HET RC Super Tucano [Bouwverslag ~ 03-11-2005]

Niet ruiken, maar wel lezen. ;)

"PolyQuest 2600Mah SLIM 12C-16C vanaf $60,95(2S), 134 gram, verzendkosten slechts $2.50 vanuit Japan!"

Je leest er makkelijk overheen, maar t staat er. :P

ik vraag me af of het vliegtuig traag en snel kan
en nog gemmakelijk te vliegen is ??
yc
ps: ik vlieg met easystar brushles en su brushles

@ Decee: Ja. Tot nu toe geen last van nare tipstalls gehad bij de landing (wel 1 keer bij de start, dus de snelheid moet er wel in blijven).

Ik zit er wel aan te denken om een dual rate op mijn zender te zetten. Er zit al redelijk wat expo in maar hij blijft fel op hoogte (met grote snelheid).

Wat is er nu mis met ELE?

Ik heb gelukkig ook exp. en dualrate, daar zal ik ook dankbaar gebruik van maken.

En wat is er mis met ELE? Niks, alleen dat de grootste capaciteit (2200mAh.) eigenlijk net te weinig vliegduur bied naar mijn idee. Ik wil minstens 10 minuten lekker vlot kunnen vliegen.

deecee zei:
ik vraag me af of het vliegtuig traag en snel kan
en nog gemmakelijk te vliegen is ??
yc
ps: ik vlieg met easystar brushles en su brushles
Ik zou de Tucano niet aanraden voor mensen die nog maar net met een hoogdekker (easystar) kunnen vliegen en de kleine Tucano al helemaal niet. Ik denk dat je eigen clubleden het beste kunnen beoordelen of je inmiddels toe bent aan een Tucano. De Tucano vliegt gemakkelijk, maar omdat het een laagdekker is is hij niet zelf stabiliserend.

Ik heb 2 dagen geleden een 1mtr Tucano met landingsgestel gezien, starten wordt zo super eenvoudig, zeker voor diegene die niet durven te werpen. :wink:

Grtz,
Emile 8)

wij vliegen al een jaar en een beetje
met su easystar extra jak dubbeldekers raptor
we gaan mischien de grote kopen

Ik weet nogsteeds niet helemaal wat ik nou met de accu moet doen...

Emile zegt dat hij het met zijn 2600mAh. pakket wel 15 minuten vol kan houden. Dat is gemiddeld 10.4A op de motor. Dat kan toch niet? Op basis van die vliegstijl zou ik dan met die goedkope 2200mAh ELE packs uitkomen op 12,5 minuut.

Maar et gemiddeld verbruik is volgens harold 16,5A. (3/4e van vol vermogen), daarmee zou ik dan 8 minuut kunnen halen.

Emile, heb je al op de klok gevlogen? :P

Ik raak ervan in de war. :P Is een accu van 2200mAh 10~15C nou wel, of niet goed genoeg voor 10 minuten mooi kunstvliegen (niet af en toe een uitspatting, maar echt de hele tijd bezig zijn)?

Waarom stem je je LiPo's af op vliegtijd (ook een keuze natuurlijk) en niet op amperage. Je kan toch beter 2 lichte pakketjes (bijv. ELE 1550) hebben dan 1 zware... Het voordeel: aanschafprijs is relatief laag, vlieggewicht blijft laag en als het model lang genoeg leeft kun je later alsnog een pakket bijkopen.

Ik moet overigens mijn motor gaan dompen. Dit is een beetje een probleem omdat er dan weer materiaal uit de motorkap moet om de motor te kunnen kantelen. Op dit moment staat de as zelfs een tikje omhoog...

Omdat ik er geen zak aan vind om mijn vliegtuig als een vuurpijl af te schieten. :P *FSSSST* en tis op. Minstens 10 minuten willen op 1 pack is toch niet zo vreemd? Anders ben je meer bezig met landen en oplaten dan met vliegen zelf.

He Sven vliegt die al.

Als ik al dat arfbagger zie moet dat zo gepiept zijn.

Succes ermee.

Han.

