Melly, je bent volgens mij een blijvertje. Ik heb de easy ook met een losse zenderset (skysport 4 kanaals) gekocht, maar liep bij mijn tweede vliegtuig al direct tegen het ongemak van een gewone 4 kanaals zender aan.
Andere kist, andere instellingen. Dan is een computerzender wel erg handig. Dus na 3 maand mijn zender weer verkocht en toch maar een computerzender gekocht. Ik heb ruim 80 euro op mijn eerste zender moeten laten vallen om hem weer kwijt te raken...
Kijk eens naar de Graupner MX12. Die is pas nieuw en kost inclusief ontvanger, zenderaccu en een servo 140 euro bij de meeste duitsers. Ik ben pro NL winkels, maar een prijsverschil van 40 euro steek ik graag in mijn zak. Woensdag 's nachts zeer laat besteld bij staufenbiel en tot mijn verbazing vrijdagmiddag aan de deur afgeleverd door tante post.
link:
http://www.modellhobby-shop.de/modellhobby/index.php?show=details&product_id=2961&ktg=63
Marco's tip om een futaba 8 kanaals computer zender aan te schaffen is natuurlijk ook een goede, maar ik heb ze nog nooit kunnen vinden voor die prijs... En je moet niet vergeten dat je er dan zelf een ontvanger bij moet kopen en die vindt je met kristal ook niet onder de 40 euro. Maar wellicht dat Marco ons kan verblijden met een linkje.
En wat je vliegtuig betreft: de easystar is echt de beste beginnerskist. Makkelijk te vliegen en toch nog enige uitdaging als je wat meer ervaring hebt. Gewoon de beste keuze dus. Ik heb er twee 1050 NimH's bij van 8 cellen, voldoende voor 10-15 minuten stevig vliegen en veel meer met een beetje termiek zweven.
Ik heb wel in een goede LIPO lader geinvesteerd en sinds kort ook twee LIPO's in bezit. Die waren niet veel duurder dan de NIMH's 3 maand geleden, maar wegen de helft. Goeie investering dus. Wist je trouwens dat je ook zelf een pakketje kan maken met losse NIMH AA batterijen?
tip: zorg in ieder geval dat je regelaar met LIPO's kan werken voor het geval dat je toch wilt overschakelen later!
Moraal: Koop liever goed spul en wacht een maand met vliegen tot je alles compleet hebt. De kans is heel groot dat je spijt krijgt met goedkope zenders en laders. Die dingen gebruik je immers bij elke nieuwe kist weer opnieuw!