er wat anders dat ik niet begrijp. Ik zie namelijk nog steeds (ook zojuist nog) geplaatste reacties in het verkoop gedeelte.

Groet,

Ad

EDIT
Excuses, dit voorbeeld kwam uit het gevraagd gedeelte........

Laatst bewerkt door een moderator:
ik snap het hele probleem niet?
het is een modelbouwforum geen modelbouwmarktplaats. Het te koop gedeelte heeft naar mijn inziens weinig toegevoegde waarde tot het begrip forum.

kicken van topics puur om aandacht van je verkoopzooi kan ik nou niet bepaald positief opvatten als een verkoper wat kickt is bij mij ook een kick op de zwarte lijst.

Als je je spullen snel kwijt wilt zul je of goedkoper moeten worden of meer werk in je advertentie moeten stoppen. Nu wordt het om de 48 uur bijna robot achtig gekickt door bepaalde leden omdat ze dan weer bovenaan staan.

Ik noem dit je reinste forum vervuiling. Iets wat het hele te koop gedeelte is voor het forum. Het is een leuke dienst maar heeft geen meerwaarde voor een forum.

Dat de edit functie "om zeep" is geholpen heeft veel meer impact op wel forum gerelateerde dingen en daar hoor ik de groep die hier klaagt amper over. Dus of we hebben hier te maken met handelaren die hier puur zitten voor de verkoop? of mensen die niet de moeite willen nemen om een serieuze bijdrage te doen aan het forum.

Een van je vrachtwagens een klapband gehad? :p

Schijnbaar is het verkoop gedeelte wel een groot deel van het forum, anders was er nooit zoveel activiteit zowel in de verkoop als het kopen van de items.

Een kickende verkoper op de zwarte lijst... hoe groot is die lijst dan wel niet bij jou? Kom op zeg.. beetje overdreven. Dat er door sommige te veel gekickt word ben ik helemaal met je eens.

Maar om iedereen maar als handelaar of ongeintereseerde forumgebruiker te bestempelen vind ik wel erg simpel en kortzichtig van je...

Ik zie nu net al een dubbele advertentie staan, dat is nu het nieuwe probleem hier denk ik.
We komen van de regen (tenminste sommige die hoge prijzen wilden hebben, vonden het regen ik vond het juist goed) in de drup.

Nee hoor, een dubbele gewoon even melden dan worden ze allemaal verwijderd en gaat de "overtreder" even op de bank zitten om zijn zonde te overdenken.

Ad, de post editten kan nog gewoon maar wordt daardoor niet gekickt. Dus de eerste maand kun je gerust een prijsaanpassing doen als iemand dat zou willen. Daarna kan het ook maar zal dat even via een marktmeester moeten of een mod.

Ergo, als je een advertentie maakt zal je het even goed moeten omschrijven. foutjes zijn gewoon te herstellen en foto's of aanpassingen zijn nog gewoon te doen. Draadjes worden gesloten en blijven staan tot de twee maanden voorbij zijn. Daarna worden ze verwijderd. Als iemand dus "slim" denkt te zijn en het draadje op verkocht zet om dan na verwijdering een nieuwe aan te maken valt snel door de mand. Ook als ze de startpost leeg maken. Wij kunnen nl simpel zien wat er stond voor het verwijderd werd.

Echter gaan we er vanuit dat iedereen gewoon meespeelt volgens de geldende regels. Net als in het gewone leven worden valsspelers aangepakt. Niet met pek en veren of erger zoals in het wilde westen maar op een meer beschaafde manier.

Het is gewoon een beetje wennen dat de situatie is veranderd. Over een maandje hoor je niemand meer en is men er aan gewend.

/edit
Uiteraard gaan we in het begin er nog coulant mee om omdat niet iedereen meteen op de hoogte is. Ik stuur dan ook een pb met verwijzing naar de mededelingen en dit topic en verwijder de nieuwste advertentie.

Daar kun je weer PB's voor gebruiken Jos, of via moderatoren ingrijpen.

