HET-RC F-20 tigershark

Discussie in 'EDF forum' gestart door u4eake, 20 aug 2008.

  1. rafgol

    rafgol

    Lid geworden:
    21 dec 2005
    Berichten:
    866
    Locatie:
    Okselaar.
    Daarmee dat je niet opdaagde tijdens je kantine-wacht :rolleyes:... we dachten al dat er iets ernstig gebeurd was. :murder:
     
  2. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Ah, ik stond nog klaar om toch af te komen rond een uur of half 4, toen ne kameraad met zijn heel gezin onverwacht op bezoek kwam.
    Ik ben nog afgekomen toen die weg waren (rond half zeven) want ik moest toch nog naar mijn schoonouders in Schaffen, maar toen was alles al afgesloten.
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2011
  3. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    Vandaag, zondag, 2 prima vluchtjes gemaakt met de tigershark !
    Zaterdag 1 vlucht, maar omdat de bungee niet voldoende opgespannen was, ging de lancering bijna mis. Bij de 2e vluchtpoging mocht ik de "bijna" weglaten want de jet vloog onder de elastiek door, bleef erin hangen en viel neer. Gelukkig zonder veel erg : enkel een raketje kapor en de batterij tray losgekomen. Niets dat een beetje secondenlijm niet kon verhelpen.

    Met een oude 3700mAh batterij waar nog 3400mAh in gaat vlieg ik zowat 7 minuten met gemengde gasstanden. Lang niet slecht !

    Ik amuseer me wel weer met het EDFje
     
  4. sjaakslinger

    sjaakslinger

    Lid geworden:
    5 aug 2008
    Berichten:
    90
    Locatie:
    Amersfoort
    Had deze kist ook nog op de plank, nu maar aan begonnen.

    Ben echter over de gehele kwaliteit niet echt tevreden. Slordig afgewerkt hier en daar, vooral qua covering en de fan duct was niet goed ingelijmd, waardoor de fan er niet inpaste. Na enig snij en schuurwerk de fan housing (HET 6904) er toch ingekregen.

    Bij het testen vd EDF liep de fan gigantisch aan. Nu las ik wel al dat 'ie soms wat moet inlopen/inslijpen in z'n housing, maar dit lijkt me wat te veel van het goede. De housing lijkt ook wat ovaal te zijn doordat de duct niet netjes rond was. Bij vol gas lijkt het allemaal wat minder problematisch te zijn. Wellicht eens kijken of het een balance probleem is...
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Een fan die aanloopt tegen de behuizing is niet goed. Liever niet mee gaan vliegen zo en eerst de oorzaak wegnemen. Als je de fan uit het toestel hebt loopt hij dan ook aan? Zo ja check dan de uitlijning van de motor. Zo nee, dan zoeken in het toestel waardoor de fanbehuizing uit model wordt gedrukt.

    Ook de balans van je fan moet in orde zijn. Loopt hij niet lekker, waar dan ook in het toerenbereik, dan heeft dit consequenties voor je lagers en je stroomverbruik. Op hoge toeren hoor je het misschien niet meer zo hard, maar je lagers voelen het wel!

    Een perfect gebalanceerde fan loopt veel stiller en efficienter. Je kan er dus langer en harder mee vliegen. Ook gaat hij veel langer mee. 3 goede redenen om hier de nodige aandacht aan te besteden.
     
  6. u4eake

    u4eake

    Lid geworden:
    16 aug 2006
    Berichten:
    1.505
    Locatie:
    Diest, België
    F20 vluchtje met nightwish

    Ben beetje aan 't mixen geweest. Wat leuk uitziende vrouwtjes, een stevig melodietje, een flinke brok jet video en een snuifje aircombat om het af te maken.

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Leuk filmpje! Jammer dat die arme meisjes in de clip niet eens geld hebben voor een paar nieuwe pantys ;-)
     

Deel Deze Pagina