Het relaas over mijn 1e vliegervaring....

• Topicstarter Topicstarter melly
  • Startdatum Startdatum
Ik woon zelf in Almerehaven.
Als je Almerehaven uit rijdt over de dijk heb je links allemaal velden/weilanden.
Meestal vlieg ik hier.
Verder heb je in Almerehaven zelf tegen de dijk aan ook een erg groot veld wat zich hier prima voor leent :)

Ik heb de dijk afgereden en gekeken of de club binnen de 5km grens lag.
ben vergeten hoeveel km het wel was maar het was meer als 5km.
maar als dit niet voldoende is ga ik hier niet meer vliegen..het laatste wat ik wil is een stoorzender zijn voor 1 van de clubs.
ik zal vandaag de route nog eens rijden om precies te kijken hoeveel km. er tussen zit.

Et gaat wel om vogelvlucht afstanden he melly. ;) Radiogolven houden zich niet aan verkeers regels.

Dit is een reactie die we niet van veel 'wildvliegers' krijgen. Toppie :thumbsup: Zoals ik al in het PB tje zei, te allen tijde welkom bij de MVA ( ik weet zeker dat dit ook geldt voor onze collga's van G&E) voor overleg en advies. Meteen lid worden mag natuurlijk ook... :wink:

De route tussen "mijn" vliegveldje en de club is ook 1 rechte weg
De dijk namelijk.. :)

Ik ben al door Bruno via P.B. benaderd en mischien dat het tot een afspraak komt bij de club vandaag.
Daar zal ik de nodige informatie horen denk ik wat nu het beste is.
Ik hoor het wel via de P.B. van je Bruno.

Het is niet altijd goedkoop hoor. :P Maar voor zon EZ* kan et wel goedkoop. Gewoon n paar ELE lipos, die schijnen geweldig te zijn, en kosten letterlijk bijna niks. Zeker niet vergeleken met NiMH enzo.

Hehehe..inderdaad,die heb ik dus ook gezien.
En ook bij mij had dat hetzelfde effect.
Maar ik begreep van je dat met een goede lipo lader ik me geen zorgen hoef te maken dus ik ga voor lipo's.

Route net ff gecheckt.
Het is +- 6,5Km van de plek tot de club.

Ik bedoelde meer een stoorzender dat ik op iemands frequentie zit ;)
Maar de reden dat ik (nog) niet aan een club wil beginnen is omdat ik juist lekker solo wil vliegen.
Na mijn werk ben ik gewoon moe en duf...en juist dan lijkt het me zo lekker om alleen en in alle rust ff relaxed een uurtje te vliegen :)
Bij een club heb je toch te maken met sociale verplichtingen en daar heb ik dan net even de energie niet zo voor.
Maar ik sluit een club zeker niet uit.
Als ik de smaak van het vliegen te pakken krijg en het gaat echt mijn hobby worden dan is wildvliegen geen optie meer.

Dat lijkt me wel. Je kunt toch moeilijk je neus ophalen en niks zeggen als et lekker druk is? Dan kun je dr niet omheen volgens mij.

iemand goedendag zeggen is iets heel anders dan "sociale verplichtingen" freak.
:wink:

Goedendag zeggen is sociaal zijn, en je bent min of meer verplicht je mond open te doen, want anders wordt je gezien als asociaal. Kortom sociale verplichting.

Maargoed, bijna iedere wildvlieger heeft wel zo zijn eigen reden. Zon eventje mee pikken vind ik grandioos leuk, maar solo vliegen vind ik toch ook wel prettig. En dat laatste lukt niet echt als er gemiddeld 10 man naar je staat te gapen of met je mee aan et vliegen is. :lol:

Het zosiale gebeuren had jij in zeeland/vlissingen toch niet zo problemen mee toch Freak?

Neuh, dat was erg leuk vond ik. :P Maar ik wil ook eens lekker aan kunnen kloten zonder dat ze me staan uit te lachen om wat ik doe. :lol:

Nou freak, dat gevoel heb ik ook wel, maar diegene die mij om mijn gepruts uitlacht is beslist geen goede modelbouwvriend van mij en hoeft niet op mijn hulp te wachten want die krijgt hij niet.

Back