RC technics had een goede covering beloofd, maar dr is schijnbaar niet naar gekeken, want hij heeft meer rimpels dan mijn oma.. Ik heb geen covering ijzer dus hoe ik dat moet gaan doen weet ik niet. Ik denk niet dat t goed gaat als ik dr zomaar met een echt strijkijzer op kruip.

Bovendien is et vliegtuig ook nog eens verkeerd geleverd.. In de bouwhandleidng wordt niks gezegd over de aileron scharnieren, en toch zitten er losse scharnierplaatjes bij die je dan maar even erin dient te lijmen.

En omdat je dr niet een jaar mee bezig bent om et eindelijk vliegend te krijgen (;)) wil nog niet zeggen dat t bagger is hoor. :)

ja hoor gewoon stiekum met het strijkijzer van je moeder in de weer (heb ik jaaaaaren gedaan! "Hey! waar is mijn strijkijzer!! , ff wachten mam, ik ben met een vleugel bezig..)

Koud beginnen en langzam de temp opvoeren totdat je vindt dat et genoeg krimpt... niet zo heet dat de gaten er in vallen natuurlijk.

Of met de fohn er op, of zo een regelbare heat gun van black and decker (ook een fohn, maar kan veel heter)..ook niet te heet zetten.

Marco

Met zon fohn kun je toch niet echt gericht krimpen? Heb je dan geen kans dat de goede stukken ook aantrekken?

Ik heb zon plastic achtig voetje voor het strijkijzer. Als ik dat ding dan op zijde zet, met dat voetje dr op, en dan met een klamme theedoek et strijkijzer volg bij et vegen? Zo zie ik et ze in ieder geval doen in alle fototjes. :P

gewoon met de fohn freak, het naspannen gaat prima.

gewoon niet te dicht erbij en niet te lang op dezelfde plek.

de techniek word je snel duidelijk als je de fohn erop zet.
je kakt er niet zomaar doorheen, ben niet bang.

Heh, dus gewoon n beetje op n halve meter met de fohn op heet een beetje wapperen tottie 20 jaar jonger word? :lol:

Dat krijg je van 2 jaar lang EPP kisten he. :P Je leert er geen zak van.

We zullen zien. :P Het wordt waarschijnlijk toch DIT weekend dat ik em ga afbouwen, want dat planck verslag is nog niet klaar zie ik. Daarna mag ie overgens weer n maand aan et plafond gaan hangen volgens mij, want als ik dat smerige rotweer zo eens bekijk... :(

Even terugkomen op de battrij kwestie.

Even gezocht op ebay en kwam dit tegen... Is dit wat?

http://cgi.ebay.com/LITHIUM-POLYMER...010107749QQcategoryZ34056QQrdZ1QQcmdZViewItem

Nog een paar uurtjes voordat de veiling afloopt. Verkoper heeft nog veel meer lipo batterijen in de veiling voor veel minder dan je normaal betaald. Verzendkosten in alle gevallen GBP6.50

Zowieso wel grappig om eens op ebay rond te struinen voor goedkoop electrovliegspullen.

Mijn broer heeft laatst een buitenlopertje BM2410-10 gekocht, geschikt voor een 9x4 tot 8x6, voor nog geen 12 euro inclusief verzendkosten!

Marco

Naamloze lipotjes van ebay vind ik een beetje "eng". :P

En zon buitenlopertje is een beetje teleurstellend denk ik voor zon tucano. Ook een hele toestand om in te bouwen, of je moet em lelijka an de buitenkant doen, en dat verpest de mooie aluminium spinner een beetje.

Maargoed, ik heb nog een vraagje.
Welke lijmen kan ik het beste nemen voor et maken van dit vliegtuig? Ik heb nog een 2 componenten lijm liggen die stinkt als een kinderboerderij, genaamd "Z-Poxy 5 minute". Dat veranderd in een soort taai rubber. (wing aan elkaar, of servotjes monteren) Verder heb ik nog cyano acrylaat, die veranderd in een hard en broos goedje. Verder heb ik ook nog een potje Simprop Filler. Is dat nog ergens bruikbaar voor?

Ik moet vanmiddag toch nog naar Quartel, dus kan ik net zo goed et goeie spul meenemen. :P Dus wie kan me even snel vertellen wat ik moet hebben?

Back