Hoi Martijn,
De probleem is niet of iets lukt, het probleem is als er iets MISlukt.

Stel dat ik "er gewoon voor ga" en bijvoorbeeld perongeluk "bedorven" lijm gebruik (ik wist nieteens dat die prut kon bederven!), dan heb ik kans dat mijn eerste brushless juweeltje in een vlotte duik zijn dure snuit in et zand steekt omdat de romp een ander plan heeft als de vleugels.

Moet er niet aan denken. Of dat ik de gaten in et folie meur omdat mijn haardroger mischien een straalkachel is vergeleken met die van jou.
Et zijn allemaal kleinigheidjes, maar als ik er geen aandacht aan besteed zijn de gevolgen niet te overzien.
Kwa gereedschappen:
- Strijkbout en fohn heb ik
- Dremel met boren heb ik ook een boel van
- Mijn Soldeerbout kan tot 60w en is temperatuur geregeld
- Ik heb een medische scalpel + stapel mesjes van baco army goods
- Ik heb een 30cm en 100cm stale lineaal maar geen geodriehoek
- Cyano kan ik kan van iedere dikte wel zon bus halen maar ik plak zo weinig hout dat die waarschijnlijk ook weer overtijd zijn tegen de tijd dat ik er 25% van heb gebruikt, of weet je nog een merk dat kleine busjes verkoopt?
- Wat doet activator eigenlijk?
- 5 min epoxy heb ik maar ik kan er geen datum op bespeuren dus weet ik niet of die nog goed is.
- 30minuten epox weet je mischien een goed merk, met niet al te grote busjes?
- Microballoons, ik begrijp dat die filler dus NIET hetzelfde doet?
- Watten of glasvezels? Is dat om de lijm mee te mengen?
- Koolstof roving, wat is dat precies?
- Glasvezelmat en balsa?? Dit is toch een ARF?
- Plakband heb ik in 20 kleuren en maten, ook aan krimpkous ontbreekt me niets.
Hoe zie je eigenlijk of epoxy te oud is? Als je et uit et busje moet trekken? :lol: Ik heb 5 minuten epoxy gekocht een tijd terug omdat ik tot nu toe alleen nog met snel in elkaar te flanzen schuimpjes vlieg.

Dat heeft geen 30 minuten nodig. Maar nu wordt et een ander verhaal denk ik.
En die kist is al gekocht hoor.

Kijk maar op de beginpost. Dus ik zal er toch aan moeten geloven een keer.
Bedankt voor de peptalk en et goede advies.
Ik ben trouwens net toch nog even naar de Quartel geweest, en ja hoor, daar zat meneer weer met een chagerijnig gezicht.. Ik wist niet dat ik nog zoveel nodig had, dus nu moet ik weer n keer terug!

Nouja, alles voor et goede doel.