Je hebt amper nog in het forum meegedraaid, weet niets van de mensen hier, enige terughoudendheid zou je sieren. Gelukkig kan ik een deel van je bezorgheid wegnemen, die 20.000 berichten zal ik niet halen d.m.v. informatie voor jou: plonk. Heb je toch een kleine bescheiden bijdrage geleverd aan het frustreren van mijn Olympische (oud Grieks woord) wens.

Grappig, je praat over PB's, Je Praat over de link Plonk ( D.w.z. over mezelf in de negeer lijst zetten ( wat dus niet lukt :) )), je oordeelt over iemand naar wanneer hij is aangemeld en hoeveel berichten hij heeft geplaatst, maar nu wil ik als beschaafd persoon je een PB sturen, wat dus je voorkeur heeft, om mijn mening te kunnen geven en wat schetst mijn verbazing, je hebt me op de negeer lijst gezet, hahaha, echt grappig en jou moet ik dus serieus nemen.

Jos

Ik vind het jammer dat je op deze manier geen (mischien ook voor anderen) relevante vragen en opmerking meer kan plaatsen.

Ik denk ook dat het zelf modden van je verkoop topic misschien beter is. Wat misschien ook een optie kan zijn is de keuze overlaten aan de verkoper of hij wel of geen reacties wil in het topic.

Loopt het volgens de verkoper uit de hand dan kan hij zelf het topic opschonen en eventueel reacties uitzetten.

Misschien een idee?

Werner

Nee hoor, een dubbele gewoon even melden dan worden ze allemaal verwijderd en gaat de "overtreder" even op de bank zitten om zijn zonde te overdenken.

Ik ben benieuwd zal kijken, of het werkt.
De test is gedaan.;)

Nee Bertus, ik heb zijn nieuwe draadje verwijderd en hem een pb gestuurd en verwezen naar de mededelingen en dit topic. Het moet allemaal wel leuk blijven. Het liefst wil geen van de mods politie spelen maar gewoon behulpzaam zijn. Kan ook als de leden zelf daar aan mee willen werken. We (en daar bedoel ik echt iedereen mee) hebben het in eigen hand. Lekker sociaal bezig met elkaar en af en toe komt een mod om iets te verplaatsen of aan te passen daar waar nodig.

*droomt verder van utopia ;)*

Ik bedoelde meer dat dit nu het nieuwe probleem wordt.
Als dat doorgaat weet ik niet wat er beter is.
af en toe een schopje of een wildgroei van dezelfd,e al dan niet met verschillende titels, dezelfde verkoop artikelen
Niet om mensen de bank op te jagen, ( al zeg je dat trouwens net zelf van wel) daar heb ik zelf al genoeg gezeten ;)

Gelukkig zijn de meeste leden heel oplettend en valt zo iemand snel door de mand. Daarom zei ik ook dat je een forum samen maakt en leefbaar houdt. Elkaar tegenwerken heeft geen zin tenzij iemand daar op uit is. Ik ga er vanuit dat niemand dat hier doet.

nou mensen die dus constant dubbel posten gewoon weekje bank na x aantal waarschuwingen lijkt me niet zo moeilijk.

als iemand 1 maal over de streep gaat staat die gelijk onder verscherpt toezicht omdat die in het verleden al is de fout is in gegaan.

dus dat probleem lost zichzelf snel genoeg op.

nogmaals wat is nou het hele probleem van het niet kunnen bashen / kicken / rotzooi trappen in de te koop gedeelte?

pb bestaat nog altijd? ik zie geen nadelen.

Gelukkig zijn de meeste leden heel oplettend en valt zo iemand snel door de mand. Daarom zei ik ook dat je een forum samen maakt en leefbaar houdt. Elkaar tegenwerken heeft geen zin tenzij iemand daar op uit is. Ik ga er vanuit dat niemand dat hier doet.
Idd. ik denk dat deze regel even de tijd moet hebben.
Zo zullen julie er ook over denken denk ik, na een maandje of zo evalueren lijkt me altijd goed maar dat zal achter de schermen wel gebeuren.
Het viel me net op dus ik dacht laat ik eens naar de andere advertenties kijken.

Ik bedoelde meer dat dit nu het nieuwe probleem wordt.

Ik vermoed toch dat het vrij snel duidelijk wordt wie dit uit onwetendheid, en wie dit met opzet doen. De laatsten zullen wel degenen zijn die dit als een mooi platform zien om hun spullen kwijt te raken, en verder weinig of geen positieve bijdrage aan het forum leveren. Die kan dus missen als kiespijn.
Ik vind het in de drukke verkoopfora al een stuk overzichtelijker worden. Alles keurig chronologisch gerangschikt, mooi toch? Zeker als er nog wijzigingen mogelijk zijn zonder dat die rangorde verstoord wordt lijkt me dat een rustgevende situatie, ook voor de verkopers trouwens.

Ik ga hierdoor een aantal verkoopfora weer terug zetten in mijn lijst van te bekijken fora. Dus als dat voor meer geldt wordt het potentiele koperspubliek alleen maar groter. Tot voor kort had ik ze allemaal uitgezet.

Groet,

Ad

Ik vermoed toch dat het vrij snel duidelijk wordt wie dit uit onwetendheid, en wie dit met opzet doen. De laatsten zullen wel degenen zijn die dit als een mooi platform zien om hun spullen kwijt te raken, en verder weinig of geen positieve bijdrage aan het forum leveren. Die kan dus missen als kiespijn.
Ik vind het in de drukke verkoopfora al een stuk overzichtelijker worden. Alles keurig chronologisch gerangschikt, mooi toch? Zeker als er nog wijzigingen mogelijk zijn zonder dat die rangorde verstoord wordt lijkt me dat een rustgevende situatie, ook voor de verkopers trouwens.

Ik ga hierdoor een aantal verkoopfora weer terug zetten in mijn lijst van te bekijken fora. Dus als dat voor meer geldt wordt het potentiele koperspubliek alleen maar groter. Tot voor kort had ik ze allemaal uitgezet.

Groet,

Ad

Ik zat me net dat voordeel ook te bedenken want ik had op de vliegtuigen na ook alles uitstaan.

Nu was al 1/3 van de nieuwe berichten al verkoop laat staan als ik alles aan had staan.
De afgelopen dagen was het een heel stuk rustiger.
Ik had het zo nog niet gezien, dus de verkoopdaadjes zullen misschien meer bekeken worden dan eerst, ondanks dat je niet meer kan schoppen.

Grappig, je praat over PB's, Je Praat over de link Plonk ( D.w.z. over mezelf in de negeer lijst zetten ( wat dus niet lukt :) )), je oordeelt over iemand naar wanneer hij is aangemeld en hoeveel berichten hij heeft geplaatst, maar nu wil ik als beschaafd persoon je een PB sturen, wat dus je voorkeur heeft, om mijn mening te kunnen geven en wat schetst mijn verbazing ...
Als je wat langer hier meegedraaid had, had je geweten waarom ik PB's uitgeschakeld heb (behalve mensen die ik het toesta), al meer dan eens uitgelegd hier. Ik ben geen privé troubleshooter, vragen beantwoord ik in het forum zodat meer mensen er iets aan hebben. En in de verkoop/tekoop fora kom ik niet, uitgeschakeld. Gelukkig ben ik niet zo beschaafd als jij, als iemand mij publiek te grazen neemt (niet kwalijk, my ass, verveling, 20.000 berichten, gewoon ad hominem, Latijnse uitdukking), reageer ik publiekelijk, weer, kruip niet weg achter PB.

Als je wat langer hier meegedraaid had, had je geweten waarom ik PB's uitgeschakeld heb (behalve mensen die ik het toesta), al meer dan eens uitgelegd hier. En in de verkoop/tekoop fora kom ik niet, uitgeschakeld. Gelukkig ben ik niet zo beschaafd als jij, als iemand mij publiek te grazen neemt ("niet kwalijk", my ass, "verveling", "20.000 berichten", gewoon ad hominem, Latijnse uitdukking), reageer ik publiekelijk terug, kruip niet weg achter PB.

Ik kruip niet weg achter een PB'tje, probeer alleen een fatsoenlijk gesprek te voeren oftewel ontopic te blijven.

Groote praatjes, veel oordelen, maar geen inhoud, geen wonder dat je de PB'tjes hebt uitgeschakeld.